Famílies

INNOVADORS

  • Porto 8 anys en el món de l'educació. Aquests dos últims anys, he pogut comprovar que el sistema està canviant de manera considerable. i és per això, que el meu grau d'exigència ha canviat per complet. Necessito formar-me per a què el canvi sigui possible. Tinc la sort que des de l...
  • Emprenedor en educació de pares. L'any 2000 vaig crear, juntament amb Elena Roger el portal Solohijos.com, que proporciona informació pràctica als pares i mares per millorar les seves experiències educatives i formatives amb els seus fills/es. Tinc experiència professional en els àmbits de l...
  • Sóc doctora en Psicologia de l'Educació i Llicenciada en Psicologia Clínica. Actualment sóc la coordinadora del Grau d'Educació Infantil de la UAB. Formo mestres, faig formació permanent i investigo en temes educatius (Famílies, Xarxes, Aprenentatge i Servei). Per fer-ho formo part de...
  • Sóc mestra i psicopedagoga. Gaudeixo de la meva feina. Crec que hem de canviar la mirada al món educatiu. Sé que és difícil fer innovacions de fons a les escoles, cal molta feina de sensibilització als claustres i de treball en equip. Cal tenir il·lusió per a generar el canvi. A l'escola...
  • Economista i somiador que lluita per fer realitat els somnis propis i aliens. Porto més de 10 anys treballant al Tercer Sector (gestió, planificació estratègica, lideratge i innovació social, docència i conferenciant, captació de fons Fundraising público privada, màrqueting i comunicació)....
  • Sóc mare, arquitecta i presidenta de l'AMPA de l'Escola Josep Maria Jujol. Dins l'AMPA estem intentant crear una entitat el més coral possible mitjançant diverses accions de mobilització de la comunitat educativa, entre elles les de millora de l'equipament del centre educatiu i...
  • Sóc una persona inquieta i curiosa motivada per l'aprenentatge constant. Tinc clar que la innovació és necessària i prioritària per tal que els nostres infants vegin i sentin la necessitat d'aprendre. Treballo en una escola de base molt tradicional i per una sèrie de circumstàncies faig...
  • Sóc una dona de dos mons: professora i escriptora, lingüista i educadora, creadora de projectes i formadora. Des de fa vint-cinc anys participo en projectes d'innovació educativa a Catalunya i l'Argentina. He coordinat la creació de continguts a l'Àrea de Comunicació del...
  • Co-fundadora i vicepresidenta de la Fundació Àmbit Ecologia Emocional i directora de l'Institut d'Ecologia Emocional. Innovar és tenir els sentits, ment i cor oberts a allò que s'esdevé al nostre territori interior i al món exterior, donar a llum a les millors respostes emprant el...
  • Necessito estar sempre aprenent, processant i deliberant pensaments i idees. M’encurioseix la relació Ser-Món, és l’aliment del meu ànim. Crec que és inevitable no tenir en compte la praxi de la innovació. Tot es transforma, per tant, és imprescindible la mirada des de prismes diferents,...
  • M'he passat força anys vivint a l'estranger, en diferents països, cercant el que aquí encara no existia, en art i en educació i recorrent tota Catalunya per conèixer, in situ, iniciatives de canvi educatives. Tot arriba... però jo no paro! Actriu professional, historiadora de l'art,...
  • “Mare-d'infants-sense-llibre-d'instruccions”. L'escolarització de les meves filles va significar la descoberta de la meva passió per l'educació i de grans professionals amb els que actualment col·laboro. I així, d'una inquietud personal he decidit fer un projecte...
  • Sóc professor de Ciències Naturals a Secundària amb experiència com a formador, tutor i en càrrecs de coordinació. La meva activitat docent està lligada a la curiositat del meu caràcter, el pensament holístic i l'experiència de ser pare. Per mi innovar no ha de ser inventar coses noves si no...
  • Mestre en àmbits escolars formals i educador en àmbits socioeducatius. Formador de formadors i investigador per a la millora de l'educació dels infants i adolescents i les seves famílies. La innovació l'entenc com un procés permanent de reflexió en els llocs de treball amb perfils...
  • Tècnic de formació permanent (tutoria, orientació, convivència i inclusió) a l'ICE (UB) i professor associat de la Facultat d'Educació; m'encanta acompanyar en els processos de canvi, individuals o d'equip. La meva mirada està impregnada del model sistèmic. La innovació parteix...
  • Sóc mestra d'educació infantil, després d'uns anys a l'equip directiu com a secretària, actualment porto la direcció d'una GRAN escola: El Despujol. No es pot ser més afortunada: faig allò que crec. Crec en una educació activa, viva, en canvi constant, que avança i mai s'...
