Batxillerat

INNOVADORS

  • Llicenciat en Filosofia, Director gerent de l’Escola Pia de Mataró, Màster en Educació en valors per la UB i Màster en Educació i TIC per la Universitat Oberta de Catalunya. Participo com a formador en cursos de formació continua i Màsters, sempre en relació a l’educació en valors, l’educació...
  • Emprenedora de projectes educatius a l'aula, m'agrada aprendre i compartir entre iguals i/o diferents per millorar la meva tasca docent i, en definitiva, l'educació. Per què crec que l'estudiant es mereix aprendre en les millors condicions. Per a mi, tot professor és innovador...
  • Sóc un mestre inquiet apassionat per aprendre. Qualsevol dedicació i ocupació actual requereix innovar, és quasi una premissa. I és per això que cal aprendre i desaprendre permanentment. Professionalment, m'he dedicat a treballar en diferents sectors i en diferents institucions, el que m'...
  • Sóc professor de matemàtiques (a punt de jubilar-me), expert en el programa GeoGebra de Matemàtiques dinàmiques. La innovació és bàsica per tornar a aconseguir que els nostres alumnes observin, experimentin i reflexionin. He acabat la meva trajectòria professional pensant que ara plantejaria la...
  • Professora de ciències, no vocacional però si passional. Treballadora, exigent, i, segons els companys/es també eficient. Amant de la natura, dels animals i de la filosofia. M'agrada reflexionar i fer que els alumnes reflexionin, siguin crítics, amb sí mateixos, amb la societat i amb tot allò...
  • Professor de plàstica vocacional, defensor de la escola pública i creador d'aplicacions multimèdia, cursos telemàtics i diversos materials. Preocupat per la inclusió. La innovació, tecnològica o no, no s'ha de contemplar com l'objectiu final de la nostra feina. Aquest no ha de ser “...
  • Sóc un pedagog, nascut a Barcelona, especialitzat en noves tecnologies aplicades a l'educació. Durant la meva trajectòria professional he treballat dissenyant i realitzant projectes i propostes formatives, de comunicació i dinamització integrant els avantatges de les noves tecnologies i...
  • Porto 8 anys en el món de l'educació. Aquests dos últims anys, he pogut comprovar que el sistema està canviant de manera considerable. i és per això, que el meu grau d'exigència ha canviat per complet. Necessito formar-me per a què el canvi sigui possible. Tinc la sort que des de l...
  • La meva formació és científico-tecnològica (Matemàtiques i Informàtica) i he estat docent a secundària més de 21 anys en diferents Instituts. La meva gran preocupació al llarg d'aquests anys ha estat aconseguir que l'Institut no fos una campana aïllada del que passa en el món, que l'...
  • Pedagoga-creadora (PhD, University of Warwick) especialitzada en disseny de processos i experiències relacionades amb la creativitat i la innovació. Aspiro a transformar l'educació a través de l'establiment d'estratègies i disseny d'experiències interdisciplinars centrades en la...
  • Enginyer i màster de direcció d’empreses de formació, em defineixo com una persona emprenedora amb una visió pràctica. Per mi, innovar és fer les coses de manera diferent perquè siguin més fàcils i accessibles per a la gent. En aquest sentit, la tecnologia és una eina que ens ha d’ajudar dins d’...
  • Sóc un pedagog que ha centrat la seva activitat en la direcció de centres, amb vocació per la innovació organitzativa i didàctica al servei de l'alumne i l'educador amb la voluntat de fer créixer persones que actuïn en el món a favor de la justícia i la pau. En diferents etapes he actuat...
  • Crec en l'autonomia dels centres educatius i l'exerceixo en el nostre centre. Treballem amb una planificació estratègica i amb indicadors. El nostre institut forma part de la Xarxa de centres innovadors de l'ICE des de fa cinc cursos (el centre en té 7 d'antiguitat) perquè...
  • Em considero una persona amb moltes ganes d'aprendre i de reflexionar sobre tot allò que fem quotidianament, per millorar processos a cada pas. Aquell vers que diu "tot està per fer i tot és possible" em sembla que ens defineix bé a mi i, sobretot, a Clickedu. Crec en les grans...
  • Apassionada de l'ensenyament i creient que l'èxit educatiu requereix la implicació de tots els agents de l'entorn. L'educació ha iniciat un canvi importantíssim per adaptar-se a la realitat del s. XXI, ens estàvem quedant enrere! He realitzat experiències de flipped classroom al...
  • Sóc mestre per la UAB amb l’especialitat de ciències i tècnic en educació emocional. He dedicat tota la meva vida a l’educació convençut que és la millor manera de transformar la societat en la qual vivim. La meva vocació i la meva passió és l’educació. Actualment faig de Secretari General de les...
  • Docent reflexiva, curiosa, creativa, sistèmica, constant, 'out of the box', aprenent 360º, amb ganes de contribuir a un món millor... Innovació = El repte constant d'avaluar i reajustar la pràctica educativa en tots els àmbits per tal de millorar la qualitat de l'educació...
  • Sóc una persona apassionada, perseverant i m'agrada la meva feina. Fa 35 anys que faig de mestre en escoles que han estat innovadores i pensades per i per als alumnes. He format part de la ja desapareguda escola Lumen, Súnion i Garbí Pere Vergés d’Esplugues, de la que avui sóc director....
  • Em considero creatiu, educador i professor d'Art i Vida. Les meves passions són els audiovisuals, les instal·lacions i educar tot entregant-me als altres. En tots els sis centres (tres dels quals amb batxillerat artístic) on he treballat, sempre he demanat que l'organització sigui...
  • Em defineixo com a professional de la Fotografia especialitzada en la docència, el tractament creatiu i pensament crític envers les imatges. La innovació és bàsica en la docència i en les dinàmiques educatives a les escoles, i pot venir donada per qualsevol experiència o temàtica que tractem amb l...
  • Sóc una emprenedora del sector educatiu que busca canviar la manera en que s'ensenyen la tecnologia i les competències digitals. La meva visió d'innovació es aquella en la qual els nens aprenen les competències més importants pel s.XXI, com comunicació, col·laboració, pensament crític i...
  • Sóc professor de Psicologia de l’Educació a la Universitat de Barcelona. He participat en treballs d’investigació i innovació sobre les implicacions pedagògiques de la psicologia i l’epistemologia genètica, la intervenció psicopedagògica, el disseny i el desplegament del currículum escolar, i la...
  • Co-fundadora i vicepresidenta de la Fundació Àmbit Ecologia Emocional i directora de l'Institut d'Ecologia Emocional. Innovar és tenir els sentits, ment i cor oberts a allò que s'esdevé al nostre territori interior i al món exterior, donar a llum a les millors respostes emprant el...
  • Sóc químic, pedagog i ensenyo informàtica. Sóc professor titular a IQS Universitat Ramon Llull i dedico la meva recerca a la millora de l'aprenentatge en disciplines específiques especialment de l'àmbit científic (química, fisica...). Al llarg dels darrers anys, m'he dedicat al...
  • Sóc una jove emprenedora apassionada per la meva professió, la Psicologia, i amb il·lusió d’aportar el meu granet de sorra per millorar el món en el qual vivim. Aficionada a la pràctica del ioga i la meditació, i després de diversos anys treballant en l'àmbit clínic amb diferents trastorns...
  • M'he passat força anys vivint a l'estranger, en diferents països, cercant el que aquí encara no existia, en art i en educació i recorrent tota Catalunya per conèixer, in situ, iniciatives de canvi educatives. Tot arriba... però jo no paro! Actriu professional, historiadora de l'art,...
