Activista - divulgador educatiu

INNOVADORS

  • Al meu perfil de Twitter diu: "Professor enfurismat de Tecnologia educativa a la Universitat Jaume I de Castelló. L'educació deuria ser una activitat revolucionària. Futur iaioflauta". És una bona descripció. Al llarg de la meva trajectòria professional, entre d’altres, he dirigit el...
  • Docent 3.0: Mestra de primària, ludificadora, especialista digital. Perfil professional "JocaliaEDU". Google Certified Educator Level 1. Inquietuds per la innovació educativa. Crec en la ludificació com a estratègia per a integrar i afavorir el treball competencial i cooperatiu a les...
  • Em defineixo com una docent inquieta, creativa i col·laborativa. Per mi la innovació és cercar noves eines i mètodes quan els coneixements de sempre no em funcionen per donar respostes ajustades, sostenibles i justes ( al grup classe, a l'equip/organització, a les persones individualment)....
  • Sóc un pedagog, nascut a Barcelona, especialitzat en noves tecnologies aplicades a l'educació. Durant la meva trajectòria professional he treballat dissenyant i realitzant projectes i propostes formatives, de comunicació i dinamització integrant els avantatges de les noves tecnologies i...
  • Sóc polièdrica, somniadora i amb molta sensibilitat social. Educar per a mi és un procés d’acompanyament, on aprendre i ensenyar van de la mà. Sóc doctora en Sociologia, investigadora social i docent a la universitat. Innovació sí, però des de calma. Generalment sobrevalorarem allò nou (sobretot si...
  • Mestre, psicopedagog i doctor en multimèdia educativa. Investigador i consultor en innovació educativa, interessat en els espais de creació i experimentació i tecnologies aplicades a l'educació. Aprenent; el centre de tot, per mi, és l'aprenentatge. Entenc la innovació com la manera de...
  • La meva formació és científico-tecnològica (Matemàtiques i Informàtica) i he estat docent a secundària més de 21 anys en diferents Instituts. La meva gran preocupació al llarg d'aquests anys ha estat aconseguir que l'Institut no fos una campana aïllada del que passa en el món, que l'...
  • Em dic Nati Bergadà, sóc mestra d'educació especial, psicopedagoga i màster en Innovació en Didàctiques Específiques per la UVic. Fa 14 anys que treballo al departament d'ensenyament. En aquests anys he treballat en escoles rurals, escoles d'educació especial, escoles que treballen...
  • Diuen que sóc de cul inquiet i molt curiós. Un entusiasta de l'educació i de la tecnologia, tenint molt clar que el docent és la peça clau a l’hora d'implicar els alumnes com a veritables protagonistes del seu procés d'aprenentatge. Més amic dels docents que de la rigidesa del...
  • Mestre fins el 1994. Professor de Didàctica de les Matemàtiques a l'UdG des de 1987. Coordinador de Mestres 68 i dels grups de treball "a+a+" de Rosa Sensat en Innovació Matemàtica. Membre del Consell de Redacció de Perspectiva Escolar. Ideologicament freirià aplico la innovació...
  • Soc pedagog, periodista i sociòleg. He tingut el privilegi de treballar 38 anys com a periodista educatiu a la revista "Cuadernos de Pedagogía", una atalaia excel-lent per conèixer l'estat d'opinió educatiu, el sistema educatiu, i la realitat quotidiana dels centres i aules, i...
  • Sóc una persona apassionada, perseverant i m'agrada la meva feina. Fa 35 anys que faig de mestre en escoles que han estat innovadores i pensades per i per als alumnes. He format part de la ja desapareguda escola Lumen, Súnion i Garbí Pere Vergés d’Esplugues, de la que avui sóc director....
  • M'he passat força anys vivint a l'estranger, en diferents països, cercant el que aquí encara no existia, en art i en educació i recorrent tota Catalunya per conèixer, in situ, iniciatives de canvi educatives. Tot arriba... però jo no paro! Actriu professional, historiadora de l'art,...
  • Professora de català a l'IES La Melva, codirectora del Màster en Literatura en l'era digital i professora de Lectura, didàctica i TIC i Literatura digital. Membre d'1entretants. Sóc crítica, lluitadora i implicada: l'educació és un espai privilegiat des del qual s’ha de...
