Entorn personal d'aprenentatge

INNOVADORS

  • Al meu perfil de Twitter diu: "Professor enfurismat de Tecnologia educativa a la Universitat Jaume I de Castelló. L'educació deuria ser una activitat revolucionària. Futur iaioflauta". És una bona descripció. Al llarg de la meva trajectòria professional, entre d’altres, he dirigit el...
  • Estudiant del Màster Interuniversitari de Psicologia de l'Educació. Becari de la Senescyt - Equador. Practicant d'investigació en el grup GRINTIE de la Universitat de Barcelona. En la meva curta trajectòria en l'àmbit acadèmic he estat interessat en els temes relacionats amb les...
  • Em defineixo com una docent inquieta, creativa i col·laborativa. Per mi la innovació és cercar noves eines i mètodes quan els coneixements de sempre no em funcionen per donar respostes ajustades, sostenibles i justes ( al grup classe, a l'equip/organització, a les persones individualment)....
  • Sóc un pedagog, nascut a Barcelona, especialitzat en noves tecnologies aplicades a l'educació. Durant la meva trajectòria professional he treballat dissenyant i realitzant projectes i propostes formatives, de comunicació i dinamització integrant els avantatges de les noves tecnologies i...
  • La meva formació és científico-tecnològica (Matemàtiques i Informàtica) i he estat docent a secundària més de 21 anys en diferents Instituts. La meva gran preocupació al llarg d'aquests anys ha estat aconseguir que l'Institut no fos una campana aïllada del que passa en el món, que l'...
  • Sempre m'he considerat una persona innovadora en la mesura que he intentat portar noves maneres de pensar i de fer a les organitzacions i a la gent amb la que he treballat. Per a mi, portar la innovació a les organitzacions és fer que aquestes s’avancin als canvis constants de l'entorn....
  • Sóc un pedagog que ha centrat la seva activitat en la direcció de centres, amb vocació per la innovació organitzativa i didàctica al servei de l'alumne i l'educador amb la voluntat de fer créixer persones que actuïn en el món a favor de la justícia i la pau. En diferents etapes he actuat...
  • Diuen que sóc de cul inquiet i molt curiós. Un entusiasta de l'educació i de la tecnologia, tenint molt clar que el docent és la peça clau a l’hora d'implicar els alumnes com a veritables protagonistes del seu procés d'aprenentatge. Més amic dels docents que de la rigidesa del...
  • Aprenc constantment i ajudo a aprendre tant com puc. M'interessen les persones; processos i mecanismes que ens fan aprendre i superar-nos; l'educació com a estratègia transformadora de persones i societats; les tecnologies i les xarxes socials com a mecanismes impulsors de millora; els...
  • Mestre fins el 1994. Professor de Didàctica de les Matemàtiques a l'UdG des de 1987. Coordinador de Mestres 68 i dels grups de treball "a+a+" de Rosa Sensat en Innovació Matemàtica. Membre del Consell de Redacció de Perspectiva Escolar. Ideologicament freirià aplico la innovació...
  • Sóc una persona apassionada, perseverant i m'agrada la meva feina. Fa 35 anys que faig de mestre en escoles que han estat innovadores i pensades per i per als alumnes. He format part de la ja desapareguda escola Lumen, Súnion i Garbí Pere Vergés d’Esplugues, de la que avui sóc director....
  • Sóc professor de Psicologia de l’Educació a la Universitat de Barcelona. He participat en treballs d’investigació i innovació sobre les implicacions pedagògiques de la psicologia i l’epistemologia genètica, la intervenció psicopedagògica, el disseny i el desplegament del currículum escolar, i la...
  • Com et defineixes? Pare, Mestre i Apassionat per la Dimensió Europea de l'Educació. Investigador i Innovador en Estructures d'I+D d'Institucions Educatives. Quina és la teva visió de la innovació? La Innovació és un espai/entorn/sistema d'oportunitats de millora,...
