Aprenentatge-Servei

INNOVADORS

  • Em defineixo com una docent inquieta, creativa i col·laborativa. Per mi la innovació és cercar noves eines i mètodes quan els coneixements de sempre no em funcionen per donar respostes ajustades, sostenibles i justes ( al grup classe, a l'equip/organització, a les persones individualment)....
  • Sóc activa, curiosa, impacient, ordenada i una mica addicta a la feina. La muntanya i la natura són la meva passió. No sé estar-me quieta i m'agrada alimentar la gent. Crec que l'educació ha de posar el talent al servei del compromís social: ha de servir per formar persones competents...
  • Enginyer i màster de direcció d’empreses de formació, em defineixo com una persona emprenedora amb una visió pràctica. Per mi, innovar és fer les coses de manera diferent perquè siguin més fàcils i accessibles per a la gent. En aquest sentit, la tecnologia és una eina que ens ha d’ajudar dins d’...
  • Sóc professor de cicles formatius de grau superior així com professor associat de la UCC-Universitat de Vic. En ambdós rols he intentant aportar la meva visió sobre l’avaluació formativa i la gestió social de l’aula. Innovar és revisar de nou allò que has fet, des de noves perspectives, buscant...
  • Sóc doctora en Psicologia de l'Educació i Llicenciada en Psicologia Clínica. Actualment sóc la coordinadora del Grau d'Educació Infantil de la UAB. Formo mestres, faig formació permanent i investigo en temes educatius (Famílies, Xarxes, Aprenentatge i Servei). Per fer-ho formo part de...
  • Entenc l'educació musical com una petita illa del coneixement des d'on vertebrar una formació integral de la persona més enllà dels coneixements tècnics. Per això m'agrada combinar, a l'aula, la música amb altres arts, especialment la literatura, la pintura o la fotografia. Així...
  • Sóc mestre per la UAB amb l’especialitat de ciències i tècnic en educació emocional. He dedicat tota la meva vida a l’educació convençut que és la millor manera de transformar la societat en la qual vivim. La meva vocació i la meva passió és l’educació. Actualment faig de Secretari General de les...
  • Em defineixo com una persona apassionada per l'educació. Per mi la innovació passa per anar més enllà de les noves tecnologies i avançar cap a un nou paradigma que finalment faci de l'educació un procés d'acompanyament en el desenvolupament personal, grupal i social. És cert que fa...
  • Directora pedagògica de la Fundació Escola Vicenciana. Directora de l'escola Solc Nou. Creativa, comunicadora i amb esperit emprenedor. Apassionada per l'educació i el món social. Destaco la importància d'unir l'èxit escolar amb el compromís social per ajudar a millorar l'...
  • Sóc una persona apassionada, perseverant i m'agrada la meva feina. Fa 35 anys que faig de mestre en escoles que han estat innovadores i pensades per i per als alumnes. He format part de la ja desapareguda escola Lumen, Súnion i Garbí Pere Vergés d’Esplugues, de la que avui sóc director....
  • Sóc professora de ciències socials, música, teatre... i el què em demani! M'agrada treballar en la diversitat, tant de persones com de matèries. Des del meu perfil de “metodologies globalitzades” promoc microprojectes a l’Institut on treballo per tal de barrejar diferents aules, professors o...
  • Em defineixo com una persona amb inquietuds, activa, reflexiva i autocrítica. La innovació és una necessitat, no ens podem quedar amb que ja ho fem bé, sinó en com ho podem millorar i, per això, cal innovar. Bàsicament, la meva carrera és en el món del lleure i ara estic entrant en el món de l...
  • Sóc professor de Psicologia de l’Educació a la Universitat de Barcelona. He participat en treballs d’investigació i innovació sobre les implicacions pedagògiques de la psicologia i l’epistemologia genètica, la intervenció psicopedagògica, el disseny i el desplegament del currículum escolar, i la...
  • Em considero alegre de mena, inquiet i una mica tossut. M’agrada pensar però sobretot m’agrada «fer». Enguany compleixo 30 anys en el món laboral com a mestre i com a psicòleg, treballant sempre en entorns amarats de diversitat, a l’EEE Xaloc. En els darrers 13 anys m'he centrat en la...