  • Jordi Ferreiro (Barcelona 1982) es artista y educador. Su trabajo consiste en una investigación sobre los procesos de recepción e interpretación de la obra de arte, tanto en el contexto educativo como en el artístico, a través del uso de la performance y la participación de los públicos.   El...
  • Amb vocació per l'educació, mestre i professor que desitja l'excel·lència en l'aprenentatge dels seus alumnes. Llarga trajectòria professional, vinculada a Jesuïtes Sarrià-Sant Ignasi (Jesuïtes Educació). En aquesta institució he exercit de tutor, mestre de primària, professor de FP...
  • Sóc professora d’Educació Visual i Plàstica (EVP) i promotora d’un Batxillerat Artístic a St. Paul’s School. Nascuda als EEUU, dono les classes d’art en anglès des de 1r d’ESO fins a 2n de Batxillerat. Imparteixo tant EVP com Tecnologia-Plàstica a l’ESO i Dibuix, Disseny i Volum a Batxillerat....
  • “Mare-d'infants-sense-llibre-d'instruccions”. L'escolarització de les meves filles va significar la descoberta de la meva passió per l'educació i de grans professionals amb els que actualment col·laboro. I així, d'una inquietud personal he decidit fer un projecte...
  • Professor al Dept. d’Enginyeria Telemàtica de la UPC, doctor i Enginyer de Telecomunicació. He participat en activitats d’innovació com ara l'aprenentatge basat en projectes. Des de fa uns anys observo amb preocupació una davallada de l’interès pels estudis universitaris relacionats amb les...
  • Col·laborador docent de la UOC (consultor i autor de material didàctic), pare d'estudiants de secundària i membre del Grup motor xRP (per un institut públic de renovació pedagògica) i d’Inspira Secundària. He fet recerca sobre creació col·lectiva, processos participatius i col·laboratius, i...
  • Sóc una aprenent constant i, per pròpia experiència, sé que és difícil aprendre quan no tens un repte a resoldre. Quan millor aprens, és quan has de resoldre un problema i buscar o adquirir el coneixement necessari per trobar la solució. Moltes vegades, per adquirir aquest coneixement, integrem...
  • Em defineixo com a promotor, difusor de l’educació innovadora. La meva visió de la innovació consisteix en treballar projectes innovadors en grup, amb una gestió adient de les emocions. Pel que fa a la trajectòria personal/professional, he publicat un llibre sobre aquest tema: “Gente creativa,...
  • Sóc antropòloga de formació i especialista en literatura infantil. M'interessa el potencial que la lectura i l'educació literària poden tenir al llarg de la infància en termes d'equitat i de lluita contra les desigualtats culturals, que són també desigualtats socials. Entenc que la...
  • Mestre. Antropòleg. Educació Digital. Autor de #LaFamíliaenDigital (EUMO), #ConnectatperAprendre (RosaSensat) & #AprendizajeSocialyPersonalizado (UOC). Innovar, a més d'aportar novetat, ha d'aportar valor. Cal aprofitar les oportunitats de les noves tecnologies i vèncer la...
  • Sóc mare, escriptora, economista i emprenedora. Entenc la innovació en l'educació com una eina per a la transformació social. L'educació ha d'ajudar a desenvolupar el projecte vital de cada persona per sentir que el que som i el que fem estan alineats i, des d'aquí, contribuir...
  • Vaig néixer a Polònia l'any 1984. Sóc llicenciada en Ciències Socials, amb especialització en Resolució de Conflictes i Desenvolupament Sostenible per les universitats de Varsòvia i Àmsterdam. He treballat en l'àmbit del periodisme, la comunicació i les relacions publiques, i també...
  • Em defineixo com un persona curiosa, amb ganes de conèixer sempre més i vocació de servei. Crec que parlar d'innovació com a element diferencial ja és caduc. Simplement qui no innova va desapareixent del mapa. En la meva trajectòria professional he sabut fer de la meva passió la meva feina....
  • Format en psicologia i logopèdia, he treballat a infantil, primària, secundària i com a professor associat i consultor d'universitat. Posteriorment em vaig especialitzar en direcció educativa com una oportunitat d'incidir més directament amb un projecte de direcció. Sense emoció no hi ha...
