Blog
Hola! En aquest espai trobaràs totes les novetats, les reflexions i les propostes que et fem des de la plataforma d'Educació Demà.
Esperem que t'agradi i que hi trobis el que busques. Deixa'ns el teu comentari!
INS Els Pallaresos - Crida famílies
Per #ReunióFamílies | dilluns, 27 novembre, 2017 | 0 comentaris

L'INS Els Pallaresos ens fa arribar un article molt interessant sobre com han viscut el procés de redisseny de les reunions de famílies. No us el perdeu!
Pensat, fet i avaluat! L'escola la segona casa, la casa la segona escola
Les actuacions dutes a terme han estat:
1. Reunió exploració amb membres de l’AMPA
2. Reunió del claustre enregistrada en vídeo:
2.1. Dinàmica cooperativa.
2.2. Joc de rol. Ens constituïm en grups de mares i pares que diuen com voldrien que fos la reunió d’inici de curs.
2.3. Com a professorat del centre, seguint la tècnica de la pluja d’idees, aportem propostes per millorar la reunió d’inici de curs.
2.4. Recull sistemàtic de les aportacions dels grups i posta en comú en el consell de direcció.
3. Conclusions i propostes consensuades:
3.1. Volem incrementar la cultura de participació pel coneixement mutu.
3.1.1. Incorporarem l’alumnat com agents actius de la reunió d’inici de curs. Cada nivell ha decidit com serà aquesta participació.
3.1.2. Les tutories individuals (cotutories) d’aquest curs s’han concentrat en 2 o 3 professionals per grup. Això permet que en la reunió a l’aula estiguin el tutor/a i els tutors/es individuals (cotutors/es).
3.1.3. Totes les reunions d’aula començaran amb la presentació de l’equip docent de cada grup. Com que no poden estar tots a tot arreu perquè són simultànies, es projecta una fotografia de l’equip docent feta prèviament i amb aquest objectiu.
3.1.4. Compartirem els resultats de la primera enquesta de satisfacció a les famílies, feta al final del curs passat. Explicarem les nostres motivacions per fer aquesta actuació i la importància de la seva participació.
3.2. Volem equilibrar el flux d’informació de la reunió. Si bé el pes continua estant en la informació que es dona a les famílies, volem introduir moments significatius on recollir les seves inquietuds i valoracions. Aquest objectiu l’abordem amb diverses accions:
3.2.1. Un lliurament previ a les famílies de les presentacions que es faran a cada aula perquè puguin contextualitzar millor els objectius de la trobada.
3.2.2. En la sessió de presentació a l’aula, utilitzarem l’aplicatiu MENTIMETER per recollir les inquietuds de tots i cada un dels assistents. Quedarà plasmat en un núvol de paraules.
3.2.3. La mateixa tècnica per recollir la seva valoració de la jornada al finalitzar l’exposició dels docents i abans de l’aperitiu de cloenda.
3.2.4. En l’enquesta de satisfacció a les famílies a final de curs, inclourem una pregunta sobre les reunions d’inici de curs.
Calendari:
● 16 d’octubre, reunió de 1r d’ESO
● 18 d’octubre, reunió de 2n, 3r i 4t d’ESO
● 25 d’octubre, reunió de BAT
Escaleta:
1. Reunió general al gimnàs del centre. Salutació equip directiu. Explicació de la jornada.
2. Reunió a les aules, cada grup de mares i pares amb tutor/a i cotutors/es.
3. Aperitiu de cloenda en cada aula per estimular la comunicació entre famílies i amb els tutors/es individuals dels seus fills/es.
Si voleu llegir l'artcile sencer, podeu trobar aquesta i altres històries a l'apartat de recursos.
I a continuació podeu veure el pòster que de la seva proposta:
Enviar un comentari