Universitat

INNOVADORS

  • Al meu perfil de Twitter diu: "Professor enfurismat de Tecnologia educativa a la Universitat Jaume I de Castelló. L'educació deuria ser una activitat revolucionària. Futur iaioflauta". És una bona descripció. Al llarg de la meva trajectòria professional, entre d’altres, he dirigit el...
  • Docent 3.0: Mestra gamificadora, TICnologica i Especialista en gestió i comunicació educativa. Amb habilitats de direcció, gestió i organització d’institucions educatives i inquietuds per la innovació educativa. Crec en la gamificació com a estratègia per a integrar i afavorir el treball...
  • Professor i investigador (UPF). Coordino els projectes de recerca TRANSALFABETISMOS (Mineco) i TRANSMEDIA LITERACY (H2020). L'objectiu: entendre què fan els joves amb els (nous) mitjans de comunicació i com podem aprofitar aquestes competències i estratègies d'ús dintre les escoles. No m’...
  • Estudiant del Màster Interuniversitari de Psicologia de l'Educació. Becari de la Senescyt - Equador. Practicant d'investigació en el grup GRINTIE de la Universitat de Barcelona. En la meva curta trajectòria en l'àmbit acadèmic he estat interessat en els temes relacionats amb les...
  • Mestre, psicopedagog i doctor en multimèdia educativa. Investigador i consultor en innovació educativa, interessat en els espais de creació i experimentació i tecnologies aplicades a l'educació. Aprenent; el centre de tot, per mi, és l'aprenentatge. Entenc la innovació com la manera de...
  • Sóc curador cultural, educador social de formació i artista de professió, treballo fent recerca pedagògica en el món de l’art i el moviment. Crec en la innovació com element clau dins la dimensió creativa. La creativitat en el món educatiu és un valor intangible que es nodreix a través de les...
  • Pedagoga-creadora (PhD, University of Warwick) especialitzada en disseny de processos i experiències relacionades amb la creativitat i la innovació. Aspiro a transformar l'educació a través de l'establiment d'estratègies i disseny d'experiències interdisciplinars centrades en la...
  • Enginyer i màster de direcció d’empreses de formació, em defineixo com una persona emprenedora amb una visió pràctica. Per mi, innovar és fer les coses de manera diferent perquè siguin més fàcils i accessibles per a la gent. En aquest sentit, la tecnologia és una eina que ens ha d’ajudar dins d’...
  • Sóc professor de cicles formatius de grau superior així com professor associat de la UCC-Universitat de Vic. En ambdós rols he intentant aportar la meva visió sobre l’avaluació formativa i la gestió social de l’aula. Innovar és revisar de nou allò que has fet, des de noves perspectives, buscant...
  • Sóc doctora en Psicologia de l'Educació i Llicenciada en Psicologia Clínica. Actualment sóc la coordinadora del Grau d'Educació Infantil de la UAB. Formo mestres, faig formació permanent i investigo en temes educatius (Famílies, Xarxes, Aprenentatge i Servei). Per fer-ho formo part de...
  • Diuen que sóc de cul inquiet i molt curiós. Un entusiasta de l'educació i de la tecnologia, tenint molt clar que el docent és la peça clau a l’hora d'implicar els alumnes com a veritables protagonistes del seu procés d'aprenentatge. Més amic dels docents que de la rigidesa del...
  • Aprenc constantment i ajudo a aprendre tant com puc. M'interessen les persones; processos i mecanismes que ens fan aprendre i superar-nos; l'educació com a estratègia transformadora de persones i societats; les tecnologies i les xarxes socials com a mecanismes impulsors de millora; els...
  • Em considero una persona apassionada per la meva feina: la docència. Actualment em dedico a la formació inicial dels futurs mestres a la Facultat de Ciències de l' Educació i Psicologia de la Universitat Rovira i Virgili de Tarragona. El meu àmbit de recerca és la Tecnologia Educativa. Al...
  • Sóc una dona de dos mons: professora i escriptora, lingüista i educadora, creadora de projectes i formadora. Des de fa vint-cinc anys participo en projectes d'innovació educativa a Catalunya i l'Argentina. He coordinat la creació de continguts a l'Àrea de Comunicació del...
  • Com et defineixes? Pare, Mestre i Apassionat per la Dimensió Europea de l'Educació. Investigador i Innovador en Estructures d'I+D d'Institucions Educatives. Quina és la teva visió de la innovació? La Innovació és un espai/entorn/sistema d'oportunitats de millora,...
  • Co-fundadora i vicepresidenta de la Fundació Àmbit Ecologia Emocional i directora de l'Institut d'Ecologia Emocional. Innovar és tenir els sentits, ment i cor oberts a allò que s'esdevé al nostre territori interior i al món exterior, donar a llum a les millors respostes emprant el...
  • Mestre i pedagog. M'encanta la tecnologia educativa com a eina per transformar l'educació. Apassionat de la gamificació com a metodologia que pot revolucionar la docència. Videojugador. No entenc el debat entre si hem de parlar de centres d'educació o de centres d'ensenyament...
