
Aprenents de Miquel Àngel o la gamificació del Renaixement a 3rESO
Solucions que aporta i paraules clau
Sobre el projecte
Projecte de gamificació per a les Ciències Socials a 3rESO sobre el Renaixement. La proposta didàctica consisteix en transformar l'aula en el taller de Miquel Àngel durant la decoració de la Capella Sixtina, per encàrrec del Papa Juli II. L'alumnat són els aprenents del gran mestre, però un dia, aquest desapareix i només les cartes enviades per diferents personatges del Renaixement els podran guiar per a trobar el mestre. Tot això mentre aconsegueixen acabar la Capella Sixtina (veure vídeo)
Estàs interessat en l'experiència? Contacta amb els promotors:

Destinataris
Mestres - Docents

Àmbit
Educació Formal

Fase
Consolidació
El repte
Aquesta proposta vol despertar la motivació de l'alumnat per les Ciències Socials en general i per la Història en particular, així com afavorir el treball autònom i cooperatiu.
La solució
Una proposta de gamificació basada en la combinació de Ciències Socials i Educació Plàstica
La innovació
És una proposta que afavoreix l'aprenentatge del temps històric i la sensibilitat per l'art
L'impacte
La motivació de l'alumnat ha estat espectacular amb una ràtio de superació del curs del 98%.
Per saber-ne més
Bloc de la gamificació: http://mariasabiote.wixsite.com/aprenentsdemangel
Bloc de l'autora: https://parlemdecoses.wordpress.com/
Vídeos
Altres innovadors, organitzacions i experiències
Contacta amb el talent innovador
Connecta amb els protagonistes del canvi educatiu
-
Entitat socioeducativa / Fundació sense ànim de lucre, / Promovem la creativitat i la innovació dels nens
-
Xarxa / Entitat socioeducativa / Associació sense ànim de lucre
-
Entitat socioeducativa / Xarxa / Associació sense ànim de lucre
-
Academia - Recerca / ICE (Institut de Ciències de l'Educació)