Pensament crític

INNOVADORS

  • Quan la gent em demana perquè he escollit la carrera d’Educació Primària, sempre dic que no hi ha res més bonic que ensenyar a viure, a conviure, a pensar i a fer. La meva experiència laboral en l’àmbit escolar es basa en la creació de plans de biblioteca escolars encarats a diferents centres...
  • Al meu perfil de Twitter diu: "Professor enfurismat de Tecnologia educativa a la Universitat Jaume I de Castelló. L'