  • Emprenedor que ha participat tant en projectes consolidats com en start-ups, sempre fent servir la innovació i la creativitat com a instruments per obtenir resultats excepcionals que portin a la transformació social.
  • Actiu i inquiet, m'agrada estar atent a tot allò que passa al meu voltant i integrar-ho com a experiència d'aprenentatge vital a nivell personal i professional. Per a mi la innovació a l’escola és no posar límits en acceptar el que vindrà i els canvis que se'n deriven, entendre què...
  • Sóc professor de Ciències Naturals a Secundària amb experiència com a formador, tutor i en càrrecs de coordinació. La meva activitat docent està lligada a la curiositat del meu caràcter, el pensament holístic i l'experiència de ser pare. Per mi innovar no ha de ser inventar coses noves si no...
  • Mestre en àmbits escolars formals i educador en àmbits socioeducatius. Formador de formadors i investigador per a la millora de l'educació dels infants i adolescents i les seves famílies. La innovació l'entenc com un procés permanent de reflexió en els llocs de treball amb perfils...
  • Sempre m'ha agradat fer les coses d'una manera diferent: al llarg dels anys ha estat una constant la necessitat de dissenyar i desenvolupar projectes que emocionin, que inspirin i que transformin la societat. Ho he fet des de la docència, l'edició i la gestió de projectes, i...
  • Sóc professora de llengua castellana a secundària, i guionista de formació. Entusiasta de totes dues arts, que m'han ajudat a comprendre el món. Innovar és qüestionar i, després donar respostes que van més enllà del que és previsible, per tant, hauré de qüestionar, fins i tot, la pròpia...
  • Sóc mare, escriptora, economista i emprenedora. Entenc la innovació en l'educació com una eina per a la transformació social. L'educació ha d'ajudar a desenvolupar el projecte vital de cada persona per sentir que el que som i el que fem estan alineats i, des d'aquí, contribuir...
  • Sóc una persona inquieta, curiosa, atreta per el que és nou i pel món de la creativitat. Apassionada per cercar noves vies i sinergies que permetin el canvi en el model educatiu a fi de que l'alumne pugui desenvolupar el seu potencial i créixer com a persona. Pertanyo a la xarxa inspira...
  • Em considero un emprenedor nat. Als 18 anys vaig entrar a la universitat d'aviació i just després de graduar-me (22 anys) vaig començar a treballar de pilot (Austrian Airlines). Amb 25 anys, entre vol i vol, vaig posar-me a estudiar Multimèdia i em vaig graduar amb 28. Sóc una persona molt...
  • Mestre, economista i Dr. en Ciències de l'Educació. He treballat com a professor, director i catedràtic (Primària i Secundària), així com a professor d'universitat (UOC, URL...) i coordinador dels Estudis de Tercer Cicle (UAB). Actualment sóc director del Grup de Recerca "Didàctica i...
  • Psicòloga social apassionada per les humanitats. M'agrada estar atenta als canvis del meu entorn per incorporar noves tendències a la meva feina. De 2004 a 2016 vaig treballar a la Fundació Servei Solidari, amb projectes vinculats amb l'emprenedoria i la mentoria. Des de maig de 2016...
  • Ensenyo Finances Jugant! Sóc financera de tota la vida, i sé que són avorrides i amb paraules complexes. Em defineixo com una persona inquieta, innovadora, curiosa, rebel, amb moltes ganes de viure i sempre buscant fer coses noves, m'agrada provocar per fer pensar i no suporto les injustícies...
  • Em defineixo com una persona a qui li agrada l'educació, ensenyar i ajudar a organitzar entitats educatives perquè desenvolupin la tasca de millorar les persones a través de l'educació. Innovar, al meu entendre, vol dir millorar per seguir avançant en la tasca de fer que cada alumne...
  • Sóc una entusiasta de l'educació com a eina de transformació i millora social. Des de la classe de matemàtiques i ciències, l'equip psicopedagògic i directiu, la docència universitària, la formació al professorat i l'acompanyament a centres, he procurat posar sempre passió en la...
  • Sóc un mestre de primària. Actualment faig de tutor de 2n d'E.P. Penso que hem d'encaminar l'ensenyament cap a la globalització dels aprenentatges en contextos significatius pels alumnes. És bàsic gaudir amb el que fem. Actualment també estic realitzant una extraescolar d'...