  • Sóc una mestra apassionada per la meva feina, des de sempre cercadora de paradigmes innovadors que em facin sentir que, com a mestra, puc acompanyar als alumnes en els seus processos d'aprenentatge des d'un lloc de respecte, d'inclusió i de confiança en les seves potencialitats. Pel...
  • Format en psicologia i logopèdia, he treballat a infantil, primària, secundària i com a professor associat i consultor d'universitat. Posteriorment em vaig especialitzar en direcció educativa com una oportunitat d'incidir més directament amb un projecte de direcció. Sense emoció no hi ha...
  • Apassionada, compromesa i activa, m'agrada i em commou ajudar persones a reflexionar, millorar, aprendre, créixer i somriure. La innovació educativa cerca respostes a les qüestions que ens plantegem durant els processos d’ensenyament-aprenentatge. Per tant, és plena de ganes de treballar,...
  • Bàsicament, sóc extremadament curiós i també crec en les possibilitats dels jocs de taula per ajudar els/les mestres a fer la seva tasca educativa i per motivar els alumnes a superar-se. Des del 2011 impulso l’Aprenentatge Basat en Jocs (Game-Based Learning) a través de l’empresa “LU2 Experts en...
  • Sóc una persona inquieta, inconformista i buscadora. Crec en la formació permanent com a base de creixement personal i professional, necessito la tribu per avançar. Treballo des de fa 22 anys a la mateixa petita escola Sagrat Cor que pertany a la Fundació Escola Vicenciana. He treballat dotze anys...
  • Sóc mestra i psicopedagoga amb més de vint-i-cinc anys d’experiència en la docència, tant a Educació Infantil, Primària i Secundària. M’entusiasma la meva professió i sobretot m’encanta aprendre. Després d’uns anys com a membre de l’equip directiu del Centre d’Estudis Mollet, aquest curs inicio el...
  • Artesà del vincles entre persones, fugitiu de la zona de confort i aspirant a líder col·laboratiu. Treballo a la Federació d'Associacions de Pares i Alumnes de Catalunya per a l'èxit educatiu de les nenes, els nens i els joves. Crec en la innovació com una drecera eficaç, sostenible i...
  • Tot i que fa uns anys que no estic a l'aula, el meu pas per l'escola va deixar-me un impacte tan important que em sento mestre allà on vaig, faci el que faci. Innovar forma part d'un procés permanent de reflexió sobre la pròpia pràctica, ha d'estar molt ben contextualitzat, i ha...
  • Facilitador, reflexiu i comunicatiu. Sempre, des de diferents vessants, he estat vinculat al sector educatiu i pedagògic. He gaudit i après de les vivències que del món del lleure, l'acció social i la formació formal i no-formal, enriquint-me de les possibilitats que ofereixen cada context....
  • Vital, compromesa, apassionada de l'aprenentatge i de l'educació, empàtica, honesta, clarament enfocada a l'acció, són algunes de les característiques confessables que em caracteritzen. Després de 15 anys exercint d'advocada i vivint literalment "del dret" la vida ho...
  • Psicòloga educativa i sanitària. Especialitzada en Educació Emocional, Intervenció Familiar i processos d'aprenentatge.
  • Sóc mare, mestra i pedagoga. Tinc el goig de treballar amb educadors (mares, pares, mestres, professores... directius) i he elaborat algunes idees i propostes per treballar la confiança entre docents i famílies com a base d'un nou estil de relació Família/Escola. Les he presenta en el llibre...
  • Bibliotecària infantil, especialitzada en la promoció de la lectura, i les biblioteques escolars. Creativa, sensible, rigorosa, idealista, treballadora, tossuda i apassionada de la meva feina. Entenc que la innovació en el meu àmbit passa per reconèixer: La infància com a font de totes les...
  • Sóc mestra i directora de l'Escola Josep Maria Jujol. Sóc una professional activa, conciliadora, entusiasta i amb sentit comú. La meva visió de la innovació és positiva però amb prudència, considero que s'han de fer els passos necessaris i anar avaluant l'assoliment dels objectius...
  • Docent que forma part de la Comunitat d'Aprenentatge que té com objectiu la formació i auto formació de persones, autònomes, responsables, respectuoses, dotades d'unes habilitats que els facilitin unes relacions humanes racionals sense violència de cap tipus, amb un grau d'implicació...
  • Pedagoga i psicomotricista, amant de l’educació que potencia la vida. A través del vincle fomento l'autoexigència, la curiositat i la professionalitat. Considero clau impartir des de la participació activa, la vivència i la reflexió. Dono importància a avaluar tant continguts, com...