  • Necessito estar sempre aprenent, processant i deliberant pensaments i idees. M’encurioseix la relació Ser-Món, és l’aliment del meu ànim. Crec que és inevitable no tenir en compte la praxi de la innovació. Tot es transforma, per tant, és imprescindible la mirada des de prismes diferents,...
  • Persona lluitadora per l'equitat educativa. Crec que treballar compromesa amb l'educació és actuar conscientment en el món per col·laborar en la seva transformació. La meva visió de la innovació educativa passa per la investigació en la metodologia personalitzadora que genera compromís...
  • Sempre m'ha agradat fer les coses d'una manera diferent: al llarg dels anys ha estat una constant la necessitat de dissenyar i desenvolupar projectes que emocionin, que inspirin i que transformin la societat. Ho he fet des de la docència, l'edició i la gestió de projectes, i...
  • Sóc curiós, inquiet, pragmàtic i actiu. Procuro estar al dia en allò que m'interessa i lògicament l'educació és el meu àmbit professional. M'interessa millorar l'educació dels joves i això connecta directament amb la innovació. Quina educació mereix i requereix una persona que...
  • Mestre. Antropòleg. Educació Digital. Autor de #LaFamíliaenDigital (EUMO), #ConnectatperAprendre (RosaSensat) & #AprendizajeSocialyPersonalizado (UOC). Innovar, a més d'aportar novetat, ha d'aportar valor. Cal aprofitar les oportunitats de les noves tecnologies i vèncer la...
  • Psicòloga i investigadora predoctoral. Sóc una persona inquieta pel coneixement. M'encanta la reflexió conjunta sobre temes d'aprenentatge i, especialment, sobre com les persones atribuïm sentit a les nostres experiències per aprendre al llarg de la nostra vida. M'interessen els...
  • Mestra d'educació primària, professora de música i estudiant de psicologia. Actualment estic desenvolupant la meva tesi doctoral en el grup d’investigació GRINTIE, on col·laboro en els projectes d’investigació que estan desenvolupant. Sóc una persona activa, reflexiva i crítica amb ganes d’...
  • M'agrada acompanyar a persones i institucions en els seus processos de “transformació”. Aquests processos requereixen aprendre/observar/reflexionar/ensenyar/*desaprender/comunicar/gaudir. Estic convençut que, avui més que mai, hem de prendre consciència de com aprenem i com aprenen les nostres...
  • Responsable de l’àrea de Recerca Aplicada de l’eLearn Center. Interessat en l'ús de recursos educatius en obert i la desaparició de les barreres entre l'educació formal i la informal, en el context de l'educació superior a distància i mediada per la tecnologia. Tot això utilitzant...
  • Aspiro a ser individu social. Qüestiono el que és obvi, convençut que res perdura en el canvi d'època d'ara. Ens cal treballar en metamodels per construir nous paradigmes. 17 anys com a metge i especialista en oncologia mèdica de persones amb malalties. 17 anys de direcció estratègica en...
  • Em tinc per una persona curiosa, creativa i somiadora... i un xic inconstant, que "no sap" que moltes coses són impossibles d'aconseguir. Que pensa que "tothom" està preparat per a aprendre, i que està disposada a canviar el que calgui per a fer-ho possible. Crec que la...
  • Llicenciada en Pedagogia i Psicologia. Professora de l'àrea de tecnologia educativa i coordinadora del Màster Universitari en Innovació Pedagògica i Lideratge educatiu en el segle XXI de la Facultat de Psicologia, Ciències de l'Educació i de l'Esport (Blanquerna-URL). Per a mi,...
  • Sóc investigadora i professora universitària especialitzada en l'àmbit de la psicologia de l'educació i la instrucció. Des de sempre m'han preocupat els temes relacionats amb la inclusió educativa i l'atenció a la diversitat lingüística i cultural de l'alumnat. Crec que...
