CRIDES

Educació Demà aborda reptes i millores educatives concretes a Catalunya de forma oberta i col·laborativa amb tota la comunitat. Ets una persona interessada en algun dels reptes que proposem? Vols crear una solució innovadora adaptada al teu context educatiu? Segueix les nostres crides i accepta el repte!
BIBLIO(r)EVOLUCIÓ
09/11/2017

El repte

I si repensem els usos de la biblioteca escolar?

En l’actual context de transformació educativa, les possibilitats reals de la biblioteca escolar com agent innovador i catalitzador del canvi educatiu són infinites. Us imagineu una biblioteca escolar que, a partir de nous usos i idees creatives, ...

  • doni suport al professorat amb propostes de formació originals i faciliti la transversalitat dels projectes i el treball col·laboratiu entre docents?
  • acompanyi l'itinerari lector i formatiu dels alumnes de forma personalitzada?
  • afavoreixi la participació de les famílies i el desenvolupament de la comunitat educativa com a comunitat lectora?
  • potenciï l’accés a continguts de qualitat per al desenvolupament d’habilitats i competències claus per al segle XXI (alfabetitzacions múltiples, pensament crític, etc.)?
  • estimuli la participació activa de l’alumnat en la construcció del coneixement?
  • faciliti la formació literària, la creació d’ambients lectors i nous models d'aprenentatge de la lectoescriptura?
  • potenciï l’accés, formació i creació a la cultura digital?
  • connecti amb l'entorn facilitant a l’alumnat experiències valuoses d’aprenentatge?

 

La Crida

Biblio(r)Evolució: Repensem els usos de la biblioteca escolar busca 30 centres educatius que vulguin definir i cocrear usos innovadors que integrin la biblioteca escolar com un agent que respon als reptes actuals de l’educació.

Però també, i d’una forma molt especial, en incitar a la comunitat educativa a participar d’un debat ric sobre el paper clau de la biblioteca escolar en tant que agent de transformació educativa. Un debat que ens agradaria que perduri en el temps, més enllà de la pròpia Crida.

I a més, pretenem fer-ho potenciant processos participatius i creatius, que mobilitzin, durant uns mesos, a tota la comunitat educativa en pro del repte plantejat.

 

Què us proposem?

Iniciar un procés intern de reflexió al vostre centre educatiu comptant amb:

  • Kits metodològics basats en el design thinking que orientaran la co-creació, els processos de canvi, la presa de decisions i les solucions del vostre centre.
  • Formació pràctica que ajudi a orientar-se a l’hora de repensar la biblioteca escolar com un agent actiu per a la transformació i millora educativa.
  • Accés a materials vinculats a pràctiques inspiradores de biblioteques escolars.
  • Mentoria, que podrà ser individual o grupal, presencial o virtual, per part de 10 experts/es en biblioteca escolar que acompanyaran els processos de cocreació de les propostes.
  • Visites a centres educatius amb biblioteques escolars actives i vives.
  • Espais per inspirar-vos i per compartir els vostres coneixements, reflexions i idees amb d’altres persones i centres educatius que també repensen els usos de la seva biblioteca escolar.

 

Com participar?

Si sou un centre educatiu d’educació infantil i primària, de secundària o una escola bressol que esteu interessats en presentar-vos a la crida, ompliu el Formulari de participació i llegiu atentament les Bases de la Crida Biblio(r)Evolució: Repensem els usos de la biblioteca escolar.

I si sou un centre educatiu que ja heu repensat els usos de la biblioteca escolar, doneu-vos d'alta al mapa Qui és qui, i compartiu la vostra experiència!

Per a més informació podeu contactar amb Àlex Cosials: acosials@fbofill.cat

 

Quin calendari segueix la crida?

La data màxima per a complimentar el formulari de participació és el 15 de gener de 2018.

No perdis el fil i segueix l’actualitat de #bibliorevolucio a Twitter via @FundacioBofill

 

Amb la col·laboració de:

 

 

EQUIP DE LA CRIDA

Ponents

Coneix tots els innovadors educatius i les experiències educatives més capdavanteres que ens han acompanyat en aquesta tendència:

Investigador - expert educatiu
Educació social - cultural