Orientació

INNOVADORS

  • La meva formació és psicologia educativa i en resolució de conflictes i mediació. Des de 1979 he treballat a cada un dels nivells educatius no-universitaris, com a mestre i com a psicòleg. Actualment treballo com a assessor a l'Institut per a la convivència de la Conselleria d'Educació de...
  • Quan la gent em demana perquè he escollit la carrera d’Educació Primària, sempre dic que no hi ha res més bonic que ensenyar a viure, a conviure, a pensar i a fer. La meva experiència laboral en l’àmbit escolar es basa en la creació de plans de biblioteca escolars encarats a diferents centres...
  • Emprenedor en educació de pares. L'any 2000 vaig crear, juntament amb Elena Roger el portal Solohijos.com, que proporciona informació pràctica als pares i mares per millorar les seves experiències educatives i formatives amb els seus fills/es. Tinc experiència professional en els àmbits de l...
  • Em dic Nati Bergadà, sóc mestra d'educació especial, psicopedagoga i màster en Innovació en Didàctiques Específiques per la UVic. Fa 14 anys que treballo al departament d'ensenyament. En aquests anys he treballat en escoles rurals, escoles d'educació especial, escoles que treballen...
  • Em considero alegre de mena, inquiet i una mica tossut. M’agrada pensar però sobretot m’agrada «fer». Enguany compleixo 30 anys en el món laboral com a mestre i com a psicòleg, treballant sempre en entorns amarats de diversitat, a l’EEE Xaloc. En els darrers 13 anys m'he centrat en la...
  • Persona lluitadora per l'equitat educativa. Crec que treballar compromesa amb l'educació és actuar conscientment en el món per col·laborar en la seva transformació. La meva visió de la innovació educativa passa per la investigació en la metodologia personalitzadora que genera compromís...
  • Tècnic de formació permanent (tutoria, orientació, convivència i inclusió) a l'ICE (UB) i professor associat de la Facultat d'Educació; m'encanta acompanyar en els processos de canvi, individuals o d'equip. La meva mirada està impregnada del model sistèmic. La innovació parteix...
  • Sóc pedagoga. Cofundadora i directora de projectes a inn–Be, un equip especialitzat en metodologies d’alt rendiment educatiu. Per a mi, l’aprenentatge dels alumnes i el seu benestar suposa la meva máxima responsabilitat. M'agrada que sentin que aprendre els permet avançar, pas a pas, fins...
  • Dra. en Ciències Químiques. Professora Titular d'Universitat (Enginyeria Química) de la Universitat Politècnica de Catalunya. Co-directora de l'EXPLORATORI dels recursos de la natura. Apassionada de les pràctiques STEAM (Ciència, Tecnologia, Enginyeria, Art i Matemàtiques). La innovació...
  • Soc pedagoga, doctora en Ciències de l’Educació. M'apassionen els nous reptes, la innovació educativa i continuar aprenent en entorns estimulants. M'interessa compartir la meva experiència en àmbits com a experta i investigadora de l'àmbit de la competència comunicativa oral, en...
  • Format en psicologia i logopèdia, he treballat a infantil, primària, secundària i com a professor associat i consultor d'universitat. Posteriorment em vaig especialitzar en direcció educativa com una oportunitat d'incidir més directament amb un projecte de direcció. Sense emoció no hi ha...
  • Apassionada, compromesa i activa, m'agrada i em commou ajudar persones a reflexionar, millorar, aprendre, créixer i somriure. La innovació educativa cerca respostes a les qüestions que ens plantegem durant els processos d’ensenyament-aprenentatge. Per tant, és plena de ganes de treballar,...
  • Psicòloga social apassionada per les humanitats. M'agrada estar atenta als canvis del meu entorn per incorporar noves tendències a la meva feina. De 2004 a 2016 vaig treballar a la Fundació Servei Solidari, amb projectes vinculats amb l'emprenedoria i la mentoria. Des de maig de 2016...
  • Sóc una persona activa, entusiasta i apassionada de l'educació, la infància i la psicologia. Confio en el treball en equip, el tracte humà de les persones i, per sobre de tot, intento tenir una mirada comprensiva envers tot allò que m'envolta. M'agrada analitzar i intentar...
  • Sóc mestra d’Educació Infantil i Primària, i porto més de trenta anys en el món de la docència. Durant tot aquest temps no m’he cansat de buscar nous reptes que em fessin créixer com a professional i que em permetessin aportar millores en l’àmbit educatiu. Per això, fa sis anys, vaig apostar per l...
  • Vital, compromesa, apassionada de l'aprenentatge i de l'educació, empàtica, honesta, clarament enfocada a l'acció, són algunes de les característiques confessables que em caracteritzen. Després de 15 anys exercint d'advocada i vivint literalment "del dret" la vida ho...
  • Psicòloga educativa i sanitària. Especialitzada en Educació Emocional, Intervenció Familiar i processos d'aprenentatge.
  • Politòleg i sociòleg, sovint vinculat a l'educació i les noves tecnologies. Cofundador d’Educaonline, desenvolupadors del portal Educaweb.com (primer especialitzat en educació i orientació acadèmica a Catalunya i Espanya); director durant la creació del CETEI i actual director del gabinet...
  • Mestra, filla i neta de mestres. Vaig cursar la carrera de Magisteri (la meva vocació), Filosofia i Lletres, Psicologia i Filologia Catalana a Barcelona. Sempre en la meva docència he complementat teoria i pràctica, donada la meva vessant didàctica. La innovació és producte d’una actitud de...
  • Sóc una persona implicada en el canvi de les persones, que vol acompanyar als professionals a aconseguir els seus objectius. Ja fa més de 6 anys em dedico a ajudar als professors, directors i equips directius, tant amb formació com amb sessions de Coaching i PNL. Ja fa anys que treballant amb...
  • Em defineixo com a mestre de Secundària i Batxillerat; intento orientar a nois i noies en la construcció del seu projecte vital. Entenc la innovació com un procés basat, sobretot, en l'acció; amb un mínim de disseny, es passa ràpidament a l’acció i posterior avaluació. Crec en les...
  • Ferm defensor del mestissatge, suposo que pel meu propi ADN (pare de Mumbai i mare de Barcelona). Vaig estudiar Econòmiques però vaig escollir ser professor en la 1ª experiència d’ESO adaptada a nens absentistes i amb problemàtica conductual (Cintra). Vaig comprovar que no tindrien una sortida...
  • Sóc una persona amb inquietuds socials i intel·lectuals, amb interès i curiositat per entendre qui som els humans i amb la ferma creença que l’educació és l’eina més transformadora que tenim les persones i les seves societats. Entenc la innovació com una manera de repensar contínuament els...
  • Sóc Director de l'Escola Sant Ramon Nonat, Historiador, antropòleg i Postgraduat en Direcció de Centres Escolars. La innovació ha de permetre crear escoles concebudes com a organitzacions que aprenen, això és, que desenvolupen les persones, i que garanteixen la institucionalització i la...

