Gamificació

INNOVADORS

  • Docent 3.0: Mestra gamificadora, TICnologica i Especialista en gestió i comunicació educativa. Amb habilitats de direcció, gestió i organització d’institucions educatives i inquietuds per la innovació educativa. Crec en la gamificació com a estratègia per a integrar i afavorir el treball...
  • Professor i investigador (UPF). Coordino els projectes de recerca TRANSALFABETISMOS (Mineco) i TRANSMEDIA LITERACY (H2020). L'objectiu: entendre què fan els joves amb els (nous) mitjans de comunicació i com podem aprofitar aquestes competències i estratègies d'ús dintre les escoles. No m’...
  • Sóc un mestre inquiet apassionat per aprendre. Qualsevol dedicació i ocupació actual requereix innovar, és quasi una premissa. I és per això que cal aprendre i desaprendre permanentment. Professionalment, m'he dedicat a treballar en diferents sectors i en diferents institucions, el que m'...
  • Sóc un pedagog, nascut a Barcelona, especialitzat en noves tecnologies aplicades a l'educació. Durant la meva trajectòria professional he treballat dissenyant i realitzant projectes i propostes formatives, de comunicació i dinamització integrant els avantatges de les noves tecnologies i...
  • Persona amb una formació diversa, enginyer i humanista, que treballa com a professor i pedagog, on vaig arribar-hi per convicció i ganes de treballar per una societat millor. M'agrada, m'apassiona i em mou el desig de fer dels centres educatius un lloc on es visqui i es treballi de manera...
  • Mestre a una escola d'adults pública a Mollerusa. M'interesso per la innovació, penso que encara puc aportar idees noves en un camp com la formació d'adults que, si més no al meu voltant, s'està estancant. Des de l’experiència de gairebé 20 anys en l’àmbit, crec que puc...
  • Pedagoga-creadora (PhD, University of Warwick) especialitzada en disseny de processos i experiències relacionades amb la creativitat i la innovació. Aspiro a transformar l'educació a través de l'establiment d'estratègies i disseny d'experiències interdisciplinars centrades en la...
  • Sóc professora de secundària, en l'àrea de matemàtiques i tecnologia a l'escola FEDAC Sant Andreu. Formo part d'un equip docent que estem portant a terme diferents projectes matemàtics per desenvolupar el pensament crític i la reflexió, tot relacionant-ho amb aspectes propers als...
  • Mestra en constant formació. Crec en la necessitat d'innovació educativa, de cerca de les eines per a ajudar als nostres alumnes en el seu procés d'aprenentatge. M'interessen especialment les noves tecnologies aplicades a l'educació. Sóc avaluadora Toolbox d'Aplicacions...
  • Sempre he necessitat buscar les respostes menys evidents al màxim nombre de preguntes possibles, i ja quan començava a estudiar Enginyeria Multimèdia vaig començar a investigar sobre noves maneres d'interactuar, sobre la manera d'integrar el món digital amb el món real, i buscar-ne...
  • Sóc una emprenedora del sector educatiu que busca canviar la manera en que s'ensenyen la tecnologia i les competències digitals. La meva visió d'innovació es aquella en la qual els nens aprenen les competències més importants pel s.XXI, com comunicació, col·laboració, pensament crític i...
  • Professor de secundària capficat en millorar l'educació d'aquest país. Per mi, la innovació és poc útil si el mestre segueix sense veure l'infant que té al davant. Canviem la mirada del mestre perquè sinó caldrà innovar en el sistema de selecció de personal. Sens dubte hi ha dues...
  • Sóc una dona de dos mons: professora i escriptora, lingüista i educadora, creadora de projectes i formadora. Des de fa vint-cinc anys participo en projectes d'innovació educativa a Catalunya i l'Argentina. He coordinat i desenvolupat continguts a l'Àrea de Comunicació del...
  • Em defineixo com una persona amb inquietuds, activa, reflexiva i autocrítica. La innovació és una necessitat, no ens podem quedar amb que ja ho fem bé, sinó en com ho podem millorar i, per això, cal innovar. Bàsicament, la meva carrera és en el món del lleure i ara estic entrant en el món de l...
