CRIDES

Educació Demà aborda reptes i millores educatives concretes a Catalunya de forma oberta i col·laborativa amb tota la comunitat. Ets una persona interessada en algun dels reptes que proposem? Vols crear una solució innovadora adaptada al teu context educatiu? Segueix les nostres crides i accepta el repte!
JORNADA DE CLOENDA

Compartim la nostra Biblio(r)evolució!

Dissabte 30 de juny de 2018 es va celebrar una jornada de cloenda on les escoles i instituts participants a la crida oberta Biblio(r)evolució van compartir experiències i aprenentatges del seu procés de reflexió sobre els nous usos de la biblioteca escolar. Mireu el vídeo de l'acte!

 

La jornada va comptar amb Guadalupe Jóver, professora de Llengua i literatura de l'IES María Guerrero de Collado Villalba (Madrid) que va parlar sobre “Biblioteca escolar, equidad educativa y lectura crítica”. Posteriorment, a la taula "Els camins de la Biblio(r)evolució" diversos protagonistes de la crida (Jaume Centelles -mentor-, Núria Gómez -mare de l'Escola Ponent de Granollers- i Carme Masip -professora de l'Intitut Tarragona-)​  van reflexionaran sobre els aprenentatges i procesos de cocreació que han desenvolupat per potenciar les biblioteques escolars com agents de transformació educativa.

Després d'una Fira de pòsters compartida es van lliurar els premis a les solucions biblio(r)evolucionàries: 

  • Primer premi Exaequo a “Laboratoris d’inspiració” de l’Escola Frigolet de Porqueres i “Creem ambients” de l’Escola El Despujol de les Masies de Voltregà per les seves propostes de construcció del coneixement de forma col·laborativa entre els diferents docents, basada en l’experimentació i exploració del fons de la biblioteca com a font bàsica pel treball per projectes. 
  • Segon premi a “Trajectes de lectura" de l’Escola Francesc Aldea de Terrassa pel seu fort impacte comunitari a través d’una proposta innovadora i que pretén ajudar a fer famílies, que encomanin el gust per la lectura i puguin mantenir l’interès dels seus infants per aquesta més enllà dels anys d’escolarització. 
  • Segon premi a “@noemfacis_spoiler de l’Institut Antoni Torroja de Cervera per la innovació i l’apoderament dels estudiants que esdevenen prescriptors de lectures, a través d’un canal d’instagram i de l’ajut de la Biblioteca Municipal i dels professors de l’institut, amb tallers per aprendre a parlar de llibres. 
  • Segon premi a “Biblio Stay” de l’Institut Joan d’Àustria de Barcelona per l’originalitat en la promoció de la biblioteca escolar amb una dinamització basada en els jocs d’scape room com a forma diferent de descobrir el fons i fomentar el plaer de les descobertes.