  • Sóc químic, pedagog i ensenyo informàtica. Sóc professor titular a IQS Universitat Ramon Llull i dedico la meva recerca a la millora de l'aprenentatge en disciplines específiques especialment de l'àmbit científic (química, fisica...). Al llarg dels darrers anys, m'he dedicat al...
  • Urbanista especialitzat en fabricació digital. És director dels projectes Fab Lab Barcelona i FAB City a l'Institut d'Arquitectura Avançada de Catalunya. Tutor en Disseny de Producte al Royal College of Arts de Londres. Actualment treballa com a estret col·laborador amb la Fab Foundation...
  • Professor de ciències des del 2008. Aquest curs treballo a l’INS de Granollers i com a formador de professorat al Dept. d’Ensenyament. M’interessen la gestió d’aula, les estratègies col·laboratives i les dinàmiques d’ auto i co-correcció/avaluació/aprenentatge. M’intriguen les estratègies...
  • Sóc coach, educador i formador. Ben mirat, un apassionat de l'ensenyament i el creixement personal des de la il·lusió i la passió però sense oblidar la seriositat, et rigor i el compromís amb tot allò que emprenc. Entenc la innovació com un viatge d'autoconeixement i connexió amb les...
  • Jordi Ferreiro (Barcelona 1982) es artista y educador. Su trabajo consiste en una investigación sobre los procesos de recepción e interpretación de la obra de arte, tanto en el contexto educativo como en el artístico, a través del uso de la performance y la participación de los públicos.   El...
  • Emprenedor que ha participat tant en projectes consolidats com en start-ups, sempre fent servir la innovació i la creativitat com a instruments per obtenir resultats excepcionals que portin a la transformació social.
  • Em defineixo com a "Humanist Nerd". La meva visió de la innovació és la de trobar o identificar connexions que ningú no ha notat encara, descobrir o obrir el camí a algú per descobrir, i identificar i afavorir les veritables emergències de les situacions complexes i caòtiques. Considero...
  • Em defineixo com a una persona interdisciplinar, ja que sóc llicenciada en Física, vaig cursar el màster interuniversitari d'Història de la Ciència i actualment estic cursant el doctorat en Didàctica de Ciències Experimentals. A nivell professional, actualment estic fent classes a la Facultat...
  • Mestre en àmbits escolars formals i educador en àmbits socioeducatius. Formador de formadors i investigador per a la millora de l'educació dels infants i adolescents i les seves famílies. La innovació l'entenc com un procés permanent de reflexió en els llocs de treball amb perfils...
  • Tècnic de formació permanent (tutoria, orientació, convivència i inclusió) a l'ICE (UB) i professor associat de la Facultat d'Educació; m'encanta acompanyar en els processos de canvi, individuals o d'equip. La meva mirada està impregnada del model sistèmic. La innovació parteix...
  • Sóc Doctora en Filosofia i Ciències de l’Educació per la Universitat de Barcelona, Professora universitària a la Universitat Rovira i Virgili de Tarragona especialitzada en l’estudi i la investigació de les tecnologies aplicades a l’educació, i Coordinadora del Fòrum Internacional d'Educació i...
  • Professor al Dept. d’Enginyeria Telemàtica de la UPC, doctor i Enginyer de Telecomunicació. He participat en activitats d’innovació com ara l'aprenentatge basat en projectes. Des de fa uns anys observo amb preocupació una davallada de l’interès pels estudis universitaris relacionats amb les...
  • Col·laborador docent de la UOC (consultor i autor de material didàctic), pare d'estudiants de secundària i membre del Grup motor xRP (per un institut públic de renovació pedagògica) i d’Inspira Secundària. He fet recerca sobre creació col·lectiva, processos participatius i col·laboratius, i...
  • Cap de Comunicació de la Facultat de Psicologia, Ciències de l'Educació i de l'Esport (Blanquerna-URL), professora de Didàctica de la Llengua i la Literatura (Educació Infantil i Primària), i coordinadora de l'Àrea de Llengua i Literatura i les seves Didàctiques. La innovació és...
  • Sóc pedagoga i doctora en educació per la Universitat de Barcelona, professora a la mateixa universitat als ensenyaments d'Educació i de Comunicació Audiovisual, i membre del Grup de Recerca Consolidat, Laboratori de Mitjans Interactius (LMI). Les meves línies de recerca i docència es centren...
  • Dra. en Ciències Químiques. Professora Titular d'Universitat (Enginyeria Química) de la Universitat Politècnica de Catalunya. Co-directora de l'EXPLORATORI dels recursos de la natura. Apassionada de les pràctiques STEAM (Ciència, Tecnologia, Enginyeria, Art i Matemàtiques). La innovació...
