Aprenentatge mòbil

INNOVADORS

  • Sóc un mestre inquiet apassionat per aprendre. Qualsevol dedicació i ocupació actual requereix innovar, és quasi una premissa. I és per això que cal aprendre i desaprendre permanentment. Professionalment, m'he dedicat a treballar en diferents sectors i en diferents institucions, el que m'...
  • Mestre a una escola d'adults pública a Mollerusa. M'interesso per la innovació, penso que encara puc aportar idees noves en un camp com la formació d'adults que, si més no al meu voltant, s'està estancant. Des de l’experiència de gairebé 20 anys en l’àmbit, crec que puc...
  • La meva formació és científico-tecnològica (Matemàtiques i Informàtica) i he estat docent a secundària més de 21 anys en diferents Instituts. La meva gran preocupació al llarg d'aquests anys ha estat aconseguir que l'Institut no fos una campana aïllada del que passa en el món, que l'...
  • Diuen que sóc de cul inquiet i molt curiós. Un entusiasta de l'educació i de la tecnologia, tenint molt clar que el docent és la peça clau a l’hora d'implicar els alumnes com a veritables protagonistes del seu procés d'aprenentatge. Més amic dels docents que de la rigidesa del...
  • Aprenc constantment i ajudo a aprendre tant com puc. M'interessen les persones; processos i mecanismes que ens fan aprendre i superar-nos; l'educació com a estratègia transformadora de persones i societats; les tecnologies i les xarxes socials com a mecanismes impulsors de millora; els...
  • Em considero una persona apassionada per la meva feina: la docència. Actualment em dedico a la formació inicial dels futurs mestres a la Facultat de Ciències de l' Educació i Psicologia de la Universitat Rovira i Virgili de Tarragona. El meu àmbit de recerca és la Tecnologia Educativa. Al...
  • Mestra en constant formació. Crec en la necessitat d'innovació educativa, de cerca de les eines per a ajudar als nostres alumnes en el seu procés d'aprenentatge. M'interessen especialment les noves tecnologies aplicades a l'educació. Sóc avaluadora Toolbox d'Aplicacions...
  • Sóc llicenciat en Periodisme per la UAB i col·laborador acadèmic d'ESADE. Casat amb l'Anna, fisioterapeuta d'atenció precoç. Pare d'en Martí (14 anys) i de la Neus (11) anys. Després de treballar a diversos mitjans de comunicació, l'any 2008 vaig crear la productora de...
  • Em considero una persona dinàmica, disposada a intentar nous mètodes d'ensenyament i penso que els alumnes han de ser partíceps actius del seu aprenentatge. Sóc coordinador TAC - TIC a l'escola Montclar Mestral (Institució Familiar d'Educació) de Jorba (L'Anoia). Actualment...
  • Em defineixo com a emprenedor cultural. Els últims anys he estat més orientat al món editorial digital. Ara estic liderant un projecte vinculat a la promoció de la lectura i hem creat una metodologia innovadora que li diem “Lectura Immersiva” que actualment utilitzen molts professors de forma...
  • Actiu i inquiet, m'agrada estar atent a tot allò que passa al meu voltant i integrar-ho com a experiència d'aprenentatge vital a nivell personal i professional. Per a mi la innovació a l’escola és no posar límits en acceptar el que vindrà i els canvis que se'n deriven, entendre què...
  • Sóc Doctora en Filosofia i Ciències de l’Educació per la Universitat de Barcelona, Professora universitària a la Universitat Rovira i Virgili de Tarragona especialitzada en l’estudi i la investigació de les tecnologies aplicades a l’educació, i Coordinadora del Fòrum Internacional d'Educació i...
  • Sóc pedagoga i doctora en educació per la Universitat de Barcelona, professora a la mateixa universitat als ensenyaments d'Educació i de Comunicació Audiovisual, i membre del Grup de Recerca Consolidat, Laboratori de Mitjans Interactius (LMI). Les meves línies de recerca i docència es centren...
  • Em defineixo com una persona apassionada de l'educació i la innovació tecnològica a les aules, autodidàctica en el que es refereix a la implementació i ús d'eines TIC a les escoles. Amb ganes d'aprendre cada dia tan personalment com professionalment. La innovació per mi és canviar...