  • Mestre i Cap d’Estudis de l’Escola l’Arenal de Llevant de Barcelona. Em defineixo com una persona entusiasta i amb ganes de fer canvis constants. Pel que fa a la meva visió de la innovació, considero que innovar és estar obert a noves maneres de fer i de mirar el món. Al llarg dels anys he vist que...
  • Sóc la directora pedagògica a l'escola GEM a Mataró, un centre immers des de fa uns anys en un procés de canvi. Per a mi, una de les tasques importants en el procés d'innovar és la de seleccionar, provar, difondre i compartir les novetats. Trobo essencial compartir esforços amb grups,...
  • Professor dels Estudis de Dret i Ciència Política (UOC), director del projecte d’Innovació Oberta de la Fundació Jaume Bofill i investigador a l'Internet Interdisciplinary Institute i l'eLearn Center (UOC). Principals interessos de recerca: l'impacte de les TIC a la societat (e-...
  • Em defineixo com una persona apassionada, amb ganes d'aprendre, curiosa, inquieta, que li agrada treballar en equip i explorar noves idees. Per a mi, la innovació suposa detectar i fer emergir talent amb la finalitat de millorar processos, productes o serveis. Crec que en la meva trajectòria...
  • L'Educació té com objectiu preparar als nois i noies pel món en el que hauran de viure. El canvi de paradigma actual ens obliga a formar persones que sàpiguen interactuar en un món en contínua transformació. Ens cal formar nois i noies amb sòlids valors i capacitat de superació, destreses...
  • Em defineixo com a psicòloga social, docent i tecnoutòpica. Per mi la innovació és un procés complex que sorgeix des de la perifèria de les institucions i dels sistemes i que després es pot traslladar a l'interior del sistema i iniciar la transformació des de dintre. El que he aconseguit...
  • Sóc una persona, per vocació i professió, dedicada a l'educació i a la seva innovació. Això m'ha portat a conèixer i participar en la majoria d'etapes educatives i institucions públiques i privades. Treballo per aquest objectiu tant a la Facultat de Ciències de l'Educació a la...
  • Persona interessada en la innovació tecnopedagògica i noves eines d'aprenentatge, que proporcionin a la ciutadania elements per desenvolpar una personalitat plena, creativa, crítica i conscient de les seves potencialitats. Noves eines educatives per formar persones en els valors de sempre.
  • Docent que forma part de la Comunitat d'Aprenentatge que té com objectiu la formació i auto formació de persones, autònomes, responsables, respectuoses, dotades d'unes habilitats que els facilitin unes relacions humanes racionals sense violència de cap tipus, amb un grau d'implicació...
  • Arquitecta apassionada per la creativitat i la innovació. Com a innovadora educativa a PINTTUPI, aspiro a transformar els espais educatius per permetre el desenvolupament ple de les persones a nivell emocional, social i cognitiu. Les escoles poden ser molt més que aules i passadissos. Es pot...
  • Sóc Directora curricular d'ESCAC (Escola Superior de Cinema i Audiovisuals de Catalunya), professora i Directora dels Departaments de Guió i Producció i Productora de Desenvolupament del Màster Oficial /Òpera prima. També sóc productora executiva d'ESCÁNDALO FILMS Desenvolupo i...
  • Si haguera de dir una dita seria "Compartir és Crèixer", per aprendre, per avançar en tots els àmbtis de la vida i la innovació és el camí per repensar allò que has fet i realitzar propostes de millora; sense innovació no hi ha avanç. Al llarg de la trajectòria professional hem...
  • Docent des de 1979 i professor d'Informàtica (FP) amb destinació a l'Institut Vidal i Barraquer. Actualment treballo com a tècnic docent a la Secció de Serveis Educatius i Formació Permanent dels Serveis Territorials d'Ensenyament a Tarragona i a l'Àrea TAC del Departament....
  • Professor de Física i Química, Tecnologia i Matemàtiques, especialitzat en la incorporació de les TIC en els processos d'aprenentatge, com a eines que aporten noves possibilitats i afavoreixen un canvi metodològic. Actualment realitzo tasques d'assessorament a centres i docents. La...