  • Sóc físic, lingüista i doctor en ciència cognitiva i llenguatge per la Universitat de Barcelona. Em considero un 'humanista' i una mica bitxo rar. Des de 1996 he estat docent a secundària obligatòria, batxillerat i FP, en àrees de ciències i tecnologia, principalment. Actualment sóc...
  • Mestre. Antropòleg. Educació Digital. Autor de #LaFamíliaenDigital (EUMO), #ConnectatperAprendre (RosaSensat) & #AprendizajeSocialyPersonalizado (UOC). Innovar, a més d'aportar novetat, ha d'aportar valor. Cal aprofitar les oportunitats de les noves tecnologies i vèncer la...
  • Vaig néixer a Polònia l'any 1984. Sóc llicenciada en Ciències Socials, amb especialització en Resolució de Conflictes i Desenvolupament Sostenible per les universitats de Varsòvia i Àmsterdam. He treballat en l'àmbit del periodisme, la comunicació i les relacions publiques, i també...
  • Psicòloga i investigadora predoctoral. Sóc una persona inquieta pel coneixement. M'encanta la reflexió conjunta sobre temes d'aprenentatge i, especialment, sobre com les persones atribuïm sentit a les nostres experiències per aprendre al llarg de la nostra vida. M'interessen els...
  • Em considero un emprenedor nat. Als 18 anys vaig entrar a la universitat d'aviació i just després de graduar-me (22 anys) vaig començar a treballar de pilot (Austrian Airlines). Amb 25 anys, entre vol i vol, vaig posar-me a estudiar Multimèdia i em vaig graduar amb 28. Sóc una persona molt...
  • Apassionada, compromesa i activa, m'agrada i em commou el desig d’ajudar persones a reflexionar, aprendre, créixer i somriure. La innovació educativa cerca respostes a les qüestions que ens plantegem durant els processos d’ensenyament-aprenentatge. Per tant, és plena de ganes de treballar,...
  • Professor (FPCEE Blanquerna) i investigador (Grup d’Investigació Consolidat PSITIC-URL). Compromès amb l'educació i especialment interessat en la dimensió social/comunitària de l'escola. M'agraden els projectes col·lectius i participar d'experiències i projectes diferents....
  • Dra. a la Universitat de Barcelona. Llicenciada en Pedagogia i màster d'Ensenyament i Aprenentatge en Entorns Digitals. Professora associada a la Facultat d'Educació de la UB, assignatures sobre tecnologia i comunicació de l'educació. Les meves línies de recerca estan relacionades...
  • Sóc un buscador incansable de la innovació que té una repercussió social al món. Innovar per innovar no serveix per a res. Aquesta filosofia sempre m'ha acompanyat, sobretot en el meu pas per l'Arquebisbat de Barcelona on, sota la visió del delegat Ramón Ollé, vam renovar el departament...
  • Sóc una persona creativa, innovadora, reflexiva, perseverant i entusiasta. Innovar per mi és imprescindible. És la concretització de la capacitat creativa en canvi reals. He desenvolupat els conceptes de "ciutadania creativa" i "creativitat i innovació social" i els he...
  • Sóc dona, mare de família i emprenedora; especialitzada en el joc com element provacador d'innovació i transformació. De tot plegat n’he fet un compromís personal i vital que m’ha portat a fundar l’empresa MARINVA i a presidir l’Associació IPA a Espanya. Actualment el meu interés pel joc m...
  • Mestre, economista i Dr. en Ciències de l'Educació. He treballat com a professor, director i catedràtic (Primària i Secundària), així com a professor d'universitat (UOC, URL...) i coordinador dels Estudis de Tercer Cicle (UAB). Actualment sóc director del Grup de Recerca "Didàctica i...
  • Psicòloga social apassionada per les humanitats. M'agrada estar atenta als canvis del meu entorn per incorporar noves tendències a la meva feina. De 2004 a 2016 vaig treballar a la Fundació Servei Solidari, amb projectes vinculats amb l'emprenedoria i la mentoria. Des de maig de 2016...
  • Ensenyo Finances Jugant! Sóc financera de tota la vida, i sé que són avorrides i amb paraules complexes. Em defineixo com una persona inquieta, innovadora, curiosa, rebel, amb moltes ganes de viure i sempre buscant fer coses noves, m'agrada provocar per fer pensar i no suporto les injustícies...
  • Sóc una entusiasta de l'educació com a eina de transformació i millora social. Des de la classe de matemàtiques i ciències, l'equip psicopedagògic i directiu, la docència universitària, la formació al professorat i l'acompanyament a centres, he procurat posar sempre passió en la...
  • Sóc investigador en e-learning i innovació docent a l’eLearn Center de la UOC. M’interessen l’ús de la tecnologia digital a l’ample i al llarg de la vida i el seu impacte en l’aprenentatge, els PLE, les tendències educatives del segle XXI i la creació de noves modalitats formatives i pedagogies...
