Blog

Hola! En aquest espai trobaràs totes les novetats, les reflexions i les propostes que et fem des de la plataforma d'Educació Demà

Esperem que t'agradi i que hi trobis el que busques. Deixa'ns el teu comentari!

Escola Barrufet redissenya les reunions de famílies
Per #ReunióFamílies | divendres, 17 novembre, 2017 | 0 comentaris

L'Escola Barrufet ens fa arribar un article molt interessant sobre com han viscut el procés de redisseny de les reunions de famílies. No us el perdeu!

“Reunions de famílies... en reconstrucció”

Any rere any a l’escola Barrufet hem fet servir la mateixa estructura de reunió, des de P3 fins a 6è. Alguns docents teníem la inquietud de renovar-les perquè se’ns feien avorrides, monòtones, llargues, i amb repeticions de contingut. També vèiem que no aprofundíem gaire en aspectes importants com ara l’autoavaluació, els espais, la psicomotricitat…

Quan ens va arribar la proposta de la Fundació Jaume Bofill se’ns va encendre la llumeta, era la nostra oportunitat. Volíem sortir de la zona de confort i sacsejar una mica la comunitat educativa que es va sumar a la proposta amb entusiasme. Val a dir que la participació i assistència de les famílies ja era prou alta, i potser per això, vam voler centrar-nos en el format i en el contingut per reflectir les innovacions pedagògiques que s’estan implementant al centre.

L’equip impulsor, format per sis mestres voluntaris, representants de les tres comunitats educatives, i dues famílies, s’ha trobat en diferents moments. A l’inici, per la pluja d’idees, tot s’hi valia. Finalment es va decidir demanar l’opinió de totes les famílies de l’escola a través d’un petit qüestionari en què se’ls preguntava què els agradava i què millorarien de les reunions a les que havien assistit fins al moment. Les respostes les vam fer visibles per a tothom, de manera anònima, al vestíbul de l’escola. Opinions de tots colors i molts suggeriments als quals s’havia de donar resposta. Vam pensar que el que ens calia era construir a partir d’allò que teníem, i per tant, el millor eslogan era “Reunions de famílies... en reconstrucció”.

Els equips dels petits, mitjans i grans vam arremangar-nos tenint clar que les activitats que es proposessin havien d’estar a l’abast de totes les famílies per a què tothom se sentís còmode.

Tothom coincidia que havíem de trobar la manera de fer visible les metodologies i els canvis que hem anat incorporant i que calia implicar les famílies. La selecció del prototip no va ser fàcil, les propostes dels diferents nivells eren engrescadores, dinàmiques, i participatives. Vam aconseguir que tota la comunitat educativa, nens i nenes, mestres i famílies, fóssim part activa d’aquestes trobades.

Finalment, ens vam decantar per presentar a la fundació Jaume Bofill, les reunions de sisè per qüestió de dates i logística. El prototip presentat era un storyboard on es veia la seqüència dels diferents moments que anirien marcant els tempos de la trobada.

Si voleu llegir l'artcile sencer, podeu trobar aquesta i altres històries a l'apartat de recursos.

I a continuació podeu veure el pòster que de la seva proposta:

 

 

Enviar un comentari