  • Mestre i pedagog. M'encanta la tecnologia educativa com a eina per transformar l'educació. Apassionat de la gamificació com a metodologia que pot revolucionar la docència. Videojugador. No entenc el debat entre si hem de parlar de centres d'educació o de centres d'ensenyament...
  • Sóc químic, pedagog i ensenyo informàtica. Sóc professor titular a IQS Universitat Ramon Llull i dedico la meva recerca a la millora de l'aprenentatge en disciplines específiques especialment de l'àmbit científic (química, fisica...). Al llarg dels darrers anys, m'he dedicat al...
  • Sóc un entusiasta de les noves tecnologies aplicades a l’educació del segle XXI. Actualment emprenc la representació de Ninus, un recurs interactiu per a l’educació infantil. Crec que l’educació és un reflex de la societat i com a tal, la funció d’aquesta ha de ser proporcionar als alumnes...
  • Mestre de primària a l'Escola Pia d'Olot. Entrenador de futbol femení, Em defineixo com un nouvingut a la gamificació dins l'aula, pescant de tot arreu per aconseguir coneixement a l'escola amb diversió, amb ganes d'aprendre i embolcallat d'un aprenentatge cooperatiu...
  • Sóc mestre d'educació física a una escola de Primària. Actualment estic cursant el màster d'educació i TIC de la UOC. M'agrada tot allò relacionat amb les noves tecnologies i les possibilitats que aquestes ofereixen en el món educatiu. Tracto de buscar sempre noves maneres de...
  • Jordi Ferreiro (Barcelona 1982) es artista y educador. Su trabajo consiste en una investigación sobre los procesos de recepción e interpretación de la obra de arte, tanto en el contexto educativo como en el artístico, a través del uso de la performance y la participación de los públicos.   El...
  • Sóc emprenedor i estudiant de doble titulació en Grau d’Enginyeria Electrònica i Automàtica i Enginyeria Elèctrica a la Universitat Rovira i Virgili. He basat la meva trajectòria en la innovació, la investigació i les relacions humanes, buscant sempre una altra perspectiva per fomentar el canvi d’...
  • Em defineixo com una persona creativa, que vol aportar el seu granet de sorra al món educatiu. La meva visió de la innovació consisteix en posar en marxa idees i conceptes, tant nous com antics, sortint-se de les vies clàssiques o de tota la vida. Donar un nou enfocament per continuar avançant en...
  • Sóc tutor de 1r d’ESO i professor d’educació en valors i de llengua castellana de 1r a 3r. Sóc músic, actor de doblatge i he estudiat guió i direcció de cine. Considero que innovar en educació és alguna cosa més que portar les noves tecnologies a l’aula, és canviar l’enfocament i les bases del que...
  • Sóc físic, lingüista i doctor en ciència cognitiva i llenguatge per la Universitat de Barcelona. Em considero un 'humanista' i una mica bitxo rar. Des de 1996 he estat docent a secundària obligatòria, batxillerat i FP, en àrees de ciències i tecnologia, principalment. Actualment sóc...
  • Pare que desitja que els seus fills siguin feliços a l'escola, que aprenguin en un ambient engrescador, divertit i proper a les demandes de la societat actual. El mateix intento aportar cada dia com a docent. Treball cooperatiu, gamificació, eines TIC. Innovar és intentar anar més enllà del...
  • Al cap de la Direcció Pedagògica durant temps i actual professora d’anglès (Secundària). Acompanyo els alumnes en la tasca de poder trobar respostes a les qüestions que han i hauran de saber respondre més enllà de l'escola. L’“aula” esdevé avui un entorn flexible i amb accés directe a tot el...
  • Analista programador. Des d'una consultoria treballo en la modelització i planificació de transports, administro els servidors de l'empresa i desenvolupo aplicacions web i per a dispositius mòbils. Des de la fundació Ersília canalitzo la transferència de coneixement entre empresa privada/...