  • M'agrada acompanyar a persones i institucions en els seus processos de “transformació”. Aquests processos requereixen aprendre/observar/reflexionar/ensenyar/*desaprender/comunicar/gaudir. Estic convençut que, avui més que mai, hem de prendre consciència de com aprenem i com aprenen les nostres...
  • Responsable de l’àrea de Recerca Aplicada de l’eLearn Center. Interessat en l'ús de recursos educatius en obert i la desaparició de les barreres entre l'educació formal i la informal, en el context de l'educació superior a distància i mediada per la tecnologia. Tot això utilitzant...
  • Aspiro a ser individu social. Qüestiono el que és obvi, convençut que res perdura en el canvi d'època d'ara. Ens cal treballar en metamodels per construir nous paradigmes. 17 anys com a metge i especialista en oncologia mèdica de persones amb malalties. 17 anys de direcció estratègica en...
  • Enginyer de sistemes de telecomunicacions. Em dedico a la docència i a la gestió pedagògica de centres educatius des de fa dotze anys. Surto constantment de la zona de confort per estudiar i explorar. La meva idea d'innovació ve marcada pel sentit comú. Una estructura departamental vertical,...
  • Arquitecte d'experiències d'aprenentatge, enginyer informàtic, emprenedor social, innovador educatiu, blogger i cooperant voluntari a l'Índia. Investigo i desenvolupo projectes que sorgeixen de la intersecció entre l'Educació, la Tecnologia i la Cooperació. Treballo al grup...
  • Sóc un professor d'economia inquiet, curiós i obert a la tecnologia, les humanitats i al coneixement. Crec que tota innovació ha de ser compartida i és vital per millorar l'ensenyament/aprenentatge. Fins ara he creat diverses experiències educatives d'èxit: illARgonauta és potser...
  • Amb formació tècnica i essència creativa, enginyer tècnic d’edificació especialitzat en espais interiors (UPC), amb experiència a la Xina, Emirats Àrabs Units i Alemanya. El 2011 començo a formar-me com a professor de secundària i cicles formatius, alemany i noves tecnologies. Professor de...
  • Llicenciada en Pedagogia i Psicologia. Professora de l'àrea de tecnologia educativa i coordinadora del Màster Universitari en Innovació Pedagògica i Lideratge educatiu en el segle XXI de la Facultat de Psicologia, Ciències de l'Educació i de l'Esport (Blanquerna-URL). Per a mi,...
  • Sóc investigadora i professora universitària especialitzada en l'àmbit de la psicologia de l'educació i la instrucció. Des de sempre m'han preocupat els temes relacionats amb la inclusió educativa i l'atenció a la diversitat lingüística i cultural de l'alumnat. Crec que...
  • Tot i que fa uns anys que no estic a l'aula, el meu pas per l'escola va deixar-me un impacte tan important que em sento mestre allà on vaig, faci el que faci. Innovar forma part d'un procés permanent de reflexió sobre la pròpia pràctica, ha d'estar molt ben contextualitzat, i ha...
  • Professor dels Estudis de Dret i Ciència Política (UOC), director del projecte d’Innovació Oberta de la Fundació Jaume Bofill i investigador a l'Internet Interdisciplinary Institute i l'eLearn Center (UOC). Principals interessos de recerca: l'impacte de les TIC a la societat (e-...
  • Sóc una apassionada de la tecnologia, la innovació, la creativitat i el joc! També sóc afortunada i gràcies a la meva feina com a professora de la UIC puc donar forma a aquestes passions. També sóc membre de l’equip Imathings. A les meves assignatures aplico la gamificació i intento endinsar als...
  • M'agrada aprendre coses noves, si pot ser un parell o tres cada dia, i per això faig de periodista. Treballo Catalunya Ràdio i estic especialitzada en temes educatius. La innovació és tot allò que permet adequar el que s'ensenya a les escoles a la realitat que viuen els nens. Des de...
  • Persona preocupada per l'educació i l'aprenentatge dels alumnes. Innovador, emprenedor i amb ganes de canviar l'educació tradicional actual proposant noves metodologies centrades en l'alumne. La innovació, en educació, es una necessitat constant. Hem de ser capaços d'anar a...
  • Em defineixo com una persona apassionada, amb ganes d'aprendre, curiosa, inquieta, que li agrada treballar en equip i explorar noves idees. Per a mi, la innovació suposa detectar i fer emergir talent amb la finalitat de millorar processos, productes o serveis. Crec que en la meva trajectòria...
  • Persona apassionada per l'educació i l'aprenentatge. Emprenedor, dinàmic, disruptiu, innovador i creatiu. Entenc que la innovació ha de respondre a una manera d'entedre la vida i de viure, de canviar i cercar sempre el millor per les persones. Per tant, crec en una innovació que...
  • Doctor enginyer de telecomunicació, professor del Dept. d'Enginyeria Electrònica de la UPC i ferm convençut del paper transversal de les TIC. Les TIC han esdevingut una eina present en la majoria de les nostres activitats, inclosos el lleure i l'ensenyament. S'han convertit en una...