EXPERIÈNCIES

  • Canal de Youtube de la iniciativa MindingMinds, on compartim contingut relacionat amb les Altes Capacitats, per a desmitificar i acostar la realitat d'aquest col·lectiu a la societat. Quan parlem d'Altes Capacitats, ens trobem amb 2 grans obstacles: per una banda, l'estereotip està...
  • Educaweb.com és el primer portal d'orientació acadèmica i professional creat a l'Estat Espanyol, el 1998, fa gairebé 20 anys. El portal, a més de contenir una enorme base de dades amb l'oferta formativa educativa de l'Estat, ofereix tot un seguit de guies multimedia per orientar...
  • L'actual Sistema Educatiu no propicia la capacitat de decisió als alumnes, que es veuen obligats a cursar allò que el currículum dicta, en comptes de tenir oportunitats per a triar. És per aquest motiu, que quan toca escollir assignatures optatives, Batxillerat o FP, Cicles, Universitat i fins...
  • Conèixer les tècniques i habilitats en coaching i, sobretot, disposar de recursos, materials i activitats inspirades en la metodologia dels processos de coaching facilitarà: 1) Als docents-tutors, l’adquisició d’un nou rol a l’aula per tal que puguin esdevenir veritables potenciadors del talent...
  • Escoltar-nos és la base de la proposta de tutoria personalitzada que presentem, basada en el desig d’escoltar, de comprendre, de no jutjar, i poder transmetre a cadascun dels nostres alumnes: “tu m’importes”. Un projecte ordinari on l'alumnat pren el protagonisme en la conversa en petit grup i...
  • El Projecte SESAME (Social Entreprise by Synergy and the Added value of youth Mentoring in Europe) és una aliança estratègica entre 7 organitzacions europees. Vol impulsar el coneixement de l'emprenedoria social entre l'estudiantat universitari i de formació professional a través de la...
  • Per promoure la transformació educativa: 1) participem activament en fòrums i xarxes de networking de professionals innovadors de dins i fora del món educatiu, com INUSUAL network o The Capsuled; 2) al nostre catàleg d’experts integrem professionals de l’educació proclius a la innovació i actius...

