Neurodidàctica

INNOVADORS

  • Emprenedor en educació de pares. L'any 2000 vaig crear, juntament amb Elena Roger el portal Solohijos.com, que proporciona informació pràctica als pares i mares per millorar les seves experiències educatives i formatives amb els seus fills/es. Tinc experiència professional en els àmbits de l...
  • Sóc una persona essencialment creativa i amb una visió polièdrica del món de l’educació. Independent, lliure, compromesa, crítica i reflexiva. Treballo per propiciar canvis i millores educatives, convençuda que és possible fer-ho. M’importen les persones, i intento contribuir a fer emergir el...
  • Necessito estar sempre aprenent, processant i deliberant pensaments i idees. M’encurioseix la relació Ser-Món, és l’aliment del meu ànim. Crec que és inevitable no tenir en compte la praxi de la innovació. Tot es transforma, per tant, és imprescindible la mirada des de prismes diferents,...
  • M'he passat força anys vivint a l'estranger, en diferents països, cercant el que aquí encara no existia, en art i en educació i recorrent tota Catalunya per conèixer, in situ, iniciatives de canvi educatives. Tot arriba... però jo no paro! Actriu professional, historiadora de l'art,...
  • Bàsicament em considero una persona inquieta i curiosa en moltes temàtiques, inclosa l'educació. Em preocupa molt poder analitzar les situacions educatives des d'una perspectiva científica. De moment, tinc la convicció que els projectes més sòlids d'innovació sorgeixen en sentit...
  • Sóc una persona amb moltes inquietuds i amb molts dubtes pel que fa al sistema educatiu actual. Innovar implica treure de nosaltres la part més creativa, treballar en equip per un objectiu comú i fer-ho amb unes pautes clares i consensuades. La innovació en l'àmbit de l'educació passa...
  • Sóc una persona creativa, innovadora, reflexiva, perseverant i entusiasta. Innovar per mi és imprescindible. És la concretització de la capacitat creativa en canvi reals. He desenvolupat els conceptes de "ciutadania creativa" i "creativitat i innovació social" i els he...
  • Sóc una persona que m'agrada dur a terme els processos educatius amb comprensió i sentit. El procés educatiu ha evolucionat molt, però els clàssics tenen una base fonamental, que serveix per als nostres dies. Com és que costa trobar-li l'ús i utilitat? En la meva trajectòria laboral he...
  • Treballlo al Col·legi Immaculada Concepció de Lloret de Mar. Sóc un apassionat de la meva feina. Un aprenent, que intenta extreure el millor de cada idea i de cada situació. Innovar és descobrir el resultat de la suma de tots els elements que integren una persona, un alumne en aquest cas, per tal...
  • Tot i que fa uns anys que no estic a l'aula, el meu pas per l'escola va deixar-me un impacte tan important que em sento mestre allà on vaig, faci el que faci. Innovar forma part d'un procés permanent de reflexió sobre la pròpia pràctica, ha d'estar molt ben contextualitzat, i ha...
  • M'agrada trepitjar el terreny que separa allò conegut d'allò desconegut. M'agrada oferir als alumnes orientació per a què estiguin acompanyats en els seus camins i transicions. Per a mi innovar en educació és estirar el teixit de l'Escola i cosir-hi un pedaç més, per a què la...
  • Sóc una persona amb inquietuds socials i intel·lectuals, amb interès i curiositat per entendre qui som els humans i amb la ferma creença que l’educació és l’eina més transformadora que tenim les persones i les seves societats. Entenc la innovació com una manera de repensar contínuament els...
  • Sóc una mestra apassionada per aprendre cada dia. També sóc una directora que considero que per gaudir del jardí cal primer llaurar el terra, enfonsar les mans a la sorra, protegir la llavor i tenir molta paciència. Per a mi innovar és trencar amb les inèrcies, amb les excuses, amb la passivitat...

EXPERIÈNCIES

  • És la nostra visió, el nostre somni... una escola: personalitzada segons les intel·ligències múltiples i en especial l'emocional, que fomenta l'imaginació i la creativitat, que treballa per projectes relacionats amb la teva realitat, i cooperativament, que integra les noves tecnologies,...
  • Coneguda també com a Brain Gym són unes activitats i exercicis que ajuden a estimular el cervell per a l'aprenentatge tant acadèmic com per a la vida. Vinculat a les neurociències.

INSTITUCIONS

  • Edu21, com a associació al servei de la millora de l'educació a Catalunya, vol contribuir al debat sobre la reflexió i l'acció educativa, estimulant la innovació pedagògica en tots els seus vessants. Portem 10 anys de promoció de la participació de la comunitat educativa, en els temes de...
  • Kapnus és assessorament in situ! És un projecte creat per dos professionals inquiets amb intencions de provocar canvis reals en qualsevol dels àmbits de l’educació. Kap: assessorament no-convencional completament a dues bandes, sortint totalment del clàssic assessorament “ teòric de despatx”, estem...
  • L'Observatori d'Innovació Tecnològica i Educativa (Espiral-Didactalia) és un laboratori d'investigació i innovació educativa, centrat en l'observació, el descobriment i l'experimentació amb nous instruments per al disseny i implementació d'activitats educatives, així...