  • Em defineixo com a psicòloga social, docent i tecnoutòpica. Per mi la innovació és un procés complex que sorgeix des de la perifèria de les institucions i dels sistemes i que després es pot traslladar a l'interior del sistema i iniciar la transformació des de dintre. El que he aconseguit...
  • Sóc un professional provinent del món de la creació i innovació gràfica. Treballo en la cerca de noves idees i dur-les a la pràctica en varis àmbits, des de la comunicació fins a l'educació. M'agrada aprendre, compartir el que he aprés, donar les eines per arribar a noves solucions i...
  • Sóc una barreja d'inquiet, amb ganes immenses d'aprendre i de jugar. Aquests tres elements m'ajuden a intentar provar coses noves, assajar i equivocar-me i tornar a començar. Per això he aprofitat totes les oportunitats que m'han passat per davant per obrir camins i explorar...
  • Politòleg i sociòleg, sovint vinculat a l'educació i les noves tecnologies. Cofundador d’Educaonline, desenvolupadors del portal Educaweb.com (primer especialitzat en educació i orientació acadèmica a Catalunya i Espanya); director durant la creació del CETEI i actual director del gabinet...
  • Mestra, filla i neta de mestres. Vaig cursar la carrera de Magisteri (la meva vocació), Filosofia i Lletres, Psicologia i Filologia Catalana a Barcelona. Sempre en la meva docència he complementat teoria i pràctica, donada la meva vessant didàctica. La innovació és producte d’una actitud de...
  • M'agrada trepitjar el terreny que separa allò conegut d'allò desconegut. M'agrada oferir als alumnes orientació per a què estiguin acompanyats en els seus camins i transicions. Per a mi innovar en educació és estirar el teixit de l'Escola i cosir-hi un pedaç més, per a què la...
  • Suposo que la meva formació ha marcat molt quin tipus de professora sóc. Vaig estudiar a l’escola Parc del Guinardó a Barcelona. Aquells aprenentatges i forma de viure la meva educació em van convertir en una persona curiosa, que gaudia del dibuix, la música,… de l’aprenentatge. Més endavant, els...
  • Expert amb una llarga trajectòria en museus de ciència, tècnica i arqueologia industrial dissenyant projectes i plans directors sostenibles social i ambientalment, tant en el què representa el patrimoni material com l'immaterial, els museus edificis o els ecomuseus territori. Ha treballat en...
  • Apassionada de l'educació i la innovació, lluitadora incansable i emprenedadora. A part de mestra de primària i formadora de docents, sóc instructora de Being Energy, programa educatiu innovador per augmentar la salut i el benestar a través del moviment. Innovació és la transformació de l...
  • Periodista i educadora social. Màster Oficial en Educació i TIC, postgrau en mediació familiar, mediadora comunitària. Especialista en l'ús educatiu i social de les TIC, treballo com a consultora i formadora de formadors i docents. Per a mi, innovar és buscar noves solucions als problemes de...
  • Sóc inquieta! Una jove emprenedora plena d'energia, ganes i idees per fer del món un lloc millor. M'agrada envoltar-me de gent genuina, creativa, curiosa i amb talent. Gaudeixo guiant les persones a descobrir el món de possibilitats que les envolten. Crec en la capacitat de cadascú per a...
  • Em defineixo com una persona situada en el paradigma de la pedagogia crítica, entenc que l’educació representa sempre un compromís cap a la construcció d’una societat més justa. Estic implicada, per tant, en projectes que intenten articular els discursos de la crítica i la possibilitat amb els...
  • Sóc una persona entusiasta, amb ganes d'avançar cada dia i millorar l'entorn en el que visc. La innovació educativa és un canvi pensat i planificat per a la millora del procés d'ensenyament-aprenentatge, que involucra de manera novadora i creativa els recursos humans i materials,...
  • Professor al Dept. d’Enginyeria Telemàtica de la UPC, doctor i Enginyer de Telecomunicació. He participat en activitats d’innovació com ara l'aprenentatge basat en projectes. Des de fa uns anys observo amb preocupació una davallada de l’interès pels estudis universitaris relacionats amb les...

EXPERIÈNCIES

  • #UOCeGov és una experiència dins l'assignatura Claus tecnològiques de l'Administració electrònica (antigament Fonaments tecnològics...) que pretén esborrar les barreres que separen l'aula del món "exterior" mitjançant Twitter. A través de l'ús del hashtag #UOCeGov...
  • Els debats del #XaTac5 (primer debat setmanal en Català al Twitter) tenen lloc tots els dimecres de 20:00 a 21:00h al Twitter i proposen un tema educatiu setmanal a debat, sobre innovació i canvi educatiu. El resum de la sessió es documenta setmanalment a l'Storify, a l'adreça: https://...
  • Projecte que pretén potenciar el tàndem "Realitat Virtual immersiva i Educació" mitjançant l'organització de workshops i formacions (presencials i online), assessorament i creació de continguts en format VR (Realitat Virtual).