  • Al cap de la Direcció Pedagògica durant temps i actual professora d’anglès (Secundària). Acompanyo els alumnes en la tasca de poder trobar respostes a les qüestions que han i hauran de saber respondre més enllà de l'escola. L’“aula” esdevé avui un entorn flexible i amb accés directe a tot el...
  • Em considero una persona apassionada per l'ensenyament i aprenentatge, especialment de les ciències. Crec fermament en una alfabetització científica per a tothom, que ajudi a formar ciutadans crítics capaços de prendre decisions raonades. Crec, per tant, que l'aprenentatge de les ciències...
  • Mestre, economista i Dr. en Ciències de l'Educació. He treballat com a professor, director i catedràtic (Primària i Secundària), així com a professor d'universitat (UOC, URL...) i coordinador dels Estudis de Tercer Cicle (UAB). Actualment sóc director del Grup de Recerca "Didàctica i...
  • Sóc Mariana Martínez Carlevaro. Treballo a la Fundació Jesuïtes Educació i estic realitzant el Doctorat en Educació a la Universitat Ramon Llull. Sóc uruguaiana, màster en Innovació Educativa i TIC, llicenciada en Física i professora d'anglès. Actualment treballo com a especialista de disseny...
  • Des de sempre m'ha agradat la tecnologia i des de fa uns anys l'educació, degut en part al fet d'acabar com a Coordinador de Sistemes a la Fundació Escoles Garbí i l'altre part comprovant quan és de gratificant poder ajudar als altres a entendre molts aspectes, tant tècnics, com...
  • Convençuda que la creativitat i la reflexió pedagògica són eines per canviar el món. Feliç de poder contribuir a formar persones crítiques, justes i lliures. La innovació a l'escola és un compromís col·lectiu per generar espais on es creï coneixement i cultura i on es tingui com objectiu...
  • Aprenent constant i apassionada per la transformació educativa. Doctora en Educació i TIC (UOC). Màster en e-Learning (UOC). Professora a l'Institut Nàutica de Barcelona i formadora docent. Innovar suposa aportar valor, sortir de la zona de confort i acceptar l'error com a oportunitat d...
  • Sóc un professor d'economia inquiet, curiós i obert a la tecnologia, les humanitats i al coneixement. Crec que tota innovació ha de ser compartida i és vital per millorar l'ensenyament/aprenentatge. Fins ara he creat diverses experiències educatives d'èxit: illARgonauta és potser...
  • Llicenciada en Pedagogia i Psicologia. Professora de l'àrea de tecnologia educativa i coordinadora del Màster Universitari en Innovació Pedagògica i Lideratge educatiu en el segle XXI de la Facultat de Psicologia, Ciències de l'Educació i de l'Esport (Blanquerna-URL). Per a mi,...
  • Sóc la directora pedagògica a l'escola GEM a Mataró, un centre immers des de fa uns anys en un procés de canvi. Per a mi, una de les tasques importants en el procés d'innovar és la de seleccionar, provar, difondre i compartir les novetats. Trobo essencial compartir esforços amb grups,...
  • Sóc mestra d’educació primària i coordinadora TAC de l’Escola Enric Casassas de Sabadell. Tinc molt interès per la innovació educativa i la tecnologia. Juntament amb el companys impulso un canvi metodològic que passa en gran part per les tecnologies. Tinc interessos i treballo amb realitat...
  • Professora de secundària immersa en les TIC i secretària general de l'Associació Espiral: Educació i Tecnologia. Reconec la necessitat d'un canvi profund a l'educació on la tecnologia ajudi a una metodologia activa i innovadora que permeti a l'alumne ser protagonista del seu...
  • Habito a les interseccions entre les ciències, l’art, la tecnologia i la societat, on gaudeixo compartint coneixement i projectes a la Facultat de Ciències de la Comunicació de la UAB i al Citilab, una antiga fàbrica tèxtil de Cornellà de Llobregat reconvertida en un Laboratori Ciutadà. Defenso que...