  • Sóc una persona curiosa que li agrada aprendre. Veig la innovació com un tema de professionalitat, de reptes professionals viscuts i compartits. Al llarg de la meva trajectòria he aconseguit treballar a gust amb professionals amb els que comparteixo un projecte comú que m'il.lusiona. Em centro...
  • M’entusiasma la meva professió perquè cada dia em brinda l’oportunitat d’innovar, reflexionar, aprendre... Treballar amb persones no és fàcil però és el més enriquidor que et pot oferir una professió. Desitjo que els meus alumnes siguin feliços i, com a professora de secundària, lluito per a que...
  • Em defineixo sempre com a “shaker”. Allà on estic, m'agrada engegar projectes amb persones de diferents àrees i treballar en equip. Cada projecte és un repte. La innovació és la creativitat feta realitat i a l'abast de les persones. Sense innovació les persones, la societat, els barris,...
  • Sóc una apassionada de la tecnologia, la innovació, la creativitat i el joc! També sóc afortunada i gràcies a la meva feina com a professora de la UIC puc donar forma a aquestes passions. També sóc membre de l’equip Imathings. A les meves assignatures aplico la gamificació i intento endinsar als...
  • Sóc oberta i apassionada de les converses educatives, on sempre hi trobo una nova mirada que contribueix a la pregunta que em faig contínuament: quina es la finalitat de l’educació? També sóc molt de preguntar als alumnes què volen aprendre per a construir un currículum comú. M’agrada pensar que...
  • Sóc una persona dinàmica, implicada i atenta a les innovacions en el camp de l'educació. Malgrat la meva joventut, tinc experiència en la docència com a mestra en una escola d'Ed. Especial. M'agrada poder compartir amb els meus alumnes aspectes que van més enllà de l'eduació...
  • L'Educació té com objectiu preparar als nois i noies pel món en el que hauran de viure. El canvi de paradigma actual ens obliga a formar persones que sàpiguen interactuar en un món en contínua transformació. Ens cal formar nois i noies amb sòlids valors i capacitat de superació, destreses...
  • Treballo a l'equip de l'IME d'Olot. Estem al cas de tot el que es belluga per intentar millorar l'educació al municipi. Estem convençuts que la ciutat pot ser educativa però cal intencionalitat i creativitat. Cal implicar a tothom i per això el nostre lema és “Educar, un repte...
  • Em defineixo com una persona que valora el creixement en el sentit més ampli i la cooperació. Entenc la innovació com l'eina per anar descobrint les habilitats humanes individuals, socials i culturals. I l'estimo com a procés de descobriment de les facultats, en cadascun d'aquests...
  • Com et defineixes? Em defineixo com una persona innquieta, creativa i amb ganes de descobrir propostes disruptives en el món de l'educació, que permetin treballar competències professionals reals i facin descobrir les potencialitats dels alumnes. Quina és la teva visió de la innovació? Veig...
  • Apassionat en l'educació i amb ganes de girar el mitjó. M'he endinsat fa poc en aquest en aquest món, descobreixo i comparteixo, amb ganes d'escoltar i aprendre. Crec en els petits canvis per engranar grans transformacions. Per mi, innovar és arriscar, trencar o desdibuixar per...
  • Sóc Director de l'Escola Sant Ramon Nonat, Historiador, antropòleg i Postgraduat en Direcció de Centres Escolars. La innovació ha de permetre crear escoles concebudes com a organitzacions que aprenen, això és, que desenvolupen les persones, i que garanteixen la institucionalització i la...
  • Mestre i Educador. Cap de l'àrea de projecte educatiu de l'Escola Pia de Catalunya. Penso que l'escola i l'educació, en el sentit global de la paraula, poden ajudar a canviar el món, fer-lo millor. Entenc que el canvi depèn de les persones, penso que una escola millor i més...
  • Em defineixo com una persona amb una gran passió per aprendre i per a la que és un repte el dia a dia a l'aula. Per a mi la innovació és sinònim d'experimentació contínua per la millora de l'ensenyament i les condicions d'aprenentatge. Les investigacions sobre neurociència i la...

