Analítica de l'aprenentatge

INNOVADORS

  • Quan la gent em demana perquè he escollit la carrera d’Educació Primària, sempre dic que no hi ha res més bonic que ensenyar a viure, a conviure, a pensar i a fer. La meva experiència laboral en l’àmbit escolar es basa en la creació de plans de biblioteca escolars encarats a diferents centres...
  • Sóc analista de l’Institut Català d’Avaluació de Polítiques Públiques (Ivàlua), especialment interessat en l’avaluació de polítiques i programes amb voluntat d’incidir en l’àmbit educatiu. Els projectes innovadors tenen sentit si parteixen d'una bona teoria del canvi i si són després...
  • Sóc polièdrica, somniadora i amb molta sensibilitat social. Educar per a mi és un procés d’acompanyament, on aprendre i ensenyar van de la mà. Sóc doctora en Sociologia, investigadora social i docent a la universitat. Innovació sí, però des de calma. Generalment sobrevalorarem allò nou (sobretot si...
  • Persona amb una formació diversa, enginyer i humanista, que treballa com a professor i pedagog, on vaig arribar-hi per convicció i ganes de treballar per una societat millor. M'agrada, m'apassiona i em mou el desig de fer dels centres educatius un lloc on es visqui i es treballi de manera...
  • Al llarg de la meva trajectòria he aconseguit, sobretot, aprendre. Sóc docent de secundària des de fa uns vint-i-cinc anys i he trepitjat molts centres. Aquest món m'ha portat a explorar moltes metodologies. Vaig començar com a professor de Ciències i ara el meu perfil és interdisciplinar....
  • Pedagoga especialista en creació de continguts didàctics, disseny de metodologies educatives i gestió de projectes formatius. Em trobareu a la xarxa com @acanelma. També formo part d’All VR Education (@all_VR_edu), projecte centrat en la Realitat Virtual immersiva d'ús educatiu. Em defineixo...
  • Em defineixo com a professional de la Fotografia especialitzada en la docència, el tractament creatiu i pensament crític envers les imatges. La innovació és bàsica en la docència i en les dinàmiques educatives a les escoles, i pot venir donada per qualsevol experiència o temàtica que tractem amb l...
  • Sóc químic, pedagog i ensenyo informàtica. Sóc professor titular a IQS Universitat Ramon Llull i dedico la meva recerca a la millora de l'aprenentatge en disciplines específiques especialment de l'àmbit científic (química, fisica...). Al llarg dels darrers anys, m'he dedicat al...
  • Em defineixo com a una persona interdisciplinar, ja que sóc llicenciada en Física, vaig cursar el màster interuniversitari d'Història de la Ciència i actualment estic cursant el doctorat en Didàctica de Ciències Experimentals. A nivell professional, actualment estic fent classes a la Facultat...
  • Sóc pedagoga. Cofundadora i directora de projectes a inn–Be, un equip especialitzat en metodologies d’alt rendiment educatiu. Per a mi, l’aprenentatge dels alumnes i el seu benestar suposa la meva máxima responsabilitat. M'agrada que sentin que aprendre els permet avançar, pas a pas, fins...
  • Dra. en Ciències Químiques. Professora Titular d'Universitat (Enginyeria Química) de la Universitat Politècnica de Catalunya. Co-directora de l'EXPLORATORI dels recursos de la natura. Apassionada de les pràctiques STEAM (Ciència, Tecnologia, Enginyeria, Art i Matemàtiques). La innovació...
  • De base Enginyera Industrial i doctorada en Ciències del Mar, he treballat 10 anys com a científica i docent al CSIC i Universitat de Utrecht. Després de cursar Màster de Formació de Professorat de Secundària especialitat en Tecnologia ara fa 4 anys, vaig ampliar els meus coneixements de...
  • Responsable de l’àrea de Recerca Aplicada de l’eLearn Center. Interessat en l'ús de recursos educatius en obert i la desaparició de les barreres entre l'educació formal i la informal, en el context de l'educació superior a distància i mediada per la tecnologia. Tot això utilitzant...
  • Aspiro a ser individu social. Qüestiono el que és obvi, convençut que res perdura en el canvi d'època d'ara. Ens cal treballar en metamodels per construir nous paradigmes. 17 anys com a metge i especialista en oncologia mèdica de persones amb malalties. 17 anys de direcció estratègica en...
  • Sóc una persona, per vocació i professió, dedicada a l'educació i a la seva innovació. Això m'ha portat a conèixer i participar en la majoria d'etapes educatives i institucions públiques i privades. Treballo per aquest objectiu tant a la Facultat de Ciències de l'Educació a la...
  • Em defineixo com una persona que valora el creixement en el sentit més ampli i la cooperació. Entenc la innovació com l'eina per anar descobrint les habilitats humanes individuals, socials i culturals. I l'estimo com a procés de descobriment de les facultats, en cadascun d'aquests...
  • Sóc mestre jubilat d'EGB 2n cicle i primària. Recercador del sentit de l'educació Per mi l'educació és un traspàs generacional. Crec en l'autonomia del nen que entén el que se li traspassa, en el suport del mestre amb orientació i diàleg. M'interessa el canvi en la funció...
  • Sóc una persona entusiasta, amb ganes d'avançar cada dia i millorar l'entorn en el que visc. La innovació educativa és un canvi pensat i planificat per a la millora del procés d'ensenyament-aprenentatge, que involucra de manera novadora i creativa els recursos humans i materials,...
  • Em semblo un “explorador” que va trobant regularitats; obert, flexible, senzill, empàtic. Penso que tinc algunes conviccions sòlides difícils de ser modificades i, alhora, la vida m’ensenya que fins i tot allò més profund pot variar. Una innovació seria situar una idea, una acció, un comportament...

