Construccionisme

INNOVADORS

  • Professora de ciències, no vocacional però si passional. Treballadora, exigent, i, segons els companys/es també eficient. Amant de la natura, dels animals i de la filosofia. M'agrada reflexionar i fer que els alumnes reflexionin, siguin crítics, amb sí mateixos, amb la societat i amb tot allò...
  • Apassionada de l'ensenyament i creient que l'èxit educatiu requereix la implicació de tots els agents de l'entorn. L'educació ha iniciat un canvi importantíssim per adaptar-se a la realitat del s. XXI, ens estàvem quedant enrere! He realitzat experiències de flipped classroom al...
  • Aprenc constantment i ajudo a aprendre tant com puc. M'interessen les persones; processos i mecanismes que ens fan aprendre i superar-nos; l'educació com a estratègia transformadora de persones i societats; les tecnologies i les xarxes socials com a mecanismes impulsors de millora; els...
  • Faig de mestre des de fa temps i he tingut la sort de trobar en el meu camí grans mestres que m'han fet qui sóc. Inquiet, compromès, convençut que cal fer la feina que fem i que sovint cal anar a la contra Innovar per a què?, innovar per a qui? amb quina intenció? al servei de què?La...
  • Sóc professor de Psicologia de l’Educació a la Universitat de Barcelona. He participat en treballs d’investigació i innovació sobre les implicacions pedagògiques de la psicologia i l’epistemologia genètica, la intervenció psicopedagògica, el disseny i el desplegament del currículum escolar, i la...
  • Mestre i pedagog. M'encanta la tecnologia educativa com a eina per transformar l'educació. Apassionat de la gamificació com a metodologia que pot revolucionar la docència. Videojugador. No entenc el debat entre si hem de parlar de centres d'educació o de centres d'ensenyament...
  • Sóc una persona entusiasta, emprenedora i amb ganes de canviar el món a través de l' educació, porto més de 30 anys dedicada a la docència i ara lidero un moviment de reforma educativa arreu de món. Crec en un canvi sistèmic de l'escola a partir de la formació del professorat en l'...
  • Professor de ciències des del 2008. Aquest curs treballo a l’INS de Granollers i com a formador de professorat al Dept. d’Ensenyament. M’interessen la gestió d’aula, les estratègies col·laboratives i les dinàmiques d’ auto i co-correcció/avaluació/aprenentatge. M’intriguen les estratègies...
  • Sóc professora d’Educació Visual i Plàstica (EVP) i promotora d’un Batxillerat Artístic a St. Paul’s School. Nascuda als EEUU, dono les classes d’art en anglès des de 1r d’ESO fins a 2n de Batxillerat. Imparteixo tant EVP com Tecnologia-Plàstica a l’ESO i Dibuix, Disseny i Volum a Batxillerat....
  • L'arquitectura m'ha moldejat com persona creativa, persistent i colaborativa. El magisteri m'ha accentuat la sensibilitat, l'empatia i el desig d'una societat més humana. Considero que la innovació pedagògica necessàriament ha d'anar de la mà d'una reflexió...
  • Arquitecte d'experiències d'aprenentatge, enginyer informàtic, emprenedor social, innovador educatiu, blogger i cooperant voluntari a l'Índia. Investigo i desenvolupo projectes que sorgeixen de la intersecció entre l'Educació, la Tecnologia i la Cooperació. Treballo al grup...
  • Persona inquieta, amb ganes de repensar i reinventar l'escola creant una nova visió de l'educació. D'una educació que respecti els processos d’aprenentatge, ritmes i necessitats dels infants. D’una educació que s'adapti als nous reptes del segle XXI. Per mi la innovació és la...
  • Habito a les interseccions entre les ciències, l’art, la tecnologia i la societat, on gaudeixo compartint coneixement i projectes a la Facultat de Ciències de la Comunicació de la UAB i al Citilab, una antiga fàbrica tèxtil de Cornellà de Llobregat reconvertida en un Laboratori Ciutadà. Defenso que...

EXPERIÈNCIES

  • Inventors4Change proveeix els infants d'eines, tècniques i coneixements per tal que puguin inventar els canvis que volen veure al món. Consisteix en una xarxa d'escoles i centres educatius que fan servir tecnologies digitals innovadores per promoure un aprenentatge col·laboratiu...
  • El projecte C3 (Creació del Coneixement Científic) pretén desenvolupar la competència científica; en particular, el coneixement sobre la naturalesa de la ciència i les habilitats de raonament científic mitjançant l'ús de bastides didàctiques lingüístique en activitats d'indagació...
  • Smart-Hort cerca l'aplicació de les noves tecnologies en la creació i manteniment d'un hort urbà escolar. L'objectiu és apropar a l'alumnat les possibilitats que els dispositius mòbils tenen en l'àmbit didàctic. S'articula en dos eixos: el treball pràctic de conreu i...
  • Un territori intel·ligent, que genera coneixement i aporta informació. Un lloc on els mestres participen personalment des de la dimensió de l’equip educatiu. Unes trobades en les que es fa evident l’heterogeneïtat, base de les interaccions i la riquesa del coneixement que es construeix. Un context...

INSTITUCIONS

  • EDUKEM-NOS és una iniciativa per afrontar els reptes que ens presenta l’actual societat: “Els nadius digitals i l’era de la informació”. Les TIC són una eina més al servei de l’àmbit educatiu i familiar, i com a tal poden contribuir eficaçment en qualsevol procés educatiu i social. Com a eina...
  • L'Escola Rel és un centre d'Educació Especial que ha fet una forta aposta per la introducció de les noves tecnologies com a eina d'aprenentatge. En concret, s'estan desenvolupant projectes relacionats amb la utilització de la tecnologia mòbil dins les aules. Així mateix, hem...
  • L'escola ha engegat un procés profund d'innovació educativa a diferents nivells: metodològic, tecnològic, d'organització i rol del professorat, d’educació no formal i participació de l'alumnat i les famílies. Les tres etapes d'infantil, primària i secundària han engegat una...
  • UdiGitalEdu és un grup de recerca emergent de la Universitat de Girona. El nostre equip desenvolupa projectes en els àmbits de l’Educació i la Tecnologia amb un enfocament marcadament multidisciplinar. Dissenyem activitats i tallers que barregen la Tecnologia, la Ciència i l’Art amb l’objectiu de...