  • Sóc coach, educador i formador. Ben mirat, un apassionat de l'ensenyament i el creixement personal des de la il·lusió i la passió però sense oblidar la seriositat, et rigor i el compromís amb tot allò que emprenc. Entenc la innovació com un viatge d'autoconeixement i connexió amb les...
  • Sóc una apassionada de l'educació. En l'àmbit personal una gran optimista a qui li agrada veure el got mig ple. Em sento molt bé dirigint la cooperativa de mestres ESCOLA TECNOS, compartint amb els meus companys els reptes pedagògics actuals. Fujo del blanc i el negre, m'agrada...
  • Entusiasta de l'educació com a vehicle de transformació social. Sóc antropòleg, mestre de Primària i amb dos màster sobre investigació educativa i interculturalitat. Porto més de quinze anys al servei de l'educació a diferents àmbits, tant formal com informal. Considero que la...
  • Sóc monitor de patis i migdia i president l'associació d'alumnes de l'institut Ferran Tallada, una persona dinàmica, amb ganes de experimentar amb nous projectes. Per mi la innovació és una nova forma de descobrir noves activitats i noves realitats, en diferents camps. Al llarg de...
  • Biòleg hiperactiu amb un peu a la investigació, un altre a la divulgació científica, les dues mans a l’educació; i els ulls a la xarxa. Crec que la innovació educativa té dos grans vessants, una més «personal» (a nivell de persones, grups, aules, centres...) i una altra més institucional (a nivell...
  • Jordi Ferreiro (Barcelona 1982) es artista y educador. Su trabajo consiste en una investigación sobre los procesos de recepción e interpretación de la obra de arte, tanto en el contexto educativo como en el artístico, a través del uso de la performance y la participación de los públicos.   El...
  • Docent de Visual i Plàstica a l' ESO i el Batxillerat Artístic. Formadora Magnet. Ferma defensora de la creació artística i el seu potencial dins l' àmbit educatiu. L'art m' aporta criteri, em remou, m' emociona, em fa pensar, em fa crítica i m' aporta el sentit...
  • Amb vocació per l'educació, mestre i professor que desitja l'excel·lència en l'aprenentatge dels seus alumnes. Llarga trajectòria professional, vinculada a Jesuïtes Sarrià-Sant Ignasi (Jesuïtes Educació). En aquesta institució he exercit de tutor, mestre de primària, professor de FP...
  • Bàsicament em considero una persona inquieta i curiosa en moltes temàtiques, inclosa l'educació. Em preocupa molt poder analitzar les situacions educatives des d'una perspectiva científica. De moment, tinc la convicció que els projectes més sòlids d'innovació sorgeixen en sentit...
  • Emprenedor que ha participat tant en projectes consolidats com en start-ups, sempre fent servir la innovació i la creativitat com a instruments per obtenir resultats excepcionals que portin a la transformació social.
  • Sóc professora d’Educació Visual i Plàstica (EVP) i promotora d’un Batxillerat Artístic a St. Paul’s School. Nascuda als EEUU, dono les classes d’art en anglès des de 1r d’ESO fins a 2n de Batxillerat. Imparteixo tant EVP com Tecnologia-Plàstica a l’ESO i Dibuix, Disseny i Volum a Batxillerat....
  • Sóc Professora de Ciències Experimentals de Secundària i Batxillerat. Biòloga de formació, educadora de vocació. La pràctica en l’àmbit escolar és el que m’ha anat definint com a professora. Entenc l’educació com l’oportunitat de participar en el fantàstic procés de fer créixer persones. Amb un...
  • Sóc emprenedor i estudiant de doble titulació en Grau d’Enginyeria Electrònica i Automàtica i Enginyeria Elèctrica a la Universitat Rovira i Virgili. He basat la meva trajectòria en la innovació, la investigació i les relacions humanes, buscant sempre una altra perspectiva per fomentar el canvi d’...
  • Em defineixo com a emprenedor cultural. Els últims anys he estat més orientat al món editorial digital. Ara estic liderant un projecte vinculat a la promoció de la lectura i hem creat una metodologia innovadora que li diem “Lectura Immersiva” que actualment utilitzen molts professors de forma...
  • Professor al Dept. d’Enginyeria Telemàtica de la UPC, doctor i Enginyer de Telecomunicació. He participat en activitats d’innovació com ara l'aprenentatge basat en projectes. Des de fa uns anys observo amb preocupació una davallada de l’interès pels estudis universitaris relacionats amb les...
  • Em defineixo com una persona creativa, que vol aportar el seu granet de sorra al món educatiu. La meva visió de la innovació consisteix en posar en marxa idees i conceptes, tant nous com antics, sortint-se de les vies clàssiques o de tota la vida. Donar un nou enfocament per continuar avançant en...
  • Sóc emprenedor de l'educació, motivat per aconseguir que l’aprenentatge de l’alumnat es faci amb activitats properes al món real, contextualitzades i que afavoreixin la seva motivació. Considero la innovació com una manera de fomentar el treball cooperatiu del professorat que permeti un...
  • Dra. en Ciències Químiques. Professora Titular d'Universitat (Enginyeria Química) de la Universitat Politècnica de Catalunya. Co-directora de l'EXPLORATORI dels recursos de la natura. Apassionada de les pràctiques STEAM (Ciència, Tecnologia, Enginyeria, Art i Matemàtiques). La innovació...
  • Sóc una aprenent constant i, per pròpia experiència, sé que és difícil aprendre quan no tens un repte a resoldre. Quan millor aprens, és quan has de resoldre un problema i buscar o adquirir el coneixement necessari per trobar la solució. Moltes vegades, per adquirir aquest coneixement, integrem...
  • Soc pedagoga, doctora en Ciències de l’Educació. M'apassionen els nous reptes, la innovació educativa i continuar aprenent en entorns estimulants. M'interessa compartir la meva experiència en àmbits com a experta i investigadora de l'àmbit de la competència comunicativa oral, en...
  • Sóc físic, lingüista i doctor en ciència cognitiva i llenguatge per la Universitat de Barcelona. Em considero un 'humanista' i una mica bitxo rar. Des de 1996 he estat docent a secundària obligatòria, batxillerat i FP, en àrees de ciències i tecnologia, principalment. Actualment sóc...
  • Sóc una persona amb actitud d’aprendre de totes les coses de l’entorn i capacitat per repensar totes les coses. M’interessa molt el per què de les coses. Per mi la innovació és l’aplicació amb èxit d’una idea per senzilla que sigui. Una idea sense èxit de mercat es queda amb la idea. Estic...
  • Al cap de la Direcció Pedagògica durant temps i actual professora d’anglès (Secundària). Acompanyo els alumnes en la tasca de poder trobar respostes a les qüestions que han i hauran de saber respondre més enllà de l'escola. L’“aula” esdevé avui un entorn flexible i amb accés directe a tot el...
  • Analista programador. Des d'una consultoria treballo en la modelització i planificació de transports, administro els servidors de l'empresa i desenvolupo aplicacions web i per a dispositius mòbils. Des de la fundació Ersília canalitzo la transferència de coneixement entre empresa privada/...
  • Sóc mare, escriptora, economista i emprenedora. Entenc la innovació en l'educació com una eina per a la transformació social. L'educació ha d'ajudar a desenvolupar el projecte vital de cada persona per sentir que el que som i el que fem estan alineats i, des d'aquí, contribuir...
  • Vaig néixer a Polònia l'any 1984. Sóc llicenciada en Ciències Socials, amb especialització en Resolució de Conflictes i Desenvolupament Sostenible per les universitats de Varsòvia i Àmsterdam. He treballat en l'àmbit del periodisme, la comunicació i les relacions publiques, i també...