  • Em considero un emprenedor nat. Als 18 anys vaig entrar a la universitat d'aviació i just després de graduar-me (22 anys) vaig començar a treballar de pilot (Austrian Airlines). Amb 25 anys, entre vol i vol, vaig posar-me a estudiar Multimèdia i em vaig graduar amb 28. Sóc una persona molt...
  • Sóc dona, mare de família i emprenedora; especialitzada en el joc com element provacador d'innovació i transformació. De tot plegat n’he fet un compromís personal i vital que m’ha portat a fundar l’empresa MARINVA i a presidir l’Associació IPA a Espanya. Actualment el meu interés pel joc m...
  • Ensenyo Finances Jugant! Sóc financera de tota la vida, i sé que són avorrides i amb paraules complexes. Em defineixo com una persona inquieta, innovadora, curiosa, rebel, amb moltes ganes de viure i sempre buscant fer coses noves, m'agrada provocar per fer pensar i no suporto les injustícies...
  • Sóc una persona apassionada i convençuda que la humanitat és capaç de millorar a través de l’educació. Totes les persones mereixem gaudir d’un desenvolupament ple. Sempre tenim dret a una altra oportunitat més. La innovació és una actitud permanent per observar la realitat, i cercar idees i...
  • Bàsicament, sóc extremadament curiós i també crec en les possibilitats dels jocs de taula per ajudar els/les mestres a fer la seva tasca educativa i per motivar els alumnes a superar-se. Des del 2011 impulso l’Aprenentatge Basat en Jocs (Game-Based Learning) a través de l’empresa “LU2 Experts en...
  • Arquitecte d'experiències d'aprenentatge, enginyer informàtic, emprenedor social, innovador educatiu, blogger i cooperant voluntari a l'Índia. Investigo i desenvolupo projectes que sorgeixen de la intersecció entre l'Educació, la Tecnologia i la Cooperació. Treballo al grup...
  • Docent amb 20 anys de carrera a diferents etapes educatives, combinant l'educació artística amb l'anglès i les tecnologies de l'informació i la comunicació. Apassionat de la ludificació i l’Aprenentatge Basat en Jocs, Problemes o Projectes; la integració eficient i significativa de...
  • Sóc mestre a l'escola Sagrat Cor Sarrià i dinamitzador del portal ScratchCatalà, espai de divulgació de la programació educativa i en especial de Scratch. M'agrada compartir amb altres docents les possibilitats de la programació i la robòtica educativa com a recurs motivador de l'...
  • Tot i que fa uns anys que no estic a l'aula, el meu pas per l'escola va deixar-me un impacte tan important que em sento mestre allà on vaig, faci el que faci. Innovar forma part d'un procés permanent de reflexió sobre la pròpia pràctica, ha d'estar molt ben contextualitzat, i ha...
  • M'agrada aprendre coses noves, si pot ser un parell o tres cada dia, i per això faig de periodista. Treballo Catalunya Ràdio i estic especialitzada en temes educatius. La innovació és tot allò que permet adequar el que s'ensenya a les escoles a la realitat que viuen els nens. Des de...
  • Persona preocupada per l'educació i l'aprenentatge dels alumnes. Innovador, emprenedor i amb ganes de canviar l'educació tradicional actual proposant noves metodologies centrades en l'alumne. La innovació, en educació, es una necessitat constant. Hem de ser capaços d'anar a...
  • Persona apassionada per l'educació i l'aprenentatge. Emprenedor, dinàmic, disruptiu, innovador i creatiu. Entenc que la innovació ha de respondre a una manera d'entedre la vida i de viure, de canviar i cercar sempre el millor per les persones. Per tant, crec en una innovació que...
  • Sóc mare, mestra i pedagoga. Tinc el goig de treballar amb educadors (mares, pares, mestres, professores... directius) i he elaborat algunes idees i propostes per treballar la confiança entre docents i famílies com a base d'un nou estil de relació Família/Escola. Les he presenta en el llibre...
  • Em defineixo com a psicòloga social, docent i tecnoutòpica. Per mi la innovació és un procés complex que sorgeix des de la perifèria de les institucions i dels sistemes i que després es pot traslladar a l'interior del sistema i iniciar la transformació des de dintre. El que he aconseguit...
