CRIDES

Educació Demà aborda reptes i millores educatives concretes a Catalunya de forma oberta i col·laborativa amb tota la comunitat. Ets una persona interessada en algun dels reptes que proposem? Vols crear una solució innovadora adaptada al teu context educatiu? Segueix les nostres crides i accepta el repte!
PRÀCTIQUES INSPIRADORES

Us imagineu una #BibliotecaEscolar que...

En aquests documents, realitzats per Marta Roig i Anna Juan, podreu descobrir un recull de pràctiques inspiradores classificades per les 5 dimensions d'aquesta crida.

És un material pensat com a font d'inspiració per aquells centres educatius interessats en iniciar la #bibliorevolució. Hi trobareu molts exemples de petites i grans propostes amb les què podreu enriquir les possiblitats de nous usos de la vostra biblioteca escolar. Exploreu els documents, segur que trobareu idees suggeridores que podreu adaptar fàcilment al vostre centre. Gaudiu-les!

 

1. Us imagineu una BE com a agent de revolució educativa?

Que doni suport a l’acció pedagògica que els docents duen a terme a les aules? Que acompanyi l’aprenentatge dels alumnes de forma personalitzada? Que estimuli la construcció de coneixement a partir de propostes de descoberta, creació i recerca?​ Que promogui la transversalitat dels projectes, metodologies innovadores i el treball col·laboratiu entre docents? Que projecti socialment els aprenentatges i els connecti amb l'entorn immediat del centre?

 

2. Us imagineu una BE com a agent de cohesió i participació de la comunitat educativa?

Que impulsi iniciatives que afavoreixin l’acollida, la inclusió i la creació de comunitat? Que promogui accions compartides per docents, famílies i alumnes? Que vetlli per l’equitat i la democratització dels recursos? Que obri espais de participació, apoderament i gaudi a les famílies? Que participi d’espais, propostes i projectes de coordinació amb d’altres centres i agents de la comunitat?

 

3. Us imagineu una BE com a agent de dinamització cultural del centre?

Capaç d’atiar la revolució cultural a través de la relació amb professionals i institucions culturals i científiques? Capaç d’atiar la revolució cultural a través d’accions i sortides ben reflexionades i que vagin més enllà dels murs del centre?

 

4. Us imagineu una BE com a laboratori per promoure i liderar un centre lector?

Que coordini una reflexió permanent sobre els mètodes d’acompanyament de la lectura? Que impulsi accions per al desenvolupament de la competència literària, que enriqueixin l’adquisició de la competència lectora? Que contribueixi a construir una comunitat lectora?

 

5. Us imagineu una BE com a agent d'accés i participació activa a la cultura digital?

Que doti d'una colecció digital interessant als centres educatius? Que comparteixi amb lectors d'arreu l'experiència literària de la comunitat educativa? Que formi als docents, a les famílies i als alumnes en competències digitals? Que potencïi la reflexió i la construcció de coneixement digital? Que incorpori tecnologies interactives en el propi espai de la biblioteca?

 

Us animem a compartir a les xarxes socials aquestes i altres propostes inspiradores amb l’etiqueta #Bibliorevolució! Expliqueu-nos quina ha estat la proposta que us ha semblat més interessant, proposeu-nos noves pràctiques fins ara desconegudes i no deixeu d’imaginar nous usos de la biblioteca escolar, perquè qualsevol petit i gran detall pot facilitar la biblio(r)evolució a d’altres centres educatius.

Sigueu font d’inspiració!

 

EQUIP DE LA CRIDA

Ponents

Coneix tots els innovadors educatius i les experiències educatives més capdavanteres que ens han acompanyat en aquesta tendència:

Investigador - expert educatiu
Assessor - consultor educatiu