INSTITUCIONS

  • LA INICIATIVA ÉS DE LES FAMÍLIES: La família és l’àmbit natural per a l’educació i, per tant, els pares són els protagonistes i els primers responsables de l’educació dels fills. COMPRÈN TOTES LES DIMENSIONS DE LA PERSONA: L’educació de l’afectivitat, la intel·ligència, les dimensions social i...
  • [ED] BUILDING CÀPSULES EDUCATIVES és una plataforma independent d'experts en educació, no adscrita a cap doctrina, i oberta a totes les propostes pedagògiques. Organitzem Escoles de Pares i Mares, xerrades, tallers i assessorament pedagògic a demanda dels nostres usuaris. Tenim l'honor...
  • Edu21, com a associació al servei de la millora de l'educació a Catalunya, vol contribuir al debat sobre la reflexió i l'acció educativa, estimulant la innovació pedagògica en tots els seus vessants. Portem 10 anys de promoció de la participació de la comunitat educativa, en els temes de...
  • L’Escola Joan Pelegrí és un centre concertat que ofereix les etapes d’Educació Infantil, Primària, ESO, Batxillerat i Cicles Formatius de Grau Mig i Superior. Emplaçada a Hostafrancs, prop de la Plaça Espanya i l’estació de Sants de Barcelona, deu el seu nom al metge i pedagog Joan Pelegrí. El...
  • Va néixer com a projecte territorial del Campus d'Excel·lència Internacional Barcelona Knowledge Campus (UPC-UB) i l'Ajuntament de Berga. La innovació que s'aplica consisteix en tractar tots els temes des d'un punt de vista transversal i interdisciplinari (mètode STEM)....
  • Facultat de la Universitat de Barcelona dedicada a l'Educació en diverses branques: pedagogia social, psicopedagogia, treball social, formació del professorat, etc. És una organització de més de 500 anys d'antiguitat, dedicada en principi a les ciències humanes, model per a moltes...
  • La nostra Facultat té una trajectòria de 65 anys d'història al servei de l'educació superior com a evolució de l'Escola de Mestres Blanquerna. Des d'aquesta tradició, en els inicis de la Universitat Ramon Llull, vàrem crear nous estudis en els àmbits de la Psicologia, l'...
  • A la Fundació Escoles Garbí formem els homes del demà com a ciutadans proactius, capaços de transformar la societat en què vivim, en un entorn just, solidari i sostenible. Els nostres alumnes, acompanyats per uns educadors, que són referents en tot moment i, en un entorn d’atenció personalitzada...
  • Servei Solidari som una entitat formada per persones atentes i sensibles a la realitat de les persones amb situacions d’exclusió social, que treballem des de la proximitat. Volem generar un canvi cap a una societat més justa, més igualitària i més lliure fomentant l’emprenedoria, la formació i la...
  • Som un equip global i multidisciplinar que acompanya a centres educatius, professors, alumnes i famílies en el desenvolupament de tot el seu potencial a través de metodologies pedagògiques d'Alt Rendiment Educatiu (HPE-High Performance Education), des de l'educació infantil a la superior...
  • A l’Institut Vall d’Hebron ens plantegem aconseguir l’excel·lència operacional educativa i convertir-nos en un centre de referència que serveixi d’exemple i guia. Volem crear una comunitat educativa formada pel professorat, l’alumnat, les famílies i els agents socials, que centrin la seva tasca en...
  • L'institut de Ciències de l'Educació és una institució de dret públic que té per objecte d'estudi el desenvolupament i millora de la formació permanent del professorat en tots els nivell educatius, de l'estudi i recerca sobre els processos de transició a través de projectes i l...
  • L’Institut de Ciències de l'Educació (ICE) de la Universitat de Barcelona es va crear l’any 1969. L’ICE pot dur a terme les funcions juntament amb les facultats i escoles universitàries, departaments, instituts universitaris de recerca i altres unitats de la Universitat. Entre d’altres,...
  • Institut públic de secundària a Roses, a l'Alt Empordà (ESO, Batxillerat i Cicles Formatius). Proposem un projecte educatiu que treballa, d’una banda, els valors, els hàbits i les actituds i, de l’altra, ofereix un aprenentatge de qualitat basat en un ensenyament globalitzador que...
  • Kapnus és assessorament in situ! És un projecte creat per dos professionals inquiets amb intencions de provocar canvis reals en qualsevol dels àmbits de l’educació. Kap: assessorament no-convencional completament a dues bandes, sortint totalment del clàssic assessorament “ teòric de despatx”, estem...
  • La Sastreria és un espai d'assessorament educatiu, coaching i mentoria adreçat especialment a adolescents, joves, famílies i docents. Acompanyem els processos de canvi i millora de les persones ja sigui a nivell individual o de grup: famílies , claustres i equips docents. Des de La Sastreria...
  • Projecte tancat definitivament - MindingMinds és una comunitat de voluntaris amb l'objectiu de connectar el talent creatiu, impulsar la integració, coneixement, comprensió, acceptació, confiança, seguretat, mobilització... i un llarg etc. de les persones amb altes capacitats, alta sensibilitat...