  • Sóc arquitecte de formació i he iniciat el projecte l'Heura del Pati, un col·lectiu d'arquitectes dedicades a l'educació ambiental i a l'acompanyament de processos participatius en gestió de patis. La meva visió de la innovació és que s'aprèn experimentant, tocant,...
  • Sóc una persona, per vocació i professió, dedicada a l'educació i a la seva innovació. Això m'ha portat a conèixer i participar en la majoria d'etapes educatives i institucions públiques i privades. Treballo per aquest objectiu tant a la Facultat de Ciències de l'Educació a la...
  • Bibliotecària infantil, especialitzada en la promoció de la lectura, i les biblioteques escolars. Creativa, sensible, rigorosa, idealista, treballadora, tossuda i apassionada de la meva feina. Entenc que la innovació en el meu àmbit passa per reconèixer: La infància com a font de totes les...
  • M'agrada trepitjar el terreny que separa allò conegut d'allò desconegut. M'agrada oferir als alumnes orientació per a què estiguin acompanyats en els seus camins i transicions. Per a mi innovar en educació és estirar el teixit de l'Escola i cosir-hi un pedaç més, per a què la...
  • Sóc mestre a l’Escola Projecte de Barcelona. M'agrada la programació d'ordinadors a l'aula i la robòtica educativa. Quan tenia 10 anys un mestre em va descobrir el LOGO de Seymour Papert. Ara, uns quants anys més tard, m'agrada compartir les meves experiències i el què he après...
  • Sóc professor de Filosofia a l'Institut Salvador Espriu. Intervinc activament en la promoció d’iniciatives col·laboratives entre Instituts, que ja han esdevingut realitats consolidades, com són la “Jornada de Filosofia de Girona” o el “Dia d’Europa". He creat Cursos en Comunicació...
  • Em considero una persona emprenedora i entusiasta, i gaudeixo molt amb el treball amb adolescents. Tinc 16 anys d’experiència docent en l’àmbit de l’anglès, i un dels meus interessos principals en relació a la docència és la motivació de l’alumnat adolescent pel que fa a l’aprenentatge de llengües...
  • Si haguera de dir una dita seria "Compartir és Crèixer", per aprendre, per avançar en tots els àmbtis de la vida i la innovació és el camí per repensar allò que has fet i realitzar propostes de millora; sense innovació no hi ha avanç. Al llarg de la trajectòria professional hem...
  • Apassionada de l'educació i la innovació, lluitadora incansable i emprenedadora. A part de mestra de primària i formadora de docents, sóc instructora de Being Energy, programa educatiu innovador per augmentar la salut i el benestar a través del moviment. Innovació és la transformació de l...
  • Periodista i educadora social. Màster Oficial en Educació i TIC, postgrau en mediació familiar, mediadora comunitària. Especialista en l'ús educatiu i social de les TIC, treballo com a consultora i formadora de formadors i docents. Per a mi, innovar és buscar noves solucions als problemes de...
  • Professor de Física i Química, Tecnologia i Matemàtiques, especialitzat en la incorporació de les TIC en els processos d'aprenentatge, com a eines que aporten noves possibilitats i afavoreixen un canvi metodològic. Actualment realitzo tasques d'assessorament a centres i docents. La...
  • Sóc inquieta! Una jove emprenedora plena d'energia, ganes i idees per fer del món un lloc millor. M'agrada envoltar-me de gent genuina, creativa, curiosa i amb talent. Gaudeixo guiant les persones a descobrir el món de possibilitats que les envolten. Crec en la capacitat de cadascú per a...
  • Sóc un analista social que he esdevingut expert en gestió del canvi, i que estic treballant en la millora del sistema educatiu. En educació, entenc la innovació com la dinàmica d'actualització del coneixement que els agents educatius tenen de com organitzar l'aprenentatge. En les meves...
  • Com a pedagoga, fa cinc anys que treballo en projectes d'innovació educativa. Les ganes de seguir aprenent i gaudint de l'experiència de treballar amb totes les etapes educatives em porta a col·laborar amb diverses entitats i moviments pedagògics. Entenc que la innovació ha d'anar...