  • Sóc investigador vinculat a l'estudi dels mitjans de comunicació, la salut i la infància. Treballo orientat en el disseny, execució i avaluació de projectes de comunicació per al desenvolupament com a oportunitat d'innovació social. Entenc la innovació com a punt de trobada, reflexió i...
  • Sóc inquieta! Una jove emprenedora plena d'energia, ganes i idees per fer del món un lloc millor. M'agrada envoltar-me de gent genuina, creativa, curiosa i amb talent. Gaudeixo guiant les persones a descobrir el món de possibilitats que les envolten. Crec en la capacitat de cadascú per a...
  • Sóc Director de l'Escola Sant Ramon Nonat, Historiador, antropòleg i Postgraduat en Direcció de Centres Escolars. La innovació ha de permetre crear escoles concebudes com a organitzacions que aprenen, això és, que desenvolupen les persones, i que garanteixen la institucionalització i la...

EXPERIÈNCIES

  • Canal de Youtube de la iniciativa MindingMinds, on compartim contingut relacionat amb les Altes Capacitats, per a desmitificar i acostar la realitat d'aquest col·lectiu a la societat. Quan parlem d'Altes Capacitats, ens trobem amb 2 grans obstacles: per una banda, l'estereotip està...
  • Educaweb.com és el primer portal d'orientació acadèmica i professional creat a l'Estat Espanyol, el 1998, fa gairebé 20 anys. El portal, a més de contenir una enorme base de dades amb l'oferta formativa educativa de l'Estat, ofereix tot un seguit de guies multimedia per orientar...
  • L'escola ha emprès una transformació educativa integral amb la voluntat de portar als seus alumnes al centre del procés d'aprenentatge, fomentant la creativitat, la motivació, l'actitud emprenedora i el treball col·laboratiu entre molts altres objectius finals de l'aprenentatge...
  • El programa FEAC va néixer l'any 2000 i s'ha implantat a més de 200 escoles d'arreu del Catalunya. Es tracta de facilitar 5 trobades entre pares i docents de les diferents etapes educatives cada curs escolar. En aquestes trobades es dialoga i reflexiona sobre un tema, de...
  • De la mà de vuit experts, explorarem algunes propostes disruptives que convidaran a la reflexió entorn a la transformació educativa. Amb tallers d'aprenentatge, experimentals i d'aportació d'idees, pretenem confeccionar un document / recull de conclusions dels participants que doni...
  • Projecte d'educació mediàtica orientat a la incidència de la publicitat en la imatge corporal dels nens i nenes.
  • El vídeo presenta la primera trobada de famílies d'alumnes de P3. La particularitat de la convocatòria és que, després d'una breu presentació per part de dos membres de l'equip directiu, les famílies han estat informades de les novetats del proper curs en stands temàtics, al front...
  • La nostra concepció de treball amb les famílies va més enllà d'una col·laboració compartimentada. Compartim el mateix objectiu i treballem com un equip cooperatiu. Des de fa 4 cursos hem iniciat experiències a tots els cursos d'Infantil a ESO per fer reunions de pares més actives i...
  • Projecte de mentoria entre estudiantat universitari voluntari i nois i noies preadolescents , en l’àmbit del lleure. Cada universitari/a és emparellat amb un noi/a entre 11 i 14 anys d’edat. Les parelles es troben durant el curs escolar una vegada a la setmana, fora de l’escola. Realitzen...
  • Un conte interactiu per estimular les capacitats creatives i innovadores, dissenyat per a nens de 6 a 9 anys.
  • L'escola El Despujol som una escola d'EI i Primària que treballa per projectes des de P3 fins a 6è. Som també comunitat d'aprenentatge. Ja fa dos cursos que plantegem les reunions amb les famílies d'una manera diferent: generem reptes que els sorprenen per aconseguir més...
  • Hem identificat que no hi ha res millor com compartir amb gent com tu, que funciona diferent, sigui quin sigui l'ambient, mentre es pugui curiosejar, compartir interessos i inquietuds. Per això organitzem les trobades gratuïtes de gent altament curiosa, creativa, sensible i/o amb Altes...
  • Viladecans és una ciutat amb una singular visió estratègica basada en el desenvolupament d’una Social Smart City. Un dels eixos d’aquesta visió és desenvolupar noves iniciatives innovadores en l'educació basades en la integració de les TIC en els processos d’ensenyament-aprenentatge. La XIE,...
  • Per promoure la transformació educativa: 1) participem activament en fòrums i xarxes de networking de professionals innovadors de dins i fora del món educatiu, com INUSUAL network o The Capsuled; 2) al nostre catàleg d’experts integrem professionals de l’educació proclius a la innovació i actius...

