Petita infància (< 3)

INNOVADORS

  • Sóc analista de l’Institut Català d’Avaluació de Polítiques Públiques (Ivàlua), especialment interessat en l’avaluació de polítiques i programes amb voluntat d’incidir en l’àmbit educatiu. Els projectes innovadors tenen sentit si parteixen d'una bona teoria del canvi i si són després...
  • Porto 8 anys en el món de l'educació. Aquests dos últims anys, he pogut comprovar que el sistema està canviant de manera considerable. i és per això, que el meu grau d'exigència ha canviat per complet. Necessito formar-me per a què el canvi sigui possible. Tinc la sort que des de l...
  • Sóc una persona que creu que sempre podem millorar les propostes que fem als alumnes per ajudar-los a aprendre. Actualment sóc cap del Dept. d'Ed. Infantil de Jesuïtes-Bellvitge. La meva visió de la innovació és que una cosa només és “IMPOSSIBLE” fins que algú troba la manera de fer-la “...
  • Sóc doctora en Psicologia de l'Educació i Llicenciada en Psicologia Clínica. Actualment sóc la coordinadora del Grau d'Educació Infantil de la UAB. Formo mestres, faig formació permanent i investigo en temes educatius (Famílies, Xarxes, Aprenentatge i Servei). Per fer-ho formo part de...
  • Economista i somiador que lluita per fer realitat els somnis propis i aliens. Porto més de 10 anys treballant al Tercer Sector (gestió, planificació estratègica, lideratge i innovació social, docència i conferenciant, captació de fons Fundraising público privada, màrqueting i comunicació)....
  • Em considero una persona en constant aprenentatge. L'educació infantil és la meva passió, sobretot el primer cicle. Doctora en pedagogia, professora a la Facultat de psicologia, ciències de l'educació i l'esport Blanquerna. Per a mi innovar és repensar sobre la pròpia pràctica i anar...
  • Sóc pedagoga i doctora en educació per la Universitat de Barcelona, professora a la mateixa universitat als ensenyaments d'Educació i de Comunicació Audiovisual, i membre del Grup de Recerca Consolidat, Laboratori de Mitjans Interactius (LMI). Les meves línies de recerca i docència es centren...
  • L'arquitectura m'ha moldejat com persona creativa, persistent i colaborativa. El magisteri m'ha accentuat la sensibilitat, l'empatia i el desig d'una societat més humana. Considero que la innovació pedagògica necessàriament ha d'anar de la mà d'una reflexió...
  • Artesà del vincles entre persones, fugitiu de la zona de confort i aspirant a líder col·laboratiu. Treballo a la Federació d'Associacions de Pares i Alumnes de Catalunya per a l'èxit educatiu de les nenes, els nens i els joves. Crec en la innovació com una drecera eficaç, sostenible i...
  • Tot i que fa uns anys que no estic a l'aula, el meu pas per l'escola va deixar-me un impacte tan important que em sento mestre allà on vaig, faci el que faci. Innovar forma part d'un procés permanent de reflexió sobre la pròpia pràctica, ha d'estar molt ben contextualitzat, i ha...
  • Mestra d'educació infantil, formadora de mestres a infantil i primària i formadora de futures mestres a la UAB, Blanquerna i ara a Umanresa. Entenc la innovació com la capacitat de reordenar, enfocar diferent o modificar experiències i coneixements que ja existien prèviament, de manera que s’...
  • M'agrada aprendre coses noves, si pot ser un parell o tres cada dia, i per això faig de periodista. Treballo Catalunya Ràdio i estic especialitzada en temes educatius. La innovació és tot allò que permet adequar el que s'ensenya a les escoles a la realitat que viuen els nens. Des de...
  • L'Educació té com objectiu preparar als nois i noies pel món en el que hauran de viure. El canvi de paradigma actual ens obliga a formar persones que sàpiguen interactuar en un món en contínua transformació. Ens cal formar nois i noies amb sòlids valors i capacitat de superació, destreses...
  • Treballo a l'equip de l'IME d'Olot. Estem al cas de tot el que es belluga per intentar millorar l'educació al municipi. Estem convençuts que la ciutat pot ser educativa però cal intencionalitat i creativitat. Cal implicar a tothom i per això el nostre lema és “Educar, un repte...
  • Sóc una persona, per vocació i professió, dedicada a l'educació i a la seva innovació. Això m'ha portat a conèixer i participar en la majoria d'etapes educatives i institucions públiques i privades. Treballo per aquest objectiu tant a la Facultat de Ciències de l'Educació a la...
  • Sóc un analista social que he esdevingut expert en gestió del canvi, i que estic treballant en la millora del sistema educatiu. En educació, entenc la innovació com la dinàmica d'actualització del coneixement que els agents educatius tenen de com organitzar l'aprenentatge. En les meves...
  • Mestre i Educador. Cap de l'àrea de projecte educatiu de l'Escola Pia de Catalunya. Penso que l'escola i l'educació, en el sentit global de la paraula, poden ajudar a canviar el món, fer-lo millor. Entenc que el canvi depèn de les persones, penso que una escola millor i més...

