Formació ocupacional

INNOVADORS

  • Sempre m'he considerat una persona innovadora en la mesura que he intentat portar noves maneres de pensar i de fer a les organitzacions i a la gent amb la que he treballat. Per a mi, portar la innovació a les organitzacions és fer que aquestes s’avancin als canvis constants de l'entorn....
  • Pedagoga especialista en creació de continguts didàctics, disseny de metodologies educatives i gestió de projectes formatius. Em trobareu a la xarxa com @acanelma. També formo part d’All VR Education (@all_VR_edu), projecte centrat en la Realitat Virtual immersiva d'ús educatiu. Em defineixo...
  • Com a tècnic audiovisual, la meva experiència està darrere de professors i docents, amb interès en compartir el coneixement. Des del suport tècnic, so i projecció de continguts en esdeveniments i cursos presencials, a la digitalització i distribució virtual en plataformes privades de continguts i...
  • Em considero alegre de mena, inquiet i una mica tossut. M’agrada pensar però sobretot m’agrada «fer». Enguany compleixo 30 anys en el món laboral com a mestre i com a psicòleg, treballant sempre en entorns amarats de diversitat, a l’EEE Xaloc. En els darrers 13 anys m'he centrat en la...
  • Sóc emprenedor i estudiant de doble titulació en Grau d’Enginyeria Electrònica i Automàtica i Enginyeria Elèctrica a la Universitat Rovira i Virgili. He basat la meva trajectòria en la innovació, la investigació i les relacions humanes, buscant sempre una altra perspectiva per fomentar el canvi d’...
  • Persona lluitadora per l'equitat educativa. Crec que treballar compromesa amb l'educació és actuar conscientment en el món per col·laborar en la seva transformació. La meva visió de la innovació educativa passa per la investigació en la metodologia personalitzadora que genera compromís...
  • Sóc pedagoga. Cofundadora i directora de projectes a inn–Be, un equip especialitzat en metodologies d’alt rendiment educatiu. Per a mi, l’aprenentatge dels alumnes i el seu benestar suposa la meva máxima responsabilitat. M'agrada que sentin que aprendre els permet avançar, pas a pas, fins...
  • Sóc emprenedor de l'educació, motivat per aconseguir que l’aprenentatge de l’alumnat es faci amb activitats properes al món real, contextualitzades i que afavoreixin la seva motivació. Considero la innovació com una manera de fomentar el treball cooperatiu del professorat que permeti un...
  • Em defineixo com una persona apassionada de l'educació i la innovació tecnològica a les aules, autodidàctica en el que es refereix a la implementació i ús d'eines TIC a les escoles. Amb ganes d'aprendre cada dia tan personalment com professionalment. La innovació per mi és canviar...
  • Em defineixo com un persona curiosa, amb ganes de conèixer sempre més i vocació de servei. Crec que parlar d'innovació com a element diferencial ja és caduc. Simplement qui no innova va desapareixent del mapa. En la meva trajectòria professional he sabut fer de la meva passió la meva feina....
  • Psicòloga social apassionada per les humanitats. M'agrada estar atenta als canvis del meu entorn per incorporar noves tendències a la meva feina. De 2004 a 2016 vaig treballar a la Fundació Servei Solidari, amb projectes vinculats amb l'emprenedoria i la mentoria. Des de maig de 2016...
  • Sóc investigador en e-learning i innovació docent a l’eLearn Center de la UOC. M’interessen l’ús de la tecnologia digital a l’ample i al llarg de la vida i el seu impacte en l’aprenentatge, els PLE, les tendències educatives del segle XXI i la creació de noves modalitats formatives i pedagogies...
  • Sóc una persona apassionada i convençuda que la humanitat és capaç de millorar a través de l’educació. Totes les persones mereixem gaudir d’un desenvolupament ple. Sempre tenim dret a una altra oportunitat més. La innovació és una actitud permanent per observar la realitat, i cercar idees i...
  • Sóc Enginyer Informàtic i un apassionat per l’educació. He treballat durant 10 anys com a analista-programador a diferents empreses de desenvolupament de software, a Argentina, Estats Units i Espanya. Vaig crear una xarxa social educativa anomenada Auula.com que va funcionar durant dos anys....
  • Sembla que hi ha consens en la creença de que un país sense una bona educació és un país sense futur. Igualment, en el món empresarial, és un fet demostrat que les empreses que més inverteixen en innovació són les que tenen més èxit i perduren en el temps. En aquesta mateixa línia de pensament,...
  • Em defineixo sempre com a “shaker”. Allà on estic, m'agrada engegar projectes amb persones de diferents àrees i treballar en equip. Cada projecte és un repte. La innovació és la creativitat feta realitat i a l'abast de les persones. Sense innovació les persones, la societat, els barris,...
  • Sóc un professional provinent del món de la creació i innovació gràfica. Treballo en la cerca de noves idees i dur-les a la pràctica en varis àmbits, des de la comunicació fins a l'educació. M'agrada aprendre, compartir el que he aprés, donar les eines per arribar a noves solucions i...
  • Sóc una barreja d'inquiet, amb ganes immenses d'aprendre i de jugar. Aquests tres elements m'ajuden a intentar provar coses noves, assajar i equivocar-me i tornar a començar. Per això he aprofitat totes les oportunitats que m'han passat per davant per obrir camins i explorar...
  • Mestra, filla i neta de mestres. Vaig cursar la carrera de Magisteri (la meva vocació), Filosofia i Lletres, Psicologia i Filologia Catalana a Barcelona. Sempre en la meva docència he complementat teoria i pràctica, donada la meva vessant didàctica. La innovació és producte d’una actitud de...
  • Impulsor de nous conceptes i arquetips. Convençut que una innovació només ho és si canvia comportaments. Les innovacions més radicals es troben a les fronteres entre experiències i àrees de coneixement. S’han d’explorar mitjançant interaccions disciplinades. Només hi ha 3 coses que passen...
  • Pedagoga i psicomotricista, amant de l’educació que potencia la vida. A través del vincle fomento l'autoexigència, la curiositat i la professionalitat. Considero clau impartir des de la participació activa, la vivència i la reflexió. Dono importància a avaluar tant continguts, com...
  • Ferm defensor del mestissatge, suposo que pel meu propi ADN (pare de Mumbai i mare de Barcelona). Vaig estudiar Econòmiques però vaig escollir ser professor en la 1ª experiència d’ESO adaptada a nens absentistes i amb problemàtica conductual (Cintra). Vaig comprovar que no tindrien una sortida...