  • Em considero una persona perfeccionista. Tracto cada activitat com el principi d'un projecte que ha d'anar millorant progressivament. Estic molt interessat en conèixer totes les propostes noves per millorar l'educació però no tot val ni de qualsevol manera. S'ha d'estudiar...
  • Sóc una persona creativa, innovadora, reflexiva, perseverant i entusiasta. Innovar per mi és imprescindible. És la concretització de la capacitat creativa en canvi reals. He desenvolupat els conceptes de "ciutadania creativa" i "creativitat i innovació social" i els he...
  • Doctor en física teòrica i docent de matèries científiques (ed. Secundària). Realitzo formacions (eines web 2.0) i he desenvolupat recursos educatius digitals. Hi ha dos ingredients essencials per ser un bon docent: passió per allò que s'ensenya i respecte i estimació de alumnat. Crec que la...
  • Soc professor de Tecnologia i Informàtica a l'Escola Joan Pelegrí des de fa més de 30 anys. He estat director pedagògic de l'ESO i responsable TIC de la Fundació Cultural Hostafrancs. Des de sempre he estat tutor de grup classe i d'acompanyament personal. Darrerament he...
  • Em defineixo com una persona a qui li agrada l'educació, ensenyar i ajudar a organitzar entitats educatives perquè desenvolupin la tasca de millorar les persones a través de l'educació. Innovar, al meu entendre, vol dir millorar per seguir avançant en la tasca de fer que cada alumne...
  • Sóc una entusiasta de l'educació com a eina de transformació i millora social. Des de la classe de matemàtiques i ciències, l'equip psicopedagògic i directiu, la docència universitària, la formació al professorat i l'acompanyament a centres, he procurat posar sempre passió en la...
  • Des de sempre m'ha agradat la tecnologia i des de fa uns anys l'educació, degut en part al fet d'acabar com a Coordinador de Sistemes a la Fundació Escoles Garbí i l'altre part comprovant quan és de gratificant poder ajudar als altres a entendre molts aspectes, tant tècnics, com...
  • Professor de Ciències Socials a l'ensenyament secundari i jugador de rol i jocs de taula. A vegades és difícil determinar on comença una faceta i acaba l'altra. Seguint aquesta línia podríem dir que sóc un personatge multiclasse, barreja de docent i explorador, sempre tractant d'...
  • Psicòleg, educador i investigador predoctoral en l'àmbit de la Psicologia de l'Educació. Faig recerca amb el grup GRINTIE de la Universitat de Barcelona i sóc monitor d'esplai els dissabtes. Em considero una persona apassionada i inconformista amb ganes de contribuir amb la meva...
  • Sóc una persona apassionada i convençuda que la humanitat és capaç de millorar a través de l’educació. Totes les persones mereixem gaudir d’un desenvolupament ple. Sempre tenim dret a una altra oportunitat més. La innovació és una actitud permanent per observar la realitat, i cercar idees i...
  • M'agrada acompanyar a persones i institucions en els seus processos de “transformació”. Aquests processos requereixen aprendre/observar/reflexionar/ensenyar/*desaprender/comunicar/gaudir. Estic convençut que, avui més que mai, hem de prendre consciència de com aprenem i com aprenen les nostres...
  • Aprenent constant i apassionada per la transformació educativa. Doctora en Educació i TIC (UOC). Màster en e-Learning (UOC). Professora a l'Institut Nàutica de Barcelona i formadora docent. Innovar suposa aportar valor, sortir de la zona de confort i acceptar l'error com a oportunitat d...
  • M’entusiasma la meva professió perquè cada dia em brinda l’oportunitat d’innovar, reflexionar, aprendre... Treballar amb persones no és fàcil però és el més enriquidor que et pot oferir una professió. Desitjo que els meus alumnes siguin feliços i, com a professora de secundària, lluito per a que...
  • Bàsicament, sóc extremadament curiós i també crec en les possibilitats dels jocs de taula per ajudar els/les mestres a fer la seva tasca educativa i per motivar els alumnes a superar-se. Des del 2011 impulso l’Aprenentatge Basat en Jocs (Game-Based Learning) a través de l’empresa “LU2 Experts en...
  • Sembla que hi ha consens en la creença de que un país sense una bona educació és un país sense futur. Igualment, en el món empresarial, és un fet demostrat que les empreses que més inverteixen en innovació són les que tenen més èxit i perduren en el temps. En aquesta mateixa línia de pensament,...
  • Enginyer de sistemes de telecomunicacions. Em dedico a la docència i a la gestió pedagògica de centres educatius des de fa dotze anys. Surto constantment de la zona de confort per estudiar i explorar. La meva idea d'innovació ve marcada pel sentit comú. Una estructura departamental vertical,...
  • Arquitecte d'experiències d'aprenentatge, enginyer informàtic, emprenedor social, innovador educatiu, blogger i cooperant voluntari a l'Índia. Investigo i desenvolupo projectes que sorgeixen de la intersecció entre l'Educació, la Tecnologia i la Cooperació. Treballo al grup...
  • Sóc un professor d'economia inquiet, curiós i obert a la tecnologia, les humanitats i al coneixement. Crec que tota innovació ha de ser compartida i és vital per millorar l'ensenyament/aprenentatge. Fins ara he creat diverses experiències educatives d'èxit: illARgonauta és potser...
  • Amb formació tècnica i essència creativa, enginyer tècnic d’edificació especialitzat en espais interiors (UPC), amb experiència a la Xina, Emirats Àrabs Units i Alemanya. El 2011 començo a formar-me com a professor de secundària i cicles formatius, alemany i noves tecnologies. Professor de...
  • Em tinc per una persona curiosa, creativa i somiadora... i un xic inconstant, que "no sap" que moltes coses són impossibles d'aconseguir. Que pensa que "tothom" està preparat per a aprendre, i que està disposada a canviar el que calgui per a fer-ho possible. Crec que la...
  • Mestra i Cap del Departament d'Innovació de l'Escola Sant Gervasi Cooperativa. Sóc buscadora de projectes. Interessada en trobar solucions als nous reptes educatius i reflexionar sobre cap a on hem d'anar és un del meus objectius actuals. Aquesta recerca m'ha permès experimentar...
  • Artesà del vincles entre persones, fugitiu de la zona de confort i aspirant a líder col·laboratiu. Treballo a la Federació d'Associacions de Pares i Alumnes de Catalunya per a l'èxit educatiu de les nenes, els nens i els joves. Crec en la innovació com una drecera eficaç, sostenible i...
  • Em defineixo sempre com a “shaker”. Allà on estic, m'agrada engegar projectes amb persones de diferents àrees i treballar en equip. Cada projecte és un repte. La innovació és la creativitat feta realitat i a l'abast de les persones. Sense innovació les persones, la societat, els barris,...
  • Sóc la directora pedagògica a l'escola GEM a Mataró, un centre immers des de fa uns anys en un procés de canvi. Per a mi, una de les tasques importants en el procés d'innovar és la de seleccionar, provar, difondre i compartir les novetats. Trobo essencial compartir esforços amb grups,...
  • Arquitecte, docent i investigador: 3 mirades des de les quals procuro generar innovació educativa. Formador Magnet. Entenc l'educació des d'aprenentatges dialògics i a partir de l'oferiment d'eines i capacitat crítica als/a les alumnes per tal que disposin de la llibertat per...
  • Dissenyadora d’interiors i enginyera industrial interessada en la innovació i transformació dels espais educatius. AULES AMB PUPITRES, CADIRES I PISSARRA, faciliten la innovació pedagògica? Aquesta pregunta ens l’hem de fer tots els agents sensibilitzats pel canvi, l’Equip Directiu de les Escoles...