EXPERIÈNCIES

  • La idea va començar amb el propòsit de fer visible la renovació i innovació pedagògica a l' educació secundària. Ens van obrir les seves portes els següents instituts: Quatre Cantons, Viladomat, Montgrós i l'escola Tretze Vents. Vam gravar experiències i idees d'alumnes, professors,...
  • Pilots especialment dissenyats per introduir la Ciència Ciutadana a les escoles adaptant-se a l’ordenació curricular vigent. Els professors i alumnes participants formaran part d’un projecte de recerca científica real, estaran directament en contacte amb els investigadors implicats durant tot el...
  • Plataforma on-line on es plantegen reptes reals als alumnes de primària perquè hi donin resposta mitjançant el treball per projectes. Els reptes estan apadrinats per organitzacions reals i aquestes seleccionen les millors propostes per dur-les a la realitat. Els mestres i els alumnes es...
  • El CURRICULUM BIMODAL suposa aplicar 2 metodologies didàctiques i 2 formes d’avaluació diferents segons les activitats d’aprenentatge dels estudiants: 1) Activitats per a aprendre a fer coses: adquirir competències. Aquí els alumnes podran usar els seus apunts (inclús en els exàmens) i, si el...
  • Donar veu a la memòria és un projecte d’aprenentatge i servei que recupera, a través del teatre, la memòria dels nens i nenes que visqueren en primera persona els grans conflictes del segle XX. A partir de les fonts primàries, es creen textos teatrals, que s’endinsen en situacions d’injustícia,...
  • Les propostes educatives d’aprenentatge servei, en contextos de treball amb nois i noies amb discapacitat, ofereixen un marc immillorable per promoure la seva formació com a persones i com a ciutadans, i per deixar enrere la visió més assistencial o passiva que es té d’ells (assumits com a persones...
  • La nostra Fundació té com a marc un model que compta ja amb dotze anys d’aplicació i èxit: l’Ecologia Emocional i que vincula EMOCIONS I VALORS amb les àrees d’actuació. Això permet solidesa en l'orientació de les accions que s’emprenen tenint una exquisita cura del món emocional de la persona...
  • Aquest projecte inclou la participació dels tres Cicles Formatius que oferia l'escola fins el curs anterior: Laboratori Clínic i Biomèdic, Cures Auxiliars d'Infermeria i Animació 3D i Entorns Interactius. A partir d'un experiment biomèdic on hem mesurat el metabolisme de la glucosa...
  • El projecte Xerpa és un programa d'acompanyament i suport entre alumnes per tal que l'adaptació al centre educatiu, per part dels qui hi entren de nou, sigui el millor possible, tant pel que fa als aspectes acadèmics així com també els emocionals i relacionals. El projecte promou que es...
  • El mètode que emprem a Projects busca preparar l’alumnat per esdevenir adults competents i feliços en el futur. Per això, procurem posar-los problemes basats al màxim en la realitat. La metodologia per aconseguir-ho beu de diverses fonts teòriques: 1) l’Aprenentatge Basat en Problemes (ABP), 2) l’...
  • Projecte de mentoria entre estudiantat universitari voluntari i nois i noies preadolescents , en l’àmbit del lleure. Cada universitari/a és emparellat amb un noi/a entre 11 i 14 anys d’edat. Les parelles es troben durant el curs escolar una vegada a la setmana, fora de l’escola. Realitzen...
  • És un nou camí, un nou projecte pedagògic que ens permet, des de la coherència amb la nostra Missió i Valors, seguir donant respostes educatives reals als reptes que hauran de viure els infants i joves, en una societat en canvi constant. Les tres potes que el defineixen són: Aprenentatge...

INSTITUCIONS

  • L'escola Sant Ramon Nonat, de la Fundació Escoles Parroquials, és una escola acollidora i oberta, que fomenta l'equitat i la formació intel·lectualment sòlida, tot potenciant processos d'innovació educativa. L'escola Sant Ramon Nonat vol ser una veritable escola que aprèn,...
  • La Comissió de Formació és un grup de 4 entitats –EICA, Probens, MigraStudium i Servei Solidari– nascuda el 2011, dins del marc de la Coordinadora de la Llengua de l’Ajuntament de Barcelona, una plataforma d’entitats d’acollida sociolingüística que aplega més de 70 entitats. Treballem per...