EXPERIÈNCIES

  • Projecte que pretén potenciar el tàndem "Realitat Virtual immersiva i Educació" mitjançant l'organització de workshops i formacions (presencials i online), assessorament i creació de continguts en format VR (Realitat Virtual).
  • El nostre esperit és compartir i crear plataformes privades dedicades per a professionals, investigadors i estudiants, per l'ús, creació i administració de recursos digitals. Complementar el desenvolupament del treball en línia. No perdre els continguts i generar comunitats online...
  • Formació de formadors i formadores a través de sessions formatives distribuïdes al llarg del curs escolar en les quals es treballa tot allò que un/a formador/a de persones joves i adultes migrades ha de conèixer per desenvolupar amb èxit la seva tasca. Així, treballem algunes de les diferents...
  • CANVI REUNIÓ DE PARES: El professorat va veure la necessitat d’un canvi per a millorar la participació de les famílies i la metodologia de la segona reunió de pares. Es va realitzar una reunió on hi va participar el professorat de totes les etapes educatives, des de llar d’infants fins a...
  • Citilab i ENTI-UB hem experimentat amb el format de les Jam com una poderosa metodologia d'aprenentatge i de desenvolupament d'idees innovadores. Tenen una durada de 48h i es desenvolupen de forma simultània a diversos llocs; ofereixen la possibilitat de desenvolupar una idea en una...
  • Les propostes educatives d’aprenentatge servei, en contextos de treball amb nois i noies amb discapacitat, ofereixen un marc immillorable per promoure la seva formació com a persones i com a ciutadans, i per deixar enrere la visió més assistencial o passiva que es té d’ells (assumits com a persones...
  • Jornada de cocreació d’experiències didàctiques innovadores que es realitzarà el dia 20 de febrer de 2016 a Barcelona, amb un centenar d’equips formats per docents i experts que seguiran la metodologia de treball cocreatiu de mSchools Edu_Hack amb la intenció d'elaborar noves propostes...
  • mSchools Toolbox és un aparador en línia d'apps educatives i experiències didàctiques associades al seu ús a l'aula. Inspira i facilita l'accés a un contingut mòbil d'alt valor educatiu per a professors, estudiants i pares. La comunitat docent pot avaluar, classificar i...
  • L'actual Sistema Educatiu no propicia la capacitat de decisió als alumnes, que es veuen obligats a cursar allò que el currículum dicta, en comptes de tenir oportunitats per a triar. És per aquest motiu, que quan toca escollir assignatures optatives, Batxillerat o FP, Cicles, Universitat i fins...
  • És una iniciativa per implicar les escoles d'art i disseny en els objectius de coneixement lliure dels projectes de Wikimedia. A través de pràctiques professionals, projectes de fi d'estudis o activitats d'assignatura els estudiants, documentant-se i/o assessorats per experts,...

INSTITUCIONS

  • Edpuzzle es una plataforma de video per a professors i alumnes. En quatre clicks, el profesor pot transformar qualsevol video public a YouTube en una lliçó educativa. Amb Edpuzzle pots tallar el video, afagir la teva veu o incloure preguntes durant el video per fer un seguiment dels teus alumnes....
  • EDUKEM-NOS és una iniciativa per afrontar els reptes que ens presenta l’actual societat: “Els nadius digitals i l’era de la informació”. Les TIC són una eina més al servei de l’àmbit educatiu i familiar, i com a tal poden contribuir eficaçment en qualsevol procés educatiu i social. Com a eina...
  • Fab Lab Barcelona és un dels principals laboratoris de la xarxa mundial de Fab Labs. Són tallers de fabricació i innovació a petita escala equipats amb màquines i tecnologies de fabricació digital per a la producció d'objectes, eines i dispositius electrònics, nascuts al centre de Bits i Àtoms...
  • Induct és una empresa que promou la creació de comunitats innovadores. En el sector educatiu, acompanya processos de canvi i transformació de centres i institucions, utilitzant una metodologia participativa que implica a tota la comunitat educativa a detectar necessitats, generar idees i recollir...
  • El programa mSchools és una iniciativa público-privada, impulsada per la Fundació Mobile World Capital Barcelona, amb la col·laboració de la Generalitat de Catalunya, l’Ajuntament de Barcelona i la GSMA. Des de l’any 2012, mSchools ajuda els alumnes i els docents a integrar les tecnologies mòbils a...
  • "The Transformation Society" és una organització virtual i deslocalitzada, orientada a la gestió de la complexitat en diferents entorns tecnològics i comunicatius digitals, des d'enfocaments estratègics i organitzatius. L'objectiu és compartir coneixement, proposar actuacions i...