  • Doctor enginyer de telecomunicació, professor del Dept. d'Enginyeria Electrònica de la UPC i ferm convençut del paper transversal de les TIC. Les TIC han esdevingut una eina present en la majoria de les nostres activitats, inclosos el lleure i l'ensenyament. S'han convertit en una...
  • L'Educació té com objectiu preparar als nois i noies pel món en el que hauran de viure. El canvi de paradigma actual ens obliga a formar persones que sàpiguen interactuar en un món en contínua transformació. Ens cal formar nois i noies amb sòlids valors i capacitat de superació, destreses...
  • Treballo a l'equip de l'IME d'Olot. Estem al cas de tot el que es belluga per intentar millorar l'educació al municipi. Estem convençuts que la ciutat pot ser educativa però cal intencionalitat i creativitat. Cal implicar a tothom i per això el nostre lema és “Educar, un repte...
  • Sóc arquitecte de formació i he iniciat el projecte l'Heura del Pati, un col·lectiu d'arquitectes dedicades a l'educació ambiental i a l'acompanyament de processos participatius en gestió de patis. La meva visió de la innovació és que s'aprèn experimentant, tocant,...
  • Sóc el responsable del procés de transformació i redisseny d'una empresa que tradicionalment s'ha dedicat a la confecció de recursos educatius (tradicionalment llibres de text i actualment recursos també digitals): l'Editorial Teide. La nostra intenció és esdevenir un node de...
  • Politòleg i sociòleg, sovint vinculat a l'educació i les noves tecnologies. Cofundador d’Educaonline, desenvolupadors del portal Educaweb.com (primer especialitzat en educació i orientació acadèmica a Catalunya i Espanya); director durant la creació del CETEI i actual director del gabinet...
  • Professora de secundària immersa en les TIC i secretària general de l'Associació Espiral: Educació i Tecnologia. Reconec la necessitat d'un canvi profund a l'educació on la tecnologia ajudi a una metodologia activa i innovadora que permeti a l'alumne ser protagonista del seu...
  • Sóc enginyer, director de Tedeloc. Treballo per a obrir fronteres tecnològiques i convertir la informació industrial en valor global que permeti créixer a les persones, a les empreses i a la societat. Crec que la tecnologia ens pot fer la vida més fàcil i lliure si la coneixem, la usem bé i ens...
  • Suposo que la meva formació ha marcat molt quin tipus de professora sóc. Vaig estudiar a l’escola Parc del Guinardó a Barcelona. Aquells aprenentatges i forma de viure la meva educació em van convertir en una persona curiosa, que gaudia del dibuix, la música,… de l’aprenentatge. Més endavant, els...
  • Em defineixo com a mestre de Secundària i Batxillerat; intento orientar a nois i noies en la construcció del seu projecte vital. Entenc la innovació com un procés basat, sobretot, en l'acció; amb un mínim de disseny, es passa ràpidament a l’acció i posterior avaluació. Crec en les...
  • Expert amb una llarga trajectòria en museus de ciència, tècnica i arqueologia industrial dissenyant projectes i plans directors sostenibles social i ambientalment, tant en el què representa el patrimoni material com l'immaterial, els museus edificis o els ecomuseus territori. Ha treballat en...
  • Sóc professor de Filosofia a l'Institut Salvador Espriu. Intervinc activament en la promoció d’iniciatives col·laboratives entre Instituts, que ja han esdevingut realitats consolidades, com són la “Jornada de Filosofia de Girona” o el “Dia d’Europa". He creat Cursos en Comunicació...
  • Em considero una persona emprenedora i entusiasta, i gaudeixo molt amb el treball amb adolescents. Tinc 16 anys d’experiència docent en l’àmbit de l’anglès, i un dels meus interessos principals en relació a la docència és la motivació de l’alumnat adolescent pel que fa a l’aprenentatge de llengües...
  • Si haguera de dir una dita seria "Compartir és Crèixer", per aprendre, per avançar en tots els àmbtis de la vida i la innovació és el camí per repensar allò que has fet i realitzar propostes de millora; sense innovació no hi ha avanç. Al llarg de la trajectòria professional hem...
  • Professor de Física i Química, Tecnologia i Matemàtiques, especialitzat en la incorporació de les TIC en els processos d'aprenentatge, com a eines que aporten noves possibilitats i afavoreixen un canvi metodològic. Actualment realitzo tasques d'assessorament a centres i docents. La...
  • Sóc inquieta! Una jove emprenedora plena d'energia, ganes i idees per fer del món un lloc millor. M'agrada envoltar-me de gent genuina, creativa, curiosa i amb talent. Gaudeixo guiant les persones a descobrir el món de possibilitats que les envolten. Crec en la capacitat de cadascú per a...
  • Sóc professor d’Història de l’Art. M’encanta la natura i l’esport, principalment la bicicleta. L’educació i l’esport van molt relacionats. Per innovar, primer de tot, cal tenir ganes de sortir de la zona de comfort. M’agrada la frase “No pain no gain” (la combinació de l’esforç amb el plaer de les...
  • Professor al Dept. d’Enginyeria Telemàtica de la UPC, doctor i Enginyer de Telecomunicació. He participat en activitats d’innovació com ara l'aprenentatge basat en projectes. Des de fa uns anys observo amb preocupació una davallada de l’interès pels estudis universitaris relacionats amb les...
  • Sóc una persona entusiasta, amb ganes d'avançar cada dia i millorar l'entorn en el que visc. La innovació educativa és un canvi pensat i planificat per a la millora del procés d'ensenyament-aprenentatge, que involucra de manera novadora i creativa els recursos humans i materials,...
  • Mestre i Educador. Cap de l'àrea de projecte educatiu de l'Escola Pia de Catalunya. Penso que l'escola i l'educació, en el sentit global de la paraula, poden ajudar a canviar el món, fer-lo millor. Entenc que el canvi depèn de les persones, penso que una escola millor i més...
  • Aferrissat creient i practicant de la innovació oberta, per intercanviar idees, connexions, col·laborar en noves iniciatives i contribuir a accelerar l'adopció de noves formes d'aprendre i ensenyar que millorin l'experiència educativa utilitzant els recursos de l'era digital....
  • Químic d’estudis i amb 20 anys d’experiència en la docència, el meu tarannà i la meva formació científica m’han portat a ser una persona inquieta, amb l’esperit de preguntar-me què passa al meu voltant i què puc fer per millorar-ho. En l’àmbit docent em pregunto sobre els processos mentals que...
  • Crec que definir-me com una persona altament curiosa i inquieta em serviria. Afegiria que m'apassionen els meus alumnes. I la ciència, i la tecnologia, i la matemàtica... No m'encanta la innovació per la innovació. Senzillament, em sento altament insatisfeta amb els resultats i la manera...

EXPERIÈNCIES

  • Hem constatat que la situació dels joves a l'escola no és una que els motivi i animi a descobrir tot el seu potencial. Proposem a aquest efecte la figura de l'acompanyant, que mitjançant eines com les que facilita la Programació Neuro-Lingüística, guia al jove a un major autoconeixement,...
  • L'Escola Pia de Catalunya ha aprovat posar en marxa progressivament un nou model pedagògic que introdueix la interdisciplinarietat i el treball cooperatiu a l'aula, que comportarà canvis substancials en la cultura i l'organització dels 20 centres de l'institució. El procés de...
  • Projecte que pretén potenciar el tàndem "Realitat Virtual immersiva i Educació" mitjançant l'organització de workshops i formacions (presencials i online), assessorament i creació de continguts en format VR (Realitat Virtual).
  • The 33rd edition of the APAC ELT Convention will take place between January 31st and February 2nd, with the motto "Release Your Inspiration". There are over 40 sessions addressed to different levels, and including a host of great speakers such as Jamie Keddie, Kieran Donaghy, Robin Walker...