  • Periodista i educadora social. Màster Oficial en Educació i TIC, postgrau en mediació familiar, mediadora comunitària. Especialista en l'ús educatiu i social de les TIC, treballo com a consultora i formadora de formadors i docents. Per a mi, innovar és buscar noves solucions als problemes de...
  • Docent des de 1979 i professor d'Informàtica (FP) amb destinació a l'Institut Vidal i Barraquer. Actualment treballo com a tècnic docent a la Secció de Serveis Educatius i Formació Permanent dels Serveis Territorials d'Ensenyament a Tarragona i a l'Àrea TAC del Departament....

EXPERIÈNCIES

  • Projecte que pretén potenciar el tàndem "Realitat Virtual immersiva i Educació" mitjançant l'organització de workshops i formacions (presencials i online), assessorament i creació de continguts en format VR (Realitat Virtual).
  • Beepath a les escoles és un projecte de mobilitat dins de l’ámbit de la ciència ciutadana que s’ofereix a les escoles de Barcelona i de la seva àrea metropolitana. Beepath ofereix un procés de co-creació i una activitat de ciència ciutadana a professorat i alumnat de secundària implicant-los en...
  • Pilots especialment dissenyats per introduir la Ciència Ciutadana a les escoles adaptant-se a l’ordenació curricular vigent. Els professors i alumnes participants formaran part d’un projecte de recerca científica real, estaran directament en contacte amb els investigadors implicats durant tot el...
  • "Un món per explorar" és la gamificació del temari de Ciències Socials de 3r ESO dedicat a la geografia. La proposta és fer del grup aula de 3r ESO un conjunt d'equips d'exploració organtzat per un comandament interestel·lar preocupat per la situació del Planeta. Així, cada...
  • Projecte col·laboratiu intercentres d'Educació Física, dissenyat per Meritxell Monguillot, Lluís Almirall, Carles Zurita, Dr. Carles González i la Dra. Montse Guitert. S'ha implementat en 4 centres educatius de Barcelona. El fil conductor del projecte ha estat fomentar els hàbits de vida...
  • illARgonauta és un blog de l'alumnat de Batxillerat de Clàssiques i d'Economia de l'empresa de l'INS Illa de Rodes. La innovació, a part d'implicar als alumnes, és crear recursos en Realitat Augmentada (RA), per mostrar el fort lligam entre aquestes matèries (llatí,...
  • Junior Report és un diari d’actualitat per a joves impulsat per un equip de periodistes i educadors a través del projecte Blue Globe Media. El seu objectiu és fomentar el pensament crític dels estudiants de secundària, educant-los en l'ús dels mitjans de comunicació –específicament sobre les...
  • Junts/es fins l'Everest és un projecte colaboratiu d'Educació Física dissenyat per Meritxell Monguillot, Carles Zurita, el Dr. Carles González i la Dra. Montse Guitert. S'ha implementat de forma cooperativa sobre l’alumnat de 2n d’ESO de dos centres educatius: l’Institut Vall d’...
  • Mobile History Map és un projecte de georeferenciació col·laborativa del patrimoni cultural (material i immaterial) recollit per les escoles de Catalunya, amb la finalitat que la ciutadania el pugui consultar a través d'una app específica. L'app potencia el treball col·laboratiu amb...
  • mSchools Toolbox és un aparador en línia d'apps educatives i experiències didàctiques associades al seu ús a l'aula. Inspira i facilita l'accés a un contingut mòbil d'alt valor educatiu per a professors, estudiants i pares. La comunitat docent pot avaluar, classificar i...
  • La Revista Escolar Digital (RED) proposa la creació d’un mitjà de comunicació gestionat per alumnes, dinamitzat per professors i coordinat per periodistes. Es crea un sistema en xarxa que permet que les diverses redaccions d'alumnes comparteixin continguts i experiències amb estudiants d'...
  • Smart-Hort cerca l'aplicació de les noves tecnologies en la creació i manteniment d'un hort urbà escolar. L'objectiu és apropar a l'alumnat les possibilitats que els dispositius mòbils tenen en l'àmbit didàctic. S'articula en dos eixos: el treball pràctic de conreu i...