  • Educar x Transformar vol col·laborar amb els mestres i centres educatius per educar en la sostenibilitat. La nostra visió de la sostenibilitat la desenvolupem des de l'economia ètica i responsable. Per a nosaltres, la innovació és pensar les coses de forma diferent per crear noves maneres d...
  • Tot i no ser una escola pública, des de Xaloc ens agrada definir-nos com una escola concertada d’iniciativa social i amb voluntat de formar part del servei públic. L’espai que ocupem és una cessió de l’Ajuntament de Sabadell que compartim amb altres entitats del sector. En el seu moment, el centre...
  • L’escola GEM és un centre concertat amb una oferta pedagògica de 0 a 18 anys. Va ser fundada l'any 1966 a partir de la col·laboració de famílies i de persones expertes en pedagogia amb l'objectiu de fer front a les noves inquietuds educatives. És una escola amb voluntat d’innovació...
  • L’Escola Pia de Catalunya és una entitat conformada per dones i homes, laics i religiosos que compartim valors i actituds. Arrelada al nostre país, és integradora i compromesa amb el canvi social a partir dels valors de l’Evangeli. Les persones són el centre de la nostra acció. Hi som per...
  • Com a Escola, a Virolai hem assumit el repte de transformar el model educatiu i l’organització escolar per donar una resposta més eficaç, per avançar en una millor educació. Ens cal transformar el model educatiu, que ha de ser innovador, perquè ha de donar cada dia una millor resposta als nous...
  • Fundació Educativa Privada de les Dominiques de l'Anunciata creada el 2009 per traspassar la titularitat, cedir els edificis i traspassar la gestió de les 24 escoles a Catalunya als laics de les comunitats educatives. Una fundació, sense afany de lucre, que assumeix el repte de donar...
  • La fundació Ersília rep el nom d’una de les Ciutats Invisibles descrites per l’escriptor Italo Calvino. És la ciutat virtual, d’adreces d’internet i telèfons mòbils, la ciutat hiperconnectada a totes les xarxes de transmissió d’energia, informació i recursos. Potser per això, a la Fundació Ersília...
  • A la Fundació Escoles Garbí formem els homes del demà com a ciutadans proactius, capaços de transformar la societat en què vivim, en un entorn just, solidari i sostenible. Els nostres alumnes, acompanyats per uns educadors, que són referents en tot moment i, en un entorn d’atenció personalitzada...
  • Servei Solidari som una entitat formada per persones atentes i sensibles a la realitat de les persones amb situacions d’exclusió social, que treballem des de la proximitat. Volem generar un canvi cap a una societat més justa, més igualitària i més lliure fomentant l’emprenedoria, la formació i la...
  • A l’Institut Vall d’Hebron ens plantegem aconseguir l’excel·lència operacional educativa i convertir-nos en un centre de referència que serveixi d’exemple i guia. Volem crear una comunitat educativa formada pel professorat, l’alumnat, les famílies i els agents socials, que centrin la seva tasca en...
  • L’eix central del nostre projecte educatiu és l’atenció a la diversitat. L’ESO al nostre institut comença amb el Projecte Ponts (1r i 2n d’ESO), que vam iniciar el curs 2013-14 per afavorir que la secundària sigui una continuïtat de la primària. El projecte es caracteritza per la reducció de...
  • L’Institut de Ciències de l'Educació (ICE) de la Universitat de Barcelona es va crear l’any 1969. L’ICE pot dur a terme les funcions juntament amb les facultats i escoles universitàries, departaments, instituts universitaris de recerca i altres unitats de la Universitat. Entre d’altres,...
  • El Centre s’ubica en un barri a la perifèria de la ciutat de Barcelona, on la població és en gran part de classe obrera, i les famílies majoritàriament, de classe social mitjana-baixa. Amb l’actual conjuntura econòmica ha augmentat el nombre de famílies amb situació social desfavorida, que han...
  • Sharing Academy és la primera plataforma col·laborativa de profes particulars del país en garantir la seguretat a alumnes i pares. El nostre projecte educatiu, que en un principi es dirigia només a estudiants universitaris, ha ampliat el seu catàleg per oferir el servei a alumnes d'ESO i...