EXPERIÈNCIES

  • CANVI REUNIÓ DE PARES: El professorat va veure la necessitat d’un canvi per a millorar la participació de les famílies i la metodologia de la segona reunió de pares. Es va realitzar una reunió on hi va participar el professorat de totes les etapes educatives, des de llar d’infants fins a...
  • Centre de descoberta, recerca i documentació per a l'educació científica a les primeres edats. El grup de recerca EXPERIMENTACIÓ I APRENENTATGE del LAB 0_6 està integrat per investigadors de perfil molt divers la qual cosa els configura com un equip interdisciplinari. A més, combinen un...
  • La nostra concepció de treball amb les famílies va més enllà d'una col·laboració compartimentada. Compartim el mateix objectiu i treballem com un equip cooperatiu. Des de fa 4 cursos hem iniciat experiències a tots els cursos d'Infantil a ESO per fer reunions de pares més actives i...

INSTITUCIONS

  • Clickart és una empresa que treballa per posar a disposició de les escoles del món, en un desplegament concèntric amb epicentre a Barcelona, Clickedu com a eina de gestió integral per, d’una banda, simplificar processos ja consolidats gràcies a l’ajut de la tecnologia i, de l’altra, desplegar-ne de...
  • LA INICIATIVA ÉS DE LES FAMÍLIES: La família és l’àmbit natural per a l’educació i, per tant, els pares són els protagonistes i els primers responsables de l’educació dels fills. COMPRÈN TOTES LES DIMENSIONS DE LA PERSONA: L’educació de l’afectivitat, la intel·ligència, les dimensions social i...
  • Som una escola concertada del barri de sants. Eduquem des dels valors cristians. El curs 2013/14 vam iniciar un procés d'innovació al nostre centre. A partir de la definició de les nostres finalitats educatives amb el claustre vam implementar un procés, que consta de diferents fases, a partir...
  • Com a Escola, a Virolai hem assumit el repte de transformar el model educatiu i l’organització escolar per donar una resposta més eficaç, per avançar en una millor educació. Ens cal transformar el model educatiu, que ha de ser innovador, perquè ha de donar cada dia una millor resposta als nous...
  • Fundació Educativa Privada de les Dominiques de l'Anunciata creada el 2009 per traspassar la titularitat, cedir els edificis i traspassar la gestió de les 24 escoles a Catalunya als laics de les comunitats educatives. Una fundació, sense afany de lucre, que assumeix el repte de donar...
  • Som una agència de creació de jocs, propostes gamificades per a projectes educatius, de comunicació i de desenvolupament de les organitzacions. Innovem usant el joc com a eina i busquem que els jocs i la forma com es comuniquen les persones mentre juguen siguin una eina transformadora. Hem creat...
  • El 1976 es va crear el col.legi Les Alzines. El nostre col.legi, forma part de la Institució Familiar d’Educació, constituïda l’any 1969 per iniciativa d’un grup de famílies amb la finalitat de promoure i gestionar col·legis arreu de Catalunya que oferissin un model educatiu de qualitat, on es...