Blog
Hola! En aquest espai trobaràs totes les novetats, les reflexions i les propostes que et fem des de la plataforma d'Educació Demà.
Esperem que t'agradi i que hi trobis el que busques. Deixa'ns el teu comentari!
Aquesta entrada ha estat publicada a la web de Equal Saree, un col·lectiu d'arquitectura i urbanisme amb perspectiva feminista i un enfocament transdisciplinar, que ens va acompanyar a durant la jornada final de #Hacktheschool el 17 de juny. A continuació podeu llegir el resum que en fan:
El passat dissabte 17 de juny vam participar a la jornada de cloenda del projecte #HackTheSchool, impulsat per la Fundació Jaume Bofill. En aquesta jornada oberta a tothom, es van presentar els processos dels centres participants dels projectes i es va donar lloc a diferents espais de diàleg i coneixement.
Des d’Equal Saree vam proposar el taller “Volem un pati amb relacions més igualitàries. Per on comencem?”. Un taller per prendre consciència sobre les desigualtats de gènere que es produeixen al pati de l’escola de primària i per generar col·lectivament criteris de disseny des d’una dimensió de gènere.
Es van analitzar els usos, les activitats i la distribució de l’espai i la seva relació amb els valors socials, al jerarquia de gèneres i els estereotips sexistes. Les persones participants (famílies,professorat i arquitectes) van compartir les seves experiències i van posar en comú les problemàtiques de desigualtats detectades. Destacant la monopolització dels jocs de pilota al pati i els conflictes que aquests generen. A partir d’aquest anàlisi i amb el suport de les eines facilitades, es van treballar possibles estratègies de millora del pati i els passos a seguir per implementar-les.
Distribució dels espais igualitària Multiplicitat d’usos i paviments
La majoria de grups de treball veien necessari fer una nova distribució del pati: organitzar en diferents sectors de joc amb superfícies equitatives (activitats en equip, jocs motrius de diferents intensitats, jocs simbòlics i altres tipus d’activitats tranquil·les), diversificar les opcions de joc introduint racons d’activitats diferents (botiga al pati, música, etc) i incorporar elements mòbils de joc. També es va proposar com una pràctica innovadora l’intercanvi d’ús dels espais, portar el joc a les aules i l’aprenentatge al pati.
Aquí us deixem algunes imatges del taller!
Enviar un comentari