  • Els Instituts i Escoles públiques de Sant Martí-Poblenou inicien un treball conjunt innovador per compartir i fer emergir les fortaleses de tots els projectes educatius. L'objectiu és crear sinèrgies de canvi i renovació pedagògica entre iguals.
  • Projecte de transformació, realitzat durant 2 anys amb CS de Primària, en el qual l'alumnat ha estat analitzant un espai problemàtic de la pròpia escola per tal de capacitar-se i dissenyar-ne una millora. La proposta pretén una transformació física (de l'espai) i de comportament (de la...
  • El Catàleg d'Experiències Lúdiques (CEL) és un recull d'experiències reals d'ús de jocs de taula a les aules per part de mestres i/o professorat. Contempla les etapes d'Infantil, Primària, Secundària i Batxillerat. Permet la cerca filtrant segons els interessos, la qual...
  • FINALITAT DEL PROJECTE: Impulsar la innovació eficaç, eficient i continuada en els centres docents, amb l'objectiu de millorar els processos d'ensenyament i aprenentatge i l'organització dels centres, per millorar els aprenentatges i el desenvolupament integral de tots els...
  • Pilots especialment dissenyats per introduir la Ciència Ciutadana a les escoles adaptant-se a l’ordenació curricular vigent. Els professors i alumnes participants formaran part d’un projecte de recerca científica real, estaran directament en contacte amb els investigadors implicats durant tot el...
  • És un material obert i gratuït (miniop) destinat a estudiants de secundària i adults. Té com a objectiu assolir criteris per diferenciar la ciència de la pseudociència i proposar exemples en tres àmbits: l'endevinació del futur (els horòscops), la salut (les vacunes) i les teories...
  • La classe capgirada (flipped classroom) és una metodologia que consisteix en invertir la metodologia tradicional. Així, a l’hora de fer els deures es prepara la classe de l’endemà. En aquest cas, per a l’assignatura d’Història de l’art de Batxillerat, el professor ha preparat uns vídeos i algunes...
  • Normalment, cada professor porta els seus registres sobre l'evolució dels alumnes i ho comparteix oralment a les sessions d'avaluació. El que es pretén amb la innovació que es presenta és millorar la coordinació entre el professorat (i informant-ne a les famílies) a través d'un...
  • Aquest concurs realitzarà aquest 2016-2017 la seva III edició adreçada als alumnes de 4r i 1r de batxillerat de tota la Comunitat Valenciana. Els objectius fonamentals són: el foment de la lectura, l'ús de les Tics, la creativitat, i sens dubte, l'apoderament de l'alumnat....
  • Canal de Youtube de la iniciativa MindingMinds, on compartim contingut relacionat amb les Altes Capacitats, per a desmitificar i acostar la realitat d'aquest col·lectiu a la societat. Quan parlem d'Altes Capacitats, ens trobem amb 2 grans obstacles: per una banda, l'estereotip està...
  • Matèria: tecnologia 4t d'ESO Amb el suport d'un expert els alumnes han construït dos drones a partir d'indicacions. S'han adquirit materials i eines. Han hagut de seguir tutorials (en anglès alguns), posar-se en contacte amb algun fabricant i analitzar manuals de funcionament (...
  • El CURRICULUM BIMODAL suposa aplicar 2 metodologies didàctiques i 2 formes d’avaluació diferents segons les activitats d’aprenentatge dels estudiants: 1) Activitats per a aprendre a fer coses: adquirir competències. Aquí els alumnes podran usar els seus apunts (inclús en els exàmens) i, si el...
  • Donar veu a la memòria és un projecte d’aprenentatge i servei que recupera, a través del teatre, la memòria dels nens i nenes que visqueren en primera persona els grans conflictes del segle XX. A partir de les fonts primàries, es creen textos teatrals, que s’endinsen en situacions d’injustícia,...
  • Educaweb.com és el primer portal d'orientació acadèmica i professional creat a l'Estat Espanyol, el 1998, fa gairebé 20 anys. El portal, a més de contenir una enorme base de dades amb l'oferta formativa educativa de l'Estat, ofereix tot un seguit de guies multimedia per orientar...
  • És la nostra visió, el nostre somni... una escola: personalitzada segons les intel·ligències múltiples i en especial l'emocional, que fomenta l'imaginació i la creativitat, que treballa per projectes relacionats amb la teva realitat, i cooperativament, que integra les noves tecnologies,...
  • Un programa que propicia la descoberta del cinema com a art i desenvolupa potències pedagògiques en el context escolar. A partir de processos de visionat, creació i reflexió el projecte s’articula amb un cinema que ajuda a comprendre, gaudir, comprometre’s i habitar millor el món. Desenvolupem el...
  • El programa de matemàtiques dinàmiques GeoGebra permet visualitzar, representar i experimentar les matemàtiques. Es pot fer servir en qualsevol nivell educatiu i com a eina per a l'alumnat. És bàsic per a ajudar a l'alumnat a relacionar els conceptes i les idees de les matemàtiques amb el...
  • Projecte interdisciplinari de ciència, literatura i divulgació. Consta de dos reptes: elaborar un poema o relat breu sobre la llum o respondre una pregunta sobre la llum amb un vídeo. Amb diverses activitats s'explora el potencial de la literatura i del vídeo per explicar conceptes...
  • illARgonauta és un blog de l'alumnat de Batxillerat de Clàssiques i d'Economia de l'empresa de l'INS Illa de Rodes. La innovació, a part d'implicar als alumnes, és crear recursos en Realitat Augmentada (RA), per mostrar el fort lligam entre aquestes matèries (llatí,...
  • CANVI REUNIÓ DE PARES: El professorat va veure la necessitat d’un canvi per a millorar la participació de les famílies i la metodologia de la segona reunió de pares. Es va realitzar una reunió on hi va participar el professorat de totes les etapes educatives, des de llar d’infants fins a...
  • Activitat portada a terme per la professora d'art Isabel Pinart, amb la col·laboració de la professora de física Montserrat Estivill. El tema plantejat per a treballar és la teoria ondulatòria relacionada amb la llum ( en particular als aspectes físics del color ) i l’aigua amb l'...
  • Citilab i ENTI-UB hem experimentat amb el format de les Jam com una poderosa metodologia d'aprenentatge i de desenvolupament d'idees innovadores. Tenen una durada de 48h i es desenvolupen de forma simultània a diversos llocs; ofereixen la possibilitat de desenvolupar una idea en una...
  • Junior Report és un diari d’actualitat per a joves impulsat per un equip de periodistes i educadors a través del projecte Blue Globe Media. El seu objectiu és fomentar el pensament crític dels estudiants de secundària, educant-los en l'ús dels mitjans de comunicació –específicament sobre les...
  • Ments Globals és una plataforma educativa amb un extens repositori d’eines digitals. Volem facilitar l’accés i ús a noves formes de comunicar en un món en constant transformació. Formació personalitzada amb Eines Digitals per millorar les comunicacions de la Comunitat Educativa. Complementar la...
  • Taller on proposem un viatge col·lectiu al món de la mà de Google Street View, amb una experiència única i creativa a on farem de fotògrafs virtuals. Volem oferir-vos l'experiència de fotografiar d'una forma lúdica i diferent, tot observant els entorns virtuals i descobrint les...
  • Mobile History Map és un projecte de georeferenciació col·laborativa del patrimoni cultural (material i immaterial) recollit per les escoles de Catalunya, amb la finalitat que la ciutadania el pugui consultar a través d'una app específica. L'app potencia el treball col·laboratiu amb...