  • ¿I si uséssim el mòbil com a tutor virtual, com un recurs complementari, addicional a la tasca tutorial “tradicional”, com a instrument ràpid per centralitzar la informació, per facilitar la comunicació, per donar suport, promoure l’auto-coneixement, comprendre i clarificar el seu entorn, ajudar en...
  • Els tallers de periodisme i Fake News són una activitat pràctica de periodisme destinada a estudiants de secundària que fomenta la lectura crítica de diaris, ensenya a identificar les Fake News i explica les claus de la redacció periodística.
  • Aprenentatge de la història de diverses civilitzacions amb Realitat Virtual: VRilla - buscant Nefertiti (Egipte) VRilla - on són els frisos (Grècia). Altres en preparació

INSTITUCIONS

  • El futur d’una societat es troba en l’educació dels seus infants i joves. Som molts els que, d’una manera o altra, ens hi dediquem. Tanmateix, a vegades tot això es converteix en una tasca en solitari, plena d’obstacles que hem de superar. Nous temps requereixen noves formes d’ensenyament i d’...
  • A Blue Globe Media som periodistes i educadors. Investiguem i impulsem nous llenguatges, canals i continguts per explicar l’actualitat de forma simple, pedagògica i entretinguda. El nostre principal objectiu és despertar l’interès dels joves per la realitat que els rodeja i que es converteixin en...
  • CETEI (Centre de Tecnologies Ituarte) és el centre d’innovació educativa de la xarxa d’escoles Jesuïtes Educació. La seva missió és ser i actuar com a node de reflexió i debat, promoció, transferència i difusió de les innovacions educatives, tecnopedagògiques i metodològiques de Jesuïtes Educació,...
  • El Col·legi Turó pertany al grup educatiu d'Institució Familiar d'Educació, composat per 13 escoles arreu Catalunya i Balears. Són escoles concertades diferenciades, oferint aquesta opció a moltes famílies que volen aquest estil innovador -avui en dia- d'educació. A les nostres...
  • Som un grup de professors de tecnologia apassionats per la robòtica i la seva aplicació didàctica. Volem que els nostres alumnes es diverteixin aprenent tecnologia. A les nostres classes als Instituts de secundària els nostres alumnes construeixen robots i es diverteixen d'allò més aprenent a...
  • L'Escola Rel és un centre d'Educació Especial que ha fet una forta aposta per la introducció de les noves tecnologies com a eina d'aprenentatge. En concret, s'estan desenvolupant projectes relacionats amb la utilització de la tecnologia mòbil dins les aules. Així mateix, hem...
  • Fundació Tr@ms és una entitat sense ànim de lucre, declarada d'utilitat docent que proposa un projecte col·laboratiu que agrupa escoles sensibilitzades a convertir la innovació com a element identitari de centre. S'han aconseguit nivells d'excel·lència en la implementació de...
  • Institut públic de secundària a Roses, a l'Alt Empordà (ESO, Batxillerat i Cicles Formatius). Proposem un projecte educatiu que treballa, d’una banda, els valors, els hàbits i les actituds i, de l’altra, ofereix un aprenentatge de qualitat basat en un ensenyament globalitzador que...
  • El Laboratori d'Aplicacions Telemàtiques a l'Educació (L@te) té el seu origen en un grup de Recerca sobre Hipermèdia Distribuïda que va sorgir del Departament de Pedagogia l'any 1994 finançat per l'ICE (Institut de Ciències de l'Educació) de la Universitat Rovira i Virgili...
  • El programa mSchools és una iniciativa público-privada, impulsada per la Fundació Mobile World Capital Barcelona, amb la col·laboració de la Generalitat de Catalunya, l’Ajuntament de Barcelona i la GSMA. Des de l’any 2012, mSchools ajuda els alumnes i els docents a integrar les tecnologies mòbils a...
  • L'Observatori d'Innovació Tecnològica i Educativa (Espiral-Didactalia) és un laboratori d'investigació i innovació educativa, centrat en l'observació, el descobriment i l'experimentació amb nous instruments per al disseny i implementació d'activitats educatives, així...