  • Projecte de transformació, realitzat durant 2 anys amb CS de Primària, en el qual l'alumnat ha estat analitzant un espai problemàtic de la pròpia escola per tal de capacitar-se i dissenyar-ne una millora. La proposta pretén una transformació física (de l'espai) i de comportament (de la...
  • Experiència d'incorporació de la classe inversa a la Facultat de Psicologia, Ciències de l'Educació i de l'Esport Blanquerna (Universitat Ramon Llull). Concretament, en els estudis de Grau en Educació Primària, a l'assignatura optativa de "Disseny de materials didàctics i...
  • L'experiència va ser proposar una activitat col·lectiva als estudiants que, enlloc de fer treball en equip, contemplava uns objectius de tot el grup-aula i cadascú escollia la tasca a fer segons el moment en què s'incorporava a la feina i les pròpies possibilitats de contribuir-hi. Es va...
  • La formació dels futurs mestres ha de trobar l’equilibri entre la formació teòrica i la pràctica, intentant que aquesta darrera sigui el més propera possible a la realitat que trobaran als centres educatius, un cop comenci la seva trajectòria professional. Aquesta realitat l’entenem com un context...
  • Canal de Youtube de la iniciativa MindingMinds, on compartim contingut relacionat amb les Altes Capacitats, per a desmitificar i acostar la realitat d'aquest col·lectiu a la societat. Quan parlem d'Altes Capacitats, ens trobem amb 2 grans obstacles: per una banda, l'estereotip està...
  • La "Conspiració intergalàctica" és una proposta de gamificació per a educació superior. Concretament per a l'assignatura "Videojocs i Educació" de 3r del grau de Mestre, menció en TIC, a la Universitat de Girona (UdG). Els alumnes es converteixen en experts en videojocs de...
  • El CURRICULUM BIMODAL suposa aplicar 2 metodologies didàctiques i 2 formes d’avaluació diferents segons les activitats d’aprenentatge dels estudiants: 1) Activitats per a aprendre a fer coses: adquirir competències. Aquí els alumnes podran usar els seus apunts (inclús en els exàmens) i, si el...
  • Departament exotèric és un projecte artístic inèdit i una plataforma educativa pilot adreçada als estudiants universitaris de Grau d’Arts Visuals i Disseny. El projecte es dedica a la reflexió i a l’intercanvi d’idees, experiències i coneixements en l’aprenentatge de l’art contemporani i la seva...
  • Educaweb.com és el primer portal d'orientació acadèmica i professional creat a l'Estat Espanyol, el 1998, fa gairebé 20 anys. El portal, a més de contenir una enorme base de dades amb l'oferta formativa educativa de l'Estat, ofereix tot un seguit de guies multimedia per orientar...
  • Fòrum Internacional d’Educació i Tecnologia (FIET). Es busca posar en valor el coneixement i l’experiència de Catalunya en Educació, Cultura i Tecnologia i contrastar-la amb la millor del món amb la finalitat de generar escenaris de futur en aquest àmbit.
  • El programa de matemàtiques dinàmiques GeoGebra permet visualitzar, representar i experimentar les matemàtiques. Es pot fer servir en qualsevol nivell educatiu i com a eina per a l'alumnat. És bàsic per a ajudar a l'alumnat a relacionar els conceptes i les idees de les matemàtiques amb el...
  • La innovació educativa és clau des de la formació del professorat. Des del màster de formació de professorat de secundària que s'imparteix a la nostra Universitat (especialitats de tecnologia i formació professional), hi cerquem reunir tecnologia, creativitat i innovació tant en els treballs...
  • Citilab i ENTI-UB hem experimentat amb el format de les Jam com una poderosa metodologia d'aprenentatge i de desenvolupament d'idees innovadores. Tenen una durada de 48h i es desenvolupen de forma simultània a diversos llocs; ofereixen la possibilitat de desenvolupar una idea en una...
  • Ments Globals és una plataforma educativa amb un extens repositori d’eines digitals. Volem facilitar l’accés i ús a noves formes de comunicar en un món en constant transformació. Formació personalitzada amb Eines Digitals per millorar les comunicacions de la Comunitat Educativa. Complementar la...
  • mSchools Toolbox és un aparador en línia d'apps educatives i experiències didàctiques associades al seu ús a l'aula. Inspira i facilita l'accés a un contingut mòbil d'alt valor educatiu per a professors, estudiants i pares. La comunitat docent pot avaluar, classificar i...
  • L'actual Sistema Educatiu no propicia la capacitat de decisió als alumnes, que es veuen obligats a cursar allò que el currículum dicta, en comptes de tenir oportunitats per a triar. És per aquest motiu, que quan toca escollir assignatures optatives, Batxillerat o FP, Cicles, Universitat i fins...
  • La nostra Fundació té com a marc un model que compta ja amb dotze anys d’aplicació i èxit: l’Ecologia Emocional i que vincula EMOCIONS I VALORS amb les àrees d’actuació. Això permet solidesa en l'orientació de les accions que s’emprenen tenint una exquisita cura del món emocional de la persona...