  • Jornada de cocreació d’experiències didàctiques innovadores que es realitzarà el dia 20 de febrer de 2016 a Barcelona, amb un centenar d’equips formats per docents i experts que seguiran la metodologia de treball cocreatiu de mSchools Edu_Hack amb la intenció d'elaborar noves propostes...
  • mSchools Toolbox és un aparador en línia d'apps educatives i experiències didàctiques associades al seu ús a l'aula. Inspira i facilita l'accés a un contingut mòbil d'alt valor educatiu per a professors, estudiants i pares. La comunitat docent pot avaluar, classificar i...
  • L'actual Sistema Educatiu no propicia la capacitat de decisió als alumnes, que es veuen obligats a cursar allò que el currículum dicta, en comptes de tenir oportunitats per a triar. És per aquest motiu, que quan toca escollir assignatures optatives, Batxillerat o FP, Cicles, Universitat i fins...
  • Aula de treball fotogràfic per a adolescents de qualsevol Institut de la ciutat, per realitzar fora de l’horari lectiu, per mantenir una continuïtat en la formació i el seguiment, i confeccionar un projecte personal fotogràfic. Treballarem amb la tècnica fotogràfica i les imatges com a elements d’...
  • En aquest pilotatge vam fer una prova d'esforç de la tecnologia 3D aplicada a la màxima diversitat possible de matèries (i no només a tecnologia, amb la que tradicionalment se la relaciona). Vam instal·lar una impressora 3D (proporcionada per El Corte Inglés) en un centre educatiu durant una...
  • Un treball al voltant dels monuments de la Rambla Nova de Tarragona realitzat per alumnes del CFGS d'Animació Sociocultural i Turística de l'Institut F. Vidal i Barraquer de Tarragona en col·laboració amb el CRP del Tarragonès, el Camp d'Aprenentatge Ciutat de Tarragona, l'...
  • La nostra Fundació té com a marc un model que compta ja amb dotze anys d’aplicació i èxit: l’Ecologia Emocional i que vincula EMOCIONS I VALORS amb les àrees d’actuació. Això permet solidesa en l'orientació de les accions que s’emprenen tenint una exquisita cura del món emocional de la persona...
  • Conèixer les tècniques i habilitats en coaching i, sobretot, disposar de recursos, materials i activitats inspirades en la metodologia dels processos de coaching facilitarà: 1) Als docents-tutors, l’adquisició d’un nou rol a l’aula per tal que puguin esdevenir veritables potenciadors del talent...
  • El projecte C3 (Creació del Coneixement Científic) pretén desenvolupar la competència científica; en particular, el coneixement sobre la naturalesa de la ciència i les habilitats de raonament científic mitjançant l'ús de bastides didàctiques lingüístique en activitats d'indagació...
  • Pilot de treballs de recerca de Batxillerat basats en l'anàlisi de filomes. Realitzat en col·laboració amb el grup del Dr. Gabaldón del Centre de Regulació Genòmica
  • Remind és una aplicació per a dispositius mòbils, gratuïta, que s'utilitza per facilitar la comunicació entre alumnes i professors. A diferència d’altres aplicacions, no és necessari compartir números de telèfon i permet, al professor, controlar quan iniciar o acabar les converses. A l'...
  • La Revista Escolar Digital (RED) proposa la creació d’un mitjà de comunicació gestionat per alumnes, dinamitzat per professors i coordinat per periodistes. Es crea un sistema en xarxa que permet que les diverses redaccions d'alumnes comparteixin continguts i experiències amb estudiants d'...
  • Robotseny és un projecte a nivell comarcal (Baix Montseny) que desenvolupa les competències científiques i creatives dels alumnes tot treballant de forma cooperativa. També té l’objectiu de crear una xarxa de professorat implicat en aquesta temàtica per tal de crear lligams i compartir experiències...
  • Un petit poble situat en un país en vies de desenvolupament s’enfronta a temps difícils. Alta desocupació, augment de la mortalitat infantil, baixa esperança de vida... Un dia, un inversor procedent d’un país desenvolupat hi arriba amb una proposta per construir-hi un hotel. Què és el millor per a...
  • És un nou camí, un nou projecte pedagògic que ens permet, des de la coherència amb la nostra Missió i Valors, seguir donant respostes educatives reals als reptes que hauran de viure els infants i joves, en una societat en canvi constant. Les tres potes que el defineixen són: Aprenentatge...
  • ¿I si uséssim el mòbil com a tutor virtual, com un recurs complementari, addicional a la tasca tutorial “tradicional”, com a instrument ràpid per centralitzar la informació, per facilitar la comunicació, per donar suport, promoure l’auto-coneixement, comprendre i clarificar el seu entorn, ajudar en...
  • Els tallers de periodisme i Fake News són una activitat pràctica de periodisme destinada a estudiants de secundària que fomenta la lectura crítica de diaris, ensenya a identificar les Fake News i explica les claus de la redacció periodística.
  • La vida amb una mica d'humor és molt millor. I l'escola també! Com que a casa ens agrada molt BBTheory vam pensar que estaria bé poder fer ús a les aules (sobretot de Secundària) de tot el coneixement que es deixa entreveure a la sèrie de TV... que no és poc! El que fem és seleccionar...
  • El treball globalitzat a partir de proposta externa (TGPE) porta a l’aula tasques autèntiques, posant en contacte l’alumnat amb el món real, a través d’institucions (museus, instituts de cultura, recerca, innovació tecnològica, servei a les persones, empreses ...) que fan una proposta de treball...
  • Hem identificat que no hi ha res millor com compartir amb gent com tu, que funciona diferent, sigui quin sigui l'ambient, mentre es pugui curiosejar, compartir interessos i inquietuds. Per això organitzem les trobades gratuïtes de gent altament curiosa, creativa, sensible i/o amb Altes...
  • És una iniciativa per implicar les escoles d'art i disseny en els objectius de coneixement lliure dels projectes de Wikimedia. A través de pràctiques professionals, projectes de fi d'estudis o activitats d'assignatura els estudiants, documentant-se i/o assessorats per experts,...
  • Viladecans és una ciutat amb una singular visió estratègica basada en el desenvolupament d’una Social Smart City. Un dels eixos d’aquesta visió és desenvolupar noves iniciatives innovadores en l'educació basades en la integració de les TIC en els processos d’ensenyament-aprenentatge. La XIE,...

INSTITUCIONS

  • L'Institut d'Ecologia Emocional forma part de la Fundació Àmbit Ecologia Emocional, entitat referent en el sector del Creixement Personal i desenvolupament emocional humà. La nostra missió és donar a conèixer les propostes de l'Ecologia Emocional, desplegar-les i aplicar-les en les...
  • Viladecans és una ciutat amb una singular visió estratègica basada en el desenvolupament d’una Social Smart City. Un dels eixos d’aquesta visió és desenvolupar noves iniciatives innovadores en l'educació basades en la integració de les TIC en els processos d’ensenyament-aprenentatge. La XIE,...
  • APAC és una associació sense ànim de lucre que des del 1986 treballa pel professorat que ensenya anglès en diferents tipus d'institucions (escoles de primària, secundària, EOI, escoles d'idiomes). Els nostres més de 500 socis reben dos cops l'any una revista en línia amb articles...
  • El futur d’una societat es troba en l’educació dels seus infants i joves. Som molts els que, d’una manera o altra, ens hi dediquem. Tanmateix, a vegades tot això es converteix en una tasca en solitari, plena d’obstacles que hem de superar. Nous temps requereixen noves formes d’ensenyament i d’...
  • A Blue Globe Media som periodistes i educadors. Investiguem i impulsem nous llenguatges, canals i continguts per explicar l’actualitat de forma simple, pedagògica i entretinguda. El nostre principal objectiu és despertar l’interès dels joves per la realitat que els rodeja i que es converteixin en...