  • Sóc mare, escriptora, economista i emprenedora. Entenc la innovació en l'educació com una eina per a la transformació social. L'educació ha d'ajudar a desenvolupar el projecte vital de cada persona per sentir que el que som i el que fem estan alineats i, des d'aquí, contribuir...
  • Vaig néixer a Polònia l'any 1984. Sóc llicenciada en Ciències Socials, amb especialització en Resolució de Conflictes i Desenvolupament Sostenible per les universitats de Varsòvia i Àmsterdam. He treballat en l'àmbit del periodisme, la comunicació i les relacions publiques, i també...
  • Em considero una persona perfeccionista. Tracto cada activitat com el principi d'un projecte que ha d'anar millorant progressivament. Estic molt interessat en conèixer totes les propostes noves per millorar l'educació però no tot val ni de qualsevol manera. S'ha d'estudiar...
  • Sóc un buscador incansable de la innovació que té una repercussió social al món. Innovar per innovar no serveix per a res. Aquesta filosofia sempre m'ha acompanyat, sobretot en el meu pas per l'Arquebisbat de Barcelona on, sota la visió del delegat Ramón Ollé, vam renovar el departament...
  • Sóc dona, mare de família i emprenedora; especialitzada en el joc com element provacador d'innovació i transformació. De tot plegat n’he fet un compromís personal i vital que m’ha portat a fundar l’empresa MARINVA i a presidir l’Associació IPA a Espanya. Actualment el meu interés pel joc m...
  • Sóc Mariana Martínez Carlevaro. Treballo a la Fundació Jesuïtes Educació i estic realitzant el Doctorat en Educació a la Universitat Ramon Llull. Sóc uruguaiana, màster en Innovació Educativa i TIC, llicenciada en Física i professora d'anglès. Actualment treballo com a especialista de disseny...
  • Ensenyo Finances Jugant! Sóc financera de tota la vida, i sé que són avorrides i amb paraules complexes. Em defineixo com una persona inquieta, innovadora, curiosa, rebel, amb moltes ganes de viure i sempre buscant fer coses noves, m'agrada provocar per fer pensar i no suporto les injustícies...
  • Professor de Ciències Socials a l'ensenyament secundari i jugador de rol i jocs de taula. A vegades és difícil determinar on comença una faceta i acaba l'altra. Seguint aquesta línia podríem dir que sóc un personatge multiclasse, barreja de docent i explorador, sempre tractant d'...
  • Aprenent constant i apassionada per la docència. Professora a l'Institut Viladomat. En la meva opinió innovar suposa trencar estereotips, sortir de la teva zona de confort i provar sense tenir por a equivocar-se. Penso que hi ha tres ingredients fonamentals per innovar: passió pel que fas,...
  • Sóc un professor d'economia inquiet, curiós i obert a la tecnologia, les humanitats i al coneixement. Crec que tota innovació ha de ser compartida i és vital per millorar l'ensenyament/aprenentatge. Fins ara he creat diverses experiències educatives d'èxit: illARgonauta és potser...
  • Amb formació tècnica i essència creativa, enginyer tècnic d’edificació especialitzat en espais interiors (UPC), amb experiència a la Xina, Emirats Àrabs Units i Alemanya. El 2011 començo a formar-me com a professor de secundària i cicles formatius, alemany i noves tecnologies. Professor de...
  • Amb quinze anys d’experiència docent, darrerament a Primària i Secundària, però amb parades a Batxillerat, Cicles Formatius i Universitats (UB, UPF-IDEC i UV), crec que podem seguir millorant el futur dels nostres estudiants. Sóc un apassionat de la Gamificació i l’Aprenentatge Basat en Problemes o...
  • Mestre de primària, psicòleg, amb fòbia a la monotonia i molt afortunat amb la meva feina. Absolutament decidit a fer que cada dia a l’aula sigui diferent i a fer viure l’aprenentatge als meus alumnes amb la mateixa passió amb què jo ho faig. Disposat a fer de l’aula un laboratori on anar provant...