  • El Projecte PICI és un dels projectes ARMIF2014 i neix amb un doble objectiu: implementar i avaluar el model de la classe inversa (flipped classroom) en la formació inicial dels futurs mestres en el Grau en Educació Primària i crear sinèrgies entre la universitat i l'escola. En aquest projecte...
  • Projecte de mentoria entre estudiantat universitari voluntari i nois i noies preadolescents , en l’àmbit del lleure. Cada universitari/a és emparellat amb un noi/a entre 11 i 14 anys d’edat. Les parelles es troben durant el curs escolar una vegada a la setmana, fora de l’escola. Realitzen...
  • Un petit poble situat en un país en vies de desenvolupament s’enfronta a temps difícils. Alta desocupació, augment de la mortalitat infantil, baixa esperança de vida... Un dia, un inversor procedent d’un país desenvolupat hi arriba amb una proposta per construir-hi un hotel. Què és el millor per a...
  • Hem identificat que no hi ha res millor com compartir amb gent com tu, que funciona diferent, sigui quin sigui l'ambient, mentre es pugui curiosejar, compartir interessos i inquietuds. Per això organitzem les trobades gratuïtes de gent altament curiosa, creativa, sensible i/o amb Altes...
  • És una iniciativa per implicar les escoles d'art i disseny en els objectius de coneixement lliure dels projectes de Wikimedia. A través de pràctiques professionals, projectes de fi d'estudis o activitats d'assignatura els estudiants, documentant-se i/o assessorats per experts,...

INSTITUCIONS

  • Som una empresa jove que es planteja millorar la comunicació entre les escoles i les famílies mitjançant l'ús de noves tecnologies amb un doble objectiu: millorar la implicació de les famílies vers l'escola i reduir les tasques administratives dels centres. Quan parlem d'escoles ens...
  • Educaonline és l'empresa promotora d'Educaweb.com, primer portal educatiu d'orientació acadèmica i professional de Catalunya. A més del portal Educaweb (explicat en una fitxa de projecte) desenvolupa projectes d'orientació acadèmica i professional tant online com presencial,...
  • Ningú sap com serà l’educació del futur, però a eduscopi estem convençuts que la tecnologia, la innovació i la creativitat hi tindran un paper fonamental. I aquestes són les nostres raons de ser. Eduscopi neix de l'experiència acumulada en educació i divulgació dels seus fundadors, Salvador...
  • Va néixer com a projecte territorial del Campus d'Excel·lència Internacional Barcelona Knowledge Campus (UPC-UB) i l'Ajuntament de Berga. La innovació que s'aplica consisteix en tractar tots els temes des d'un punt de vista transversal i interdisciplinari (mètode STEM)....
  • Fab Lab Barcelona és un dels principals laboratoris de la xarxa mundial de Fab Labs. Són tallers de fabricació i innovació a petita escala equipats amb màquines i tecnologies de fabricació digital per a la producció d'objectes, eines i dispositius electrònics, nascuts al centre de Bits i Àtoms...
  • Facultat de la Universitat de Barcelona dedicada a l'Educació en diverses branques: pedagogia social, psicopedagogia, treball social, formació del professorat, etc. És una organització de més de 500 anys d'antiguitat, dedicada en principi a les ciències humanes, model per a moltes...
  • La nostra Facultat té una trajectòria de 65 anys d'història al servei de l'educació superior com a evolució de l'Escola de Mestres Blanquerna. Des d'aquesta tradició, en els inicis de la Universitat Ramon Llull, vàrem crear nous estudis en els àmbits de la Psicologia, l'...
  • FINANPOLIS és un mètode innovador de gamificació financera que utilitza un joc de taula per aprendre i fer reflexionar sobre finances de manera lúdica i divertida. S'han acabat les classes avorrides i amb paraules que no s'entenen. Es juga en grups per fomentar els valors que tot...
  • La fundació Ersília rep el nom d’una de les Ciutats Invisibles descrites per l’escriptor Italo Calvino. És la ciutat virtual, d’adreces d’internet i telèfons mòbils, la ciutat hiperconnectada a totes les xarxes de transmissió d’energia, informació i recursos. Potser per això, a la Fundació Ersília...
  • Servei Solidari som una entitat formada per persones atentes i sensibles a la realitat de les persones amb situacions d’exclusió social, que treballem des de la proximitat. Volem generar un canvi cap a una societat més justa, més igualitària i més lliure fomentant l’emprenedoria, la formació i la...
  • GRINTIE-BLE és un subgrup que pertany al Grup de Recerca en Interacció i Influència Educativa (GRINTIE) de la Universitat de Barcelona. Sota la consideració que en les últimes dècades han canviat tots els paràmetres de l’aprenentatge humà, el grup aposta per una recerca que permeti innovar per...