  • Clickart és una empresa que treballa per posar a disposició de les escoles del món, en un desplegament concèntric amb epicentre a Barcelona, Clickedu com a eina de gestió integral per, d’una banda, simplificar processos ja consolidats gràcies a l’ajut de la tecnologia i, de l’altra, desplegar-ne de...
  • LA INICIATIVA ÉS DE LES FAMÍLIES: La família és l’àmbit natural per a l’educació i, per tant, els pares són els protagonistes i els primers responsables de l’educació dels fills. COMPRÈN TOTES LES DIMENSIONS DE LA PERSONA: L’educació de l’afectivitat, la intel·ligència, les dimensions social i...
  • El Col·legi Turó pertany al grup educatiu d'Institució Familiar d'Educació, composat per 13 escoles arreu Catalunya i Balears. Són escoles concertades diferenciades, oferint aquesta opció a moltes famílies que volen aquest estil innovador -avui en dia- d'educació. A les nostres...
  • La raó de ser de Coperfield for Social Good es ajudar a la generació d’impacte positiu a la societat mitjançant el disseny, facilitació i acompanyament de projectes i processos de canvi. Creiem que: les innovacions rellevants tenen més probabilitats de ser resultat d'un treball disciplinat de...
  • Som una empresa jove que es planteja millorar la comunicació entre les escoles i les famílies mitjançant l'ús de noves tecnologies amb un doble objectiu: millorar la implicació de les famílies vers l'escola i reduir les tasques administratives dels centres. Quan parlem d'escoles ens...
  • Edpuzzle es una plataforma de video per a professors i alumnes. En quatre clicks, el profesor pot transformar qualsevol video public a YouTube en una lliçó educativa. Amb Edpuzzle pots tallar el video, afagir la teva veu o incloure preguntes durant el video per fer un seguiment dels teus alumnes....
  • Educaonline és l'empresa promotora d'Educaweb.com, primer portal educatiu d'orientació acadèmica i professional de Catalunya. A més del portal Educaweb (explicat en una fitxa de projecte) desenvolupa projectes d'orientació acadèmica i professional tant online com presencial,...
  • Educar x Transformar vol col·laborar amb els mestres i centres educatius per educar en la sostenibilitat. La nostra visió de la sostenibilitat la desenvolupem des de l'economia ètica i responsable. Per a nosaltres, la innovació és pensar les coses de forma diferent per crear noves maneres d...
  • Ningú sap com serà l’educació del futur, però a eduscopi estem convençuts que la tecnologia, la innovació i la creativitat hi tindran un paper fonamental. I aquestes són les nostres raons de ser. Eduscopi neix de l'experiència acumulada en educació i divulgació dels seus fundadors, Salvador...
  • Comunitat de professorat de Ciències experimentals i aplicades. Pràctica i Innovació en l'ensenyament de les ciències. La comunitat EduWikiLab està formada per professors i mestres de diversos centres educatius, que s’han anat incorporant al llarg de diversos cursos. És una comunitat...
  • L’escola GEM és un centre concertat amb una oferta pedagògica de 0 a 18 anys. Va ser fundada l'any 1966 a partir de la col·laboració de famílies i de persones expertes en pedagogia amb l'objectiu de fer front a les noves inquietuds educatives. És una escola amb voluntat d’innovació...
  • L’Escola Joan Pelegrí és un centre concertat que ofereix les etapes d’Educació Infantil, Primària, ESO, Batxillerat i Cicles Formatius de Grau Mig i Superior. Emplaçada a Hostafrancs, prop de la Plaça Espanya i l’estació de Sants de Barcelona, deu el seu nom al metge i pedagog Joan Pelegrí. El...
  • Som una escola concertada del barri de sants. Eduquem des dels valors cristians. El curs 2013/14 vam iniciar un procés d'innovació al nostre centre. A partir de la definició de les nostres finalitats educatives amb el claustre vam implementar un procés, que consta de diferents fases, a partir...
  • El nostre projecte es fonamenta, per damunt de tot, en el treball. Treballem per aconseguir persones lliures i autònomes perquè, d’una manera crítica, puguin viure en comunitat i intervenir, de manera compromesa, en la construcció del món que volem, La nostra feina gira al voltant d’uns eixos...
  • L’Escola Pia de Catalunya és una entitat conformada per dones i homes, laics i religiosos que compartim valors i actituds. Arrelada al nostre país, és integradora i compromesa amb el canvi social a partir dels valors de l’Evangeli. Les persones són el centre de la nostra acció. Hi som per...
  • L'Escola Pia de Catalunya som una institució al servei de la societat, inspirada en l'esperit de l'evangeli, oberta a tothom i arrelada al país. Eduquem infants i joves per ajudar-los a créixer com a persones lliures i autònomes que, de manera crítica, puguin viure en comunitat i...
  • SECUNDÀRIA -Relació propera amb l'alumne. -Orientació personal i acadèmica. -Atenta als interessos personals i professionals de l'alumne. -Contribuim al seu projecte. INNOVADORA -Implantació del projecte SUMMEM a totes les etapes de l'ESO. -English in Progress. -Ciència...
  • L'Escola Proa és un centre educatiu, d'iniciativa social, que va ser creada el 1966 per un grup de famílies del barri de La Bordeta que volien per al seus fills una educació activa, en català i arrelada al país.
  • Sant Gervasi és, sobretot, un col·lectiu de professionals de l’educació que viu i dóna forma a un projecte educatiu del qual tots en som corresponsables. El nostre règim de cooperativa de treball associat garanteix estabilitat al projecte pedagògic d’una escola catalana, plural i oberta a tothom...
  • Com a Escola, a Virolai hem assumit el repte de transformar el model educatiu i l’organització escolar per donar una resposta més eficaç, per avançar en una millor educació. Ens cal transformar el model educatiu, que ha de ser innovador, perquè ha de donar cada dia una millor resposta als nous...
  • Fundació Educativa Privada de les Dominiques de l'Anunciata creada el 2009 per traspassar la titularitat, cedir els edificis i traspassar la gestió de les 24 escoles a Catalunya als laics de les comunitats educatives. Una fundació, sense afany de lucre, que assumeix el repte de donar...
  • La fundació Ersília rep el nom d’una de les Ciutats Invisibles descrites per l’escriptor Italo Calvino. És la ciutat virtual, d’adreces d’internet i telèfons mòbils, la ciutat hiperconnectada a totes les xarxes de transmissió d’energia, informació i recursos. Potser per això, a la Fundació Ersília...
  • A la Fundació Escoles Garbí formem els homes del demà com a ciutadans proactius, capaços de transformar la societat en què vivim, en un entorn just, solidari i sostenible. Els nostres alumnes, acompanyats per uns educadors, que són referents en tot moment i, en un entorn d’atenció personalitzada...
  • Jesuïtes Educació té una estructura de xarxa, constituïda per les vuits escoles de Jesuïtes de Catalunya (1.500 educadors i 13.250 alumnes). La nostra missió és ajudar a les persones al seu desenvolupament personal i social per col·laborar en la construcció d'un món millor. Per això, entenem...
  • Fundació Tr@ms és una entitat sense ànim de lucre, declarada d'utilitat docent que proposa un projecte col·laboratiu que agrupa escoles sensibilitzades a convertir la innovació com a element identitari de centre. S'han aconseguit nivells d'excel·lència en la implementació de...
  • A Costa i Llobera parlem d’innovació com la capacitat de treballar els reptes que com a comunitat educativa ens plantegem. Innovar, pensem que és la possibilitat i la oportunitat de treballar des dels dubtes i les incerteses per construir recorreguts de recerca i investigació que ens permetin noves...
  • Som un equip global i multidisciplinar que acompanya a centres educatius, professors, alumnes i famílies en el desenvolupament de tot el seu potencial a través de metodologies pedagògiques d'Alt Rendiment Educatiu (HPE-High Performance Education), des de l'educació infantil a la superior...
  • Som un centre públic i laic, d’ESO, Batxillerat i Cicles Formatius, obert i integrador, que proporciona una educació de qualitat, en un entorn pedagògic innovador i col·laboratiu, desenvolupant la cultura de la pau i l’esforç. És un centre que articula dues exigències: educació i aprenentatge....
  • L’Institut Mont Perdut de Terrassa pretén formar persones, donar eines perquè coneguin la realitat que els envolta i puguin desenvolupar-se com a ciutadans del segle XXI. Aquesta missió es concreta amb la definició d’una organització de centre que posa l'alumnat en el centre de l'...
  • A l’Institut Vall d’Hebron ens plantegem aconseguir l’excel·lència operacional educativa i convertir-nos en un centre de referència que serveixi d’exemple i guia. Volem crear una comunitat educativa formada pel professorat, l’alumnat, les famílies i els agents socials, que centrin la seva tasca en...
  • Grup auto-organitzat i horitzontal de professors, mestres i famílies per la renovació pedagògica a secundària. Volem que l’adolescent pugui fer de la seva secundària una experiència que l'ajudi a atendre les seves necessitats de creixement, vinculació i exploració, i a seguir desenvolupant...
  • L’eix central del nostre projecte educatiu és l’atenció a la diversitat. L’ESO al nostre institut comença amb el Projecte Ponts (1r i 2n d’ESO), que vam iniciar el curs 2013-14 per afavorir que la secundària sigui una continuïtat de la primària. El projecte es caracteritza per la reducció de...
  • L’IES CONSELL DE CENT és un centre públic que va iniciar les seves activitats el curs 1996/97, en el barri del Poble Sec, al llindar del Port de Barcelona. L’educació del jove i la formació personal són els pilars bàsics de la nostra tasca educativa. Considerem que l’educació en els valors és...
  • L'institut de Ciències de l'Educació és una institució de dret públic que té per objecte d'estudi el desenvolupament i millora de la formació permanent del professorat en tots els nivell educatius, de l'estudi i recerca sobre els processos de transició a través de projectes i l...
  • Institut públic de secundària a Roses, a l'Alt Empordà (ESO, Batxillerat i Cicles Formatius). Proposem un projecte educatiu que treballa, d’una banda, els valors, els hàbits i les actituds i, de l’altra, ofereix un aprenentatge de qualitat basat en un ensenyament globalitzador que...
  • El Centre s’ubica en un barri a la perifèria de la ciutat de Barcelona, on la població és en gran part de classe obrera, i les famílies majoritàriament, de classe social mitjana-baixa. Amb l’actual conjuntura econòmica ha augmentat el nombre de famílies amb situació social desfavorida, que han...
  • L'institut Quatre Cantons busca alternatives a l'educació dels ciutadans del segle XXI. Personalització en un context d'aprenentatge profund i competencial. A partir d'aquestes, bases posa l'organització escolar al servei del desplegament d'aquestes idees i promou la...
  • Som una agència de creació de jocs, propostes gamificades per a projectes educatius, de comunicació i de desenvolupament de les organitzacions. Innovem usant el joc com a eina i busquem que els jocs i la forma com es comuniquen les persones mentre juguen siguin una eina transformadora. Hem creat...
  • Kapnus és assessorament in situ! És un projecte creat per dos professionals inquiets amb intencions de provocar canvis reals en qualsevol dels àmbits de l’educació. Kap: assessorament no-convencional completament a dues bandes, sortint totalment del clàssic assessorament “ teòric de despatx”, estem...
  • Entenem l'educació com l'eina de transformació personal i social més poderosa que hi ha; per això, des del Coaching i les diverses formacions, acompanyem els educadors (mestres, famílies i/o equips) perquè esdevinguin facilitadors i catalitzadors de potencialitats en els seus alumnes i en...
  • La Sastreria és un espai d'assessorament educatiu, coaching i mentoria adreçat especialment a adolescents, joves, famílies i docents. Acompanyem els processos de canvi i millora de les persones ja sigui a nivell individual o de grup: famílies , claustres i equips docents. Des de La Sastreria...
  • Associació sense afany de lucre. Té com a objectius el foment dels jocs de taula com a eina educativa, alternativa de lleure i com a bé cultural. Fites assolides: - Catàleg d'Experiències Lúdiques (CEL), gràcies al cofinançament resultat de la convocatòria #FemEducació de la...
  • El 1976 es va crear el col.legi Les Alzines. El nostre col.legi, forma part de la Institució Familiar d’Educació, constituïda l’any 1969 per iniciativa d’un grup de famílies amb la finalitat de promoure i gestionar col·legis arreu de Catalunya que oferissin un model educatiu de qualitat, on es...
  • L’objectiu de Lu2 és oferir solucions als educadors. Som especialistes en Aprenentatge Basat en el Joc i utilitzem jocs de taula, especialment escollits, com un recurs educatiu amb el qual poder desenvolupar, reforçar i millorar habilitats, coneixements i capacitats d’una manera diferent, dinàmica...
  • Maristes Catalunya té 10 escoles, 14 obres socials, 1 escola de lleure, 1 ONGD, 2 moviments juvenils d'educació en el lleure i diversos clubs esportius al territori català. Els Maristes som presents a més de 80 països arreu del món, de tots els continents, amb més de 125 anys d'història...
  • MATHEUTIKOS és una eina TIC desenvolupada per MATGRAN i dissenyada per a l'ensenyament de les matemàtiques que presenta molts nivells d'adaptabilitat, facilitant l'avaluació continuada tant del coneixement com del treball o esforç realitzats per part de l'alumne, i facilitant l...
  • Projecte tancat definitivament - MindingMinds és una comunitat de voluntaris amb l'objectiu de connectar el talent creatiu, impulsar la integració, coneixement, comprensió, acceptació, confiança, seguretat, mobilització... i un llarg etc. de les persones amb altes capacitats, alta sensibilitat...
  • Moviment Lantana és una Associació Cultural Sense ànim de Lucre. Les àrees de treball de l'Associació són la investigació, la producció i l’exhibició. La nostra raó de ser se centra en la cooperació entre l’art i la ciència, en la formació de nous públics i en la creació i socialització de...
  • El programa mSchools és una iniciativa público-privada, impulsada per la Fundació Mobile World Capital Barcelona, amb la col·laboració de la Generalitat de Catalunya, l’Ajuntament de Barcelona i la GSMA. Des de l’any 2012, mSchools ajuda els alumnes i els docents a integrar les tecnologies mòbils a...
  • Smilemundo neix l'any 2011 a Barcelona amb la voluntat de centrar l'esforç, coneixement tecnològic i creativitat del seu equip en l'elaboració d'eines educatives que, a través del joc i la innovació, serveixin per promoure valors socials. Som una organització sense ànim de lucre...
  • The Visual Suspects és un estudi creatiu, guardonat, situat a Barcelona amb col·laboradors afins arreu del món. Des de 2003, els nostres treballs es troben a la cruïlla entre la comunicació digital, la tecnologia, les narratives expandides i la sostenibilitat. El nostre equip ha treballat per a...
  • UdiGitalEdu és un grup de recerca emergent de la Universitat de Girona. El nostre equip desenvolupa projectes en els àmbits de l’Educació i la Tecnologia amb un enfocament marcadament multidisciplinar. Dissenyem activitats i tallers que barregen la Tecnologia, la Ciència i l’Art amb l’objectiu de...