  • Sóc una apassionada de la tecnologia, la innovació, la creativitat i el joc! També sóc afortunada i gràcies a la meva feina com a professora de la UIC puc donar forma a aquestes passions. També sóc membre de l’equip Imathings. A les meves assignatures aplico la gamificació i intento endinsar als...
  • Persona preocupada per l'educació i l'aprenentatge dels alumnes. Innovador, emprenedor i amb ganes de canviar l'educació tradicional actual proposant noves metodologies centrades en l'alumne. La innovació, en educació, es una necessitat constant. Hem de ser capaços d'anar a...
  • Em defineixo com a psicòloga social, docent i tecnoutòpica. Per mi la innovació és un procés complex que sorgeix des de la perifèria de les institucions i dels sistemes i que després es pot traslladar a l'interior del sistema i iniciar la transformació des de dintre. El que he aconseguit...
  • Treballo a l'equip de l'IME d'Olot. Estem al cas de tot el que es belluga per intentar millorar l'educació al municipi. Estem convençuts que la ciutat pot ser educativa però cal intencionalitat i creativitat. Cal implicar a tothom i per això el nostre lema és “Educar, un repte...
  • Sóc una barreja d'inquiet, amb ganes immenses d'aprendre i de jugar. Aquests tres elements m'ajuden a intentar provar coses noves, assajar i equivocar-me i tornar a començar. Per això he aprofitat totes les oportunitats que m'han passat per davant per obrir camins i explorar...
  • Professora de Socials, Ètica, Història i Història de l'Art. Defenso la innovació i el joc a secundària per dues raons: 1) he passat molts anys a l'ed. en el lleure i al terreny, on he après tot el què sé d'infinitat de persones amb talent i d'infants/joves de tot el món; 2)...
  • Acompanyo els nois i les noies en l'apassionant camí d'aprendre i créixer. També sóc facilitador en l'aprenentatge de les ciències, la tecnologia i les matemàtiques a l'ESO i una mica de teatre en les estones lliures. Però també, i sobretot, un apassionat dels processos...
  • Viure amb passió, compartir emocions, conviure amb experiències memorables que facin a l’alumne extreure un aprenentatge que no oblidarà i que l’acompanyarà al llarg de la seva etapa de vida, d’infant, a adolescent i a adult. Aquest és el procés que em defineix com a mestre, intentant que cada dia...
  • Hola! Sóc una persona curiosa i sempre intento estar aprenent coneixements interessants. Llicenciat en Ciències de la Comunicació al 2001 a Barcelona he pogut treballar en múltiples projectes i afrontar nous reptes constantment. Actualment, entre altres projectes que desenvolupo, intento difondre...
  • Aferrissat creient i practicant de la innovació oberta, per intercanviar idees, connexions, col·laborar en noves iniciatives i contribuir a accelerar l'adopció de noves formes d'aprendre i ensenyar que millorin l'experiència educativa utilitzant els recursos de l'era digital....
  • Em defineixo com una persona amb una gran passió per aprendre i per a la que és un repte el dia a dia a l'aula. Per a mi la innovació és sinònim d'experimentació contínua per la millora de l'ensenyament i les condicions d'aprenentatge. Les investigacions sobre neurociència i la...
  • Em defineixo com un persona apassionada de l'educació, creativa, compromesa i amb un gran interès per generar projectes transformadors amb l'objectiu de millorar les nostres escoles i la nostra societat. Per a mi la innovació és l'adaptació constant als alumnes i a aquest món...

EXPERIÈNCIES

  • Projecte de gamificació per a les Ciències Socials a 3rESO sobre el Renaixement. La proposta didàctica consisteix en transformar l'aula en el taller de Miquel Àngel durant la decoració de la Capella Sixtina, per encàrrec del Papa Juli II. L'alumnat són els aprenents del gran mestre, però...