INSTITUCIONS

  • L'Institut d'Ecologia Emocional forma part de la Fundació Àmbit Ecologia Emocional, entitat referent en el sector del Creixement Personal i desenvolupament emocional humà. La nostra missió és donar a conèixer les propostes de l'Ecologia Emocional, desplegar-les i aplicar-les en les...
  • Viladecans és una ciutat amb una singular visió estratègica basada en el desenvolupament d’una Social Smart City. Un dels eixos d’aquesta visió és desenvolupar noves iniciatives innovadores en l'educació basades en la integració de les TIC en els processos d’ensenyament-aprenentatge. La XIE,...
  • El BES és un equip intergeneracional de professionals dels camps de la psicologia, l’educació i l’art que treballem des del 2005 per procurar espais de benestar en els àmbits de convivència de les famílies i els professionals que treballen amb elles. Els dispositius que utilitzem provenen de...
  • LA INICIATIVA ÉS DE LES FAMÍLIES: La família és l’àmbit natural per a l’educació i, per tant, els pares són els protagonistes i els primers responsables de l’educació dels fills. COMPRÈN TOTES LES DIMENSIONS DE LA PERSONA: L’educació de l’afectivitat, la intel·ligència, les dimensions social i...
  • L'escola Sant Ramon Nonat, de la Fundació Escoles Parroquials, és una escola acollidora i oberta, que fomenta l'equitat i la formació intel·lectualment sòlida, tot potenciant processos d'innovació educativa. L'escola Sant Ramon Nonat vol ser una veritable escola que aprèn,...
  • Creator Street va ser fundat al 2013 per Innova amb la missió de guiar a joves i adults en el desenvolupament del seu talent creatiu. Partint d’una àmplia experiència en el camp de la innovació, Creator Street aporta una nova perspectiva sobre la creativitat utilitzant eines digitals, design...
  • Som una empresa jove que es planteja millorar la comunicació entre les escoles i les famílies mitjançant l'ús de noves tecnologies amb un doble objectiu: millorar la implicació de les famílies vers l'escola i reduir les tasques administratives dels centres. Quan parlem d'escoles ens...
  • [ED] BUILDING CÀPSULES EDUCATIVES és una plataforma independent d'experts en educació, no adscrita a cap doctrina, i oberta a totes les propostes pedagògiques. Organitzem Escoles de Pares i Mares, xerrades, tallers i assessorament pedagògic a demanda dels nostres usuaris. Tenim l'honor...
  • Desenvolupem un projecte educatiu, cultural i social que promou, a través de la participació, el dret a l’educació que tenen totes les persones al llarg de la seva vida, prioritzant els sectors més susceptibles d'exclusió social. Les activitats de l’Escola es basen en les capacitats de les...
  • Escola d'educació infantil i primària pública de les Masies de Voltregà (Osona). Treballem per projectes interdisciplinars de P3 a 6è fent que els nostres alumnes siguin els protagonistes dels seus aprenentatges. Som comunitat d'aprenentatge, ja que per a nosaltres l'educació no pot...
  • L’Escola Pia de Catalunya és una entitat conformada per dones i homes, laics i religiosos que compartim valors i actituds. Arrelada al nostre país, és integradora i compromesa amb el canvi social a partir dels valors de l’Evangeli. Les persones són el centre de la nostra acció. Hi som per...
  • L'Escola Proa és un centre educatiu, d'iniciativa social, que va ser creada el 1966 per un grup de famílies del barri de La Bordeta que volien per al seus fills una educació activa, en català i arrelada al país.
  • L'escola ha engegat un procés profund d'innovació educativa a diferents nivells: metodològic, tecnològic, d'organització i rol del professorat, d’educació no formal i participació de l'alumnat i les famílies. Les tres etapes d'infantil, primària i secundària han engegat una...
  • Institut públic de secundària a Roses, a l'Alt Empordà (ESO, Batxillerat i Cicles Formatius). Proposem un projecte educatiu que treballa, d’una banda, els valors, els hàbits i les actituds i, de l’altra, ofereix un aprenentatge de qualitat basat en un ensenyament globalitzador que...
  • La Sastreria és un espai d'assessorament educatiu, coaching i mentoria adreçat especialment a adolescents, joves, famílies i docents. Acompanyem els processos de canvi i millora de les persones ja sigui a nivell individual o de grup: famílies , claustres i equips docents. Des de La Sastreria...
  • El 1976 es va crear el col.legi Les Alzines. El nostre col.legi, forma part de la Institució Familiar d’Educació, constituïda l’any 1969 per iniciativa d’un grup de famílies amb la finalitat de promoure i gestionar col·legis arreu de Catalunya que oferissin un model educatiu de qualitat, on es...