  • Induct és una empresa que promou la creació de comunitats innovadores. En el sector educatiu, acompanya processos de canvi i transformació de centres i institucions, utilitzant una metodologia participativa que implica a tota la comunitat educativa a detectar necessitats, generar idees i recollir...
  • Els estatuts de la Universitat Politècnica de Catalunya (UPC) defineixen l’ Institut de Ciències de l’Educació (ICE) com una unitat bàsica que contribueix a la millora de la qualitat docent mitjançant, entre altres, la promoció de la millora i la innovació de l’activitat docent i la formació de...
  • L'Institut Químic de Sarrià (URL), centre de la Companyia de Jesús, és un dels centres universitaris amb més prestigi dins del panorama acadèmic i científic nacional i internacional. Inaugurada com a institució docent el 1905, l'IQS és una institució de referència compromesa a donar...
  • La Sastreria és un espai d'assessorament educatiu, coaching i mentoria adreçat especialment a adolescents, joves, famílies i docents. Acompanyem els processos de canvi i millora de les persones ja sigui a nivell individual o de grup: famílies , claustres i equips docents. Des de La Sastreria...
  • El Laboratori d'Aplicacions Telemàtiques a l'Educació (L@te) té el seu origen en un grup de Recerca sobre Hipermèdia Distribuïda que va sorgir del Departament de Pedagogia l'any 1994 finançat per l'ICE (Institut de Ciències de l'Educació) de la Universitat Rovira i Virgili...
  • Des de MakeIt! Education formem a mestres i docents amb la finalitat que puguin fomentar i generar processos de canvi educatiu i pedagògic. Impulsem, dinamitzem, co-dissenyem i implementem formacions i projectes educatius basats en metodologies d’aprenentatge innovadores i centrades en els alumnes...
  • Som una empresa especialitzada en el joc com a element provocador d’innovació i transformació, que des del 1995 ajudem a tot tipus d’organitzacions a assolir els seus objectius. Ho fem mitjançant el disseny i la realització de projectes i propostes de comunicació, educació, dinamització i formació...
  • Projecte tancat definitivament - MindingMinds és una comunitat de voluntaris amb l'objectiu de connectar el talent creatiu, impulsar la integració, coneixement, comprensió, acceptació, confiança, seguretat, mobilització... i un llarg etc. de les persones amb altes capacitats, alta sensibilitat...
  • Moviment Lantana és una empresa de dansa amb seu a Banyoles. Les àrees de la institució són la investigació, la producció i l’exhibició. La nostra raó de ser se centra en la cooperació entre l’art i la ciència, en la formació de nous públics i en la creació i socialització de productes artístics al...
  • Sharing Academy és la primera plataforma col·laborativa de profes particulars del país en garantir la seguretat a alumnes i pares. El nostre projecte educatiu, que en un principi es dirigia només a estudiants universitaris, ha ampliat el seu catàleg per oferir el servei a alumnes d'ESO i...
  • Smilemundo neix l'any 2011 a Barcelona amb la voluntat de centrar l'esforç, coneixement tecnològic i creativitat del seu equip en l'elaboració d'eines educatives que, a través del joc i la innovació, serveixin per promoure valors socials. Som una organització sense ànim de lucre...
  • "The Transformation Society" és una organització virtual i deslocalitzada, orientada a la gestió de la complexitat en diferents entorns tecnològics i comunicatius digitals, des d'enfocaments estratègics i organitzatius. L'objectiu és compartir coneixement, proposar actuacions i...
  • The Visual Suspects és un estudi creatiu, guardonat, situat a Barcelona amb col·laboradors afins arreu del món. Des de 2003, els nostres treballs es troben a la cruïlla entre la comunicació digital, la tecnologia, les narratives expandides i la sostenibilitat. El nostre equip ha treballat per a...
  • UdiGitalEdu és un grup de recerca emergent de la Universitat de Girona. El nostre equip desenvolupa projectes en els àmbits de l’Educació i la Tecnologia amb un enfocament marcadament multidisciplinar. Dissenyem activitats i tallers que barregen la Tecnologia, la Ciència i l’Art amb l’objectiu de...
  • La UOC és una universitat innovadora, arrelada a Catalunya i oberta al món, que forma les persones al llarg de la vida contribuint al seu progrés i al de la societat, alhora que duu a terme recerca sobre la societat del coneixement. El seu model educatiu es basa en la personalització i l'...
  • WÄRKS neix 4 anys enrere com a equip equilàter de creació de continguts i formació en noves tecnologies de personal docent amb un clar esperit innovador. Diverses constants defineixen el nostre estil pedagògic: una formació tècnica, la creativitat com a fet diferencial comú i 10 anys d'...
  • És una xarxa de treball estable entre el professorat interessat en millorar determinats aspectes de la seva docència promoguda per l'ICE de la UdG. Incorpora una dinàmica de reflexió continuada i compartida sobre la seva pràctica docent: planificar-actuar-observar-reflexionar de manera acurada...