  • Latest mainstream leaders in education and sociology highlight the need of developing creativity strategies/competences to fulfill constant changes in future citizens. ARTS: plàstica... in English! is a CLIL project in started in 2007 and has been focusing in creativity skills. It’s currently held...
  • El nostre esperit és crear plataformes privades per a professionals, investigadors i estudiants, per l'ús, creació i administració de recursos digitals. Complementar el desenvolupament del treball en línia. No perdre els continguts i generar comunitats online especialitzades amb continguts...
  • El projecte se centra en la integració de les assignatures de Medi Social, Anglès i Plàstica de 5è de primària sota una mateixa gamificació: CLAN ADVENTURE. Mitjançant un marc simbòlic i estètic basat en la Prehistòria i l’Edat Antiga els alumnes es convertiran en éssers del paleolític que han de...
  • La "Conspiració intergalàctica" és una proposta de gamificació per a educació superior. Concretament per a l'assignatura "Videojocs i Educació" de 3r del grau de Mestre, menció en TIC, a la Universitat de Girona (UdG). Els alumnes es converteixen en experts en videojocs de...
  • El que presentem és una activitat gamificada per treballar les matèries de 2n d'ESO al voltant del saber que es va donar a l'entorn del "Mare Nostrum" des del 1400 al 1789. Aquesta proposta combina totes les matèries del currículum de 2n ESO, però pot incloure altres aspectes i...
  • Projecte gamificat de Llengua castellana per a 1er d’ESO que consisteix en la creació conjunta d'una novel·la a través d'evidències competitives entre classes els guanyadors de les quals són escollits pels mateixos alumnes en un exercici de comprensió oral i discriminació lingüística. A...
  • Projecte desenvolupat amb alumnes de 5è de primària de l'Escola Pia de Mataró a l'àrea de socials. Re-disseny de la unitat didàctica "La Hidrografia de Catalunya" amb sessions "Flipped Classroom", eines online com el Kahoot, treball grupal a través d'un Google...
  • "Un món per explorar" és la gamificació del temari de Ciències Socials de 3r ESO dedicat a la geografia. La proposta és fer del grup aula de 3r ESO un conjunt d'equips d'exploració organtzat per un comandament interestel·lar preocupat per la situació del Planeta. Així, cada...
  • Projecte col·laboratiu intercentres d'Educació Física, dissenyat per Meritxell Monguillot, Lluís Almirall, Carles Zurita, Dr. Carles González i la Dra. Montse Guitert. S'ha implementat en 4 centres educatius de Barcelona. El fil conductor del projecte ha estat fomentar els hàbits de vida...
  • Els alumnes de 2n d'ESO es converteixen en personatges de la saga de fantasia Joc de Trons per a conèixer l'Edat Mitjana, aquesta és la narrativa d’aquesta experiència de gamificació. L'objectiu consisteix en convertir una simple activitat de classe en una cosa significativa....
  • "La Caja Misteriosa" és una experiència educativa dissenyada pel projecte breakoutedu. En el joc, els alumnes han d'aconseguir obrir caixes tancades amb diverses claus, combinacions numèriques i candaus a partir de diversos enigmes i trencaclosques. En el vídeo mostrem un resum de l...
  • Al col·legi Sant Ramon Nonat hem transformat de manera democràtica i participativa l'escola. Som conscients que l'escola ha de ser el motor transformador de la societat i és per això que a través a través d'assemblees verdes i comissions dinamitzadores impulsem accions...
  • Ments Globals és una plataforma educativa amb un extens repositori d’eines digitals. Volem facilitar l’accés i ús a noves formes de comunicar en un món en constant transformació. Formació personalitzada amb Eines Digitals per millorar les comunicacions de la Comunitat Educativa. Complementar la...
  • Jornada de cocreació d’experiències didàctiques innovadores que es realitzarà el dia 20 de febrer de 2016 a Barcelona, amb un centenar d’equips formats per docents i experts que seguiran la metodologia de treball cocreatiu de mSchools Edu_Hack amb la intenció d'elaborar noves propostes...