EXPERIÈNCIES

  • Fòrum Internacional d’Educació i Tecnologia (FIET). Es busca posar en valor el coneixement i l’experiència de Catalunya en Educació, Cultura i Tecnologia i contrastar-la amb la millor del món amb la finalitat de generar escenaris de futur en aquest àmbit.
  • Conjunt d'activitats fetes amb eines tecnològiques que giren al voltant del grafit. L'alumnat, motivat en fer i crear per aprendre eines i tècniques noves, ha explicat en diferents vídeos cada experiència. Aquesta iniciativa ha estat premiada per SIMO Educació 2016, com a Millor...
  • Coneguda també com a Brain Gym són unes activitats i exercicis que ajuden a estimular el cervell per a l'aprenentatge tant acadèmic com per a la vida. Vinculat a les neurociències.
  • La nostra proposta vol afavorir en l'alumnat un desenvolupament del seu "currículum" partint des d'on són i tenint en compte els seus interessos. L'estructura per assolir-ho conjuga propostes de treball i repte personals (Habilitats), que desdibuixen els grups classe d...

INSTITUCIONS

  • A Costa i Llobera parlem d’innovació com la capacitat de treballar els reptes que com a comunitat educativa ens plantegem. Innovar, pensem que és la possibilitat i la oportunitat de treballar des dels dubtes i les incerteses per construir recorreguts de recerca i investigació que ens permetin noves...
  • L'Institut Químic de Sarrià (URL), centre de la Companyia de Jesús, és un dels centres universitaris amb més prestigi dins del panorama acadèmic i científic nacional i internacional. Inaugurada com a institució docent el 1905, l'IQS és una institució de referència compromesa a donar...
  • WÄRKS neix 4 anys enrere com a equip equilàter de creació de continguts i formació en noves tecnologies de personal docent amb un clar esperit innovador. Diverses constants defineixen el nostre estil pedagògic: una formació tècnica, la creativitat com a fet diferencial comú i 10 anys d'...