Sobre el projecte

Projecte gamificat de Llengua castellana per a 1er d’ESO que consisteix en la creació conjunta d'una novel·la a través d'evidències competitives entre classes els guanyadors de les quals són escollits pels mateixos alumnes en un exercici de comprensió oral i discriminació lingüística. A través de la pàgina web i per mitjà d’elements gamificats en el procés i l’avaluació, es planteja un treball cooperatiu i col·laboratiu que aborda la llengua, el treball en grup i la tutoria entre iguals.

Estàs interessat en l'experiència? Contacta amb els promotors:

Destinataris
Mestres - Docents
Àmbit
Educació Formal
Fase
Consolidació

El repte

Es vol solucionar el fet que l’alumnat, amb el sistema normal d’avaluació, no és conscient dels seus errors (més enllà de la ortografia) i, per tant, no pot millorar; per altra banda es pretén millorar l’interès i la implicació a l’aula.

La solució

L’ús de sistemes gamificats d’avaluació dels escrits, sistemes parcialment gamificats d’estructura de classe i un projecte que gira al voltant de l’escriptura com activitat agradable i productiva i no viscuda com una simple tasca escolar.

La innovació

L’ús de la gamificació, especialment en els sistemes d’avaluació i l'organització d’un sistema competitiu grupal (no individual) que requereix el judici crític de l’alumnat per poder escollir el text finalista de la seva classe.

L'impacte

S'ha obtingut una millora en els resultats gràcies a l’ús de la gamificació en el sistema d’avaluació i a la generació d’espais de tutoria entre iguals i una millora en l’actitud i dedicació de l’alumnat en les tasques proposades.

Per saber-ne més

Altres innovadors, organitzacions i experiències

Contacta amb el talent innovador

Connecta amb els protagonistes del canvi educatiu

Descobreix, inspira't i aprèn amb les noves pràctiques educatives