  • Play The Game és una unitat didàctica col·laborativa dissenyada entre 4 centres educatius: INS Vall d'Hebron,Escola Virolai, Escola Pérez Iborra i Escola Mare del Diví Pastor. L'experiència utilitza la gamificació com estratègia d’aprenentatge per al desenvolupament dels hàbits de vida...
  • Un petit poble situat en un país en vies de desenvolupament s’enfronta a temps difícils. Alta desocupació, augment de la mortalitat infantil, baixa esperança de vida... Un dia, un inversor procedent d’un país desenvolupat hi arriba amb una proposta per construir-hi un hotel. Què és el millor per a...
  • La TARRACONADA és un Projecte pilot col·laboratiu, multicompetencial i interdiscipinar de georeferenciació i tecnologia mòbil adreçat a l’alumnat de cicle superior de primària i secundària, perquè els alumnes de les comarques tarragonines coneguin Tarragona i aprenguin a moure’s i descobrir la...

INSTITUCIONS

  • CETEI (Centre de Tecnologies Ituarte) és el centre d’innovació educativa de la xarxa d’escoles Jesuïtes Educació. La seva missió és ser i actuar com a node de reflexió i debat, promoció, transferència i difusió de les innovacions educatives, tecnopedagògiques i metodològiques de Jesuïtes Educació,...
  • Educar x Transformar vol col·laborar amb els mestres i centres educatius per educar en la sostenibilitat. La nostra visió de la sostenibilitat la desenvolupem des de l'economia ètica i responsable. Per a nosaltres, la innovació és pensar les coses de forma diferent per crear noves maneres d...
  • A l'escola Montseny estem ara mateix en un dels processos més excitants que existeixen: transformar una escola tradicional en un centre d'aprenentatge modern i adaptat a les necessitats dels alumnes actuals. La nostra visió és educar per la societat de l'avui: mitjançant...
  • Promovem la creativitat i el talent dels nens i nenes per preparar-los per afrontar el seu futur.
  • Som una agència de creació de jocs, propostes gamificades per a projectes educatius, de comunicació i de desenvolupament de les organitzacions. Innovem usant el joc com a eina i busquem que els jocs i la forma com es comuniquen les persones mentre juguen siguin una eina transformadora. Hem creat...
  • L’objectiu de Lu2 és oferir solucions als educadors. Som especialistes en Aprenentatge Basat en el Joc i utilitzem jocs de taula, especialment escollits, com un recurs educatiu amb el qual poder desenvolupar, reforçar i millorar habilitats, coneixements i capacitats d’una manera diferent, dinàmica...
  • Som una empresa especialitzada en el joc com a element provocador d’innovació i transformació, que des del 1995 ajudem a tot tipus d’organitzacions a assolir els seus objectius. Ho fem mitjançant el disseny i la realització de projectes i propostes de comunicació, educació, dinamització i formació...
  • Ninus és un recurs tecnològic per a l’educació infantil basat en la projecció d’activitats i dinàmiques al terra que són controlades mitjançant la interacció natural de l’alumne. Ninus proporciona 4 maneres de treballar a l’aula: - Contes interactius Ninus. - Activitats...
  • Smilemundo neix l'any 2011 a Barcelona amb la voluntat de centrar l'esforç, coneixement tecnològic i creativitat del seu equip en l'elaboració d'eines educatives que, a través del joc i la innovació, serveixin per promoure valors socials. Som una organització sense ànim de lucre...
  • The Visual Suspects és un estudi creatiu, guardonat, situat a Barcelona amb col·laboradors afins arreu del món. Des de 2003, els nostres treballs es troben a la cruïlla entre la comunicació digital, la tecnologia, les narratives expandides i la sostenibilitat. El nostre equip ha treballat per a...
  • És una xarxa de treball estable entre el professorat interessat en millorar determinats aspectes de la seva docència promoguda per l'ICE de la UdG. Incorpora una dinàmica de reflexió continuada i compartida sobre la seva pràctica docent: planificar-actuar-observar-reflexionar de manera acurada...