EXPERIÈNCIES

  • Departament exotèric és un projecte artístic inèdit i una plataforma educativa pilot adreçada als estudiants universitaris de Grau d’Arts Visuals i Disseny. El projecte es dedica a la reflexió i a l’intercanvi d’idees, experiències i coneixements en l’aprenentatge de l’art contemporani i la seva...
  • Xarxa de grups que, sota el paraigües de Rosa Sensat, estan repartits per Catalunya. L'objectiu és innovar la metodologia general de les aules i les escoles des de la didàctica de les matemàtiques. Es treballa sota una metodologia activa amb un enfocament crític que didàcticament evoluciona...
  • La innovació educativa és clau des de la formació del professorat. Des del màster de formació de professorat de secundària que s'imparteix a la nostra Universitat (especialitats de tecnologia i formació professional), hi cerquem reunir tecnologia, creativitat i innovació tant en els treballs...
  • En l'estudi s'ha fet un seguiment a 3 centres, en nivells de Secundària, concretament a 306 alumnes de 13 a 16 anys, que han treballat amb Sangakoo durant l'any escolar 2014-2015. L'objectiu és avaluar els efectes i l'evolució d'aquests grups d'alumnes, i els...
  • Nausica és un projecte de la Fundació Escoles Garbí que vol adaptar el projecte pedagògic de les seves escoles d'Esplugues i Badalona a la realitat social del moment incorporant els nous coneixements de les diferents disciplines de les ciències de l'aprenentatge i l'educació. A...
  • La nostra proposta vol afavorir en l'alumnat un desenvolupament del seu "currículum" partint des d'on són i tenint en compte els seus interessos. L'estructura per assolir-ho conjuga propostes de treball i repte personals (Habilitats), que desdibuixen els grups classe d...
  • Escoltar-nos és la base de la proposta de tutoria personalitzada que presentem, basada en el desig d’escoltar, de comprendre, de no jutjar, i poder transmetre a cadascun dels nostres alumnes: “tu m’importes”. Un projecte ordinari on l'alumnat pren el protagonisme en la conversa en petit grup i...
  • Per a nosaltres, treballar per projectes és una manera d’afrontar l’aprenentatge que permet: a) interrelacionar diferents àmbits (comprensió del món a través de diferents mirades; b) partir de les idees prèvies dels infants i construir coneixement; c) potenciar l’autonomia personal; d) estimular l...
  • Viladecans és una ciutat amb una singular visió estratègica basada en el desenvolupament d’una Social Smart City. Un dels eixos d’aquesta visió és desenvolupar noves iniciatives innovadores en l'educació basades en la integració de les TIC en els processos d’ensenyament-aprenentatge. La XIE,...
  • Per promoure la transformació educativa: 1) participem activament en fòrums i xarxes de networking de professionals innovadors de dins i fora del món educatiu, com INUSUAL network o The Capsuled; 2) al nostre catàleg d’experts integrem professionals de l’educació proclius a la innovació i actius...

INSTITUCIONS

  • Viladecans és una ciutat amb una singular visió estratègica basada en el desenvolupament d’una Social Smart City. Un dels eixos d’aquesta visió és desenvolupar noves iniciatives innovadores en l'educació basades en la integració de les TIC en els processos d’ensenyament-aprenentatge. La XIE,...
  • El futur d’una societat es troba en l’educació dels seus infants i joves. Som molts els que, d’una manera o altra, ens hi dediquem. Tanmateix, a vegades tot això es converteix en una tasca en solitari, plena d’obstacles que hem de superar. Nous temps requereixen noves formes d’ensenyament i d’...
  • Clickart és una empresa que treballa per posar a disposició de les escoles del món, en un desplegament concèntric amb epicentre a Barcelona, Clickedu com a eina de gestió integral per, d’una banda, simplificar processos ja consolidats gràcies a l’ajut de la tecnologia i, de l’altra, desplegar-ne de...
  • L’escola GEM és un centre concertat amb una oferta pedagògica de 0 a 18 anys. Va ser fundada l'any 1966 a partir de la col·laboració de famílies i de persones expertes en pedagogia amb l'objectiu de fer front a les noves inquietuds educatives. És una escola amb voluntat d’innovació...
  • L’Escola Joan Pelegrí és un centre concertat que ofereix les etapes d’Educació Infantil, Primària, ESO, Batxillerat i Cicles Formatius de Grau Mig i Superior. Emplaçada a Hostafrancs, prop de la Plaça Espanya i l’estació de Sants de Barcelona, deu el seu nom al metge i pedagog Joan Pelegrí. El...
  • Som una escola d'Educació Infantil i Primària arrelada al poble, gestionada pels pares i mares constituïts en fundació, que educa en valors cristians. Treballem perquè els nens i les nenes esdevinguin persones ben formades, sensibles i respectuoses envers els altres i amb conviccions i esperit...
  • L’organització del centre com a comunitat d’aprenentatge, la implicació en l’entorn, i en xarxes vinculades a la renovació pedagògica i la innovació, afavoreixen interaccions bidireccionals d’enriquiment mutu. Les pràctiques pedagògiques contemplen espais d’itinerari personalitzat i projectes...
  • L'Escola Rel és un centre d'Educació Especial que ha fet una forta aposta per la introducció de les noves tecnologies com a eina d'aprenentatge. En concret, s'estan desenvolupant projectes relacionats amb la utilització de la tecnologia mòbil dins les aules. Així mateix, hem...
  • A l’escola Riera de Ribes es concreta un model educatiu que proposa ensenyar i aprendre des de la lògica del funcionament de les persones, en com es resolen els reptes de la vida utilitzant els sabers com a eina per comprendre i per resoldre les situacions del món real. S’aprèn més i millor perquè...
  • El grup de recerca DIM-EDU (Didàctica, Innovació, Multimèdia) és una comunitat d'aprenentatge de professors, gestors educatius i especialistes d'empreses que fan servir les TIC per millorar ensenyament i aprenentatge, per investigar i compartir materials, coneixement, iniciatives,...
  • Som un centre que es va traslladar del centre de Rubí el 2005. Ara som en un institut nou, envoltat de zona verda, al costat del Bosc de Ca N'Oriol. A la ciutat ens defineixen com a centre acollidor i innovador. Partim de la idea que els alumnes han de ser els protagonistes del seu...
  • MATHEUTIKOS és una eina TIC desenvolupada per MATGRAN i dissenyada per a l'ensenyament de les matemàtiques que presenta molts nivells d'adaptabilitat, facilitant l'avaluació continuada tant del coneixement com del treball o esforç realitzats per part de l'alumne, i facilitant l...
  • L'organització Sangakoo (marca de Sangaku S.L.) és un projecte social d'aprenentatge col·laboratiu. Es fonamenta en un equip interprofessional de provada motivació per a la reforma dels sistemes educatius. El primer gran repte ha estat assumir els progressius errors comesos: identificar-...
  • La SINS Cardener presentem un model per a quatre anys, durant els quals l'alumnat que comença a 1r d'ESO realitza un itinerari personal, individualitzat, per assolir el màxim nivell personal. Per assolir aquest objectiu ens cal establir unes fites a les quals volem que l'alumnat,...
  • "The Transformation Society" és una organització virtual i deslocalitzada, orientada a la gestió de la complexitat en diferents entorns tecnològics i comunicatius digitals, des d'enfocaments estratègics i organitzatius. L'objectiu és compartir coneixement, proposar actuacions i...
  • La UOC és una universitat innovadora, arrelada a Catalunya i oberta al món, que forma les persones al llarg de la vida contribuint al seu progrés i al de la societat, alhora que duu a terme recerca sobre la societat del coneixement. El seu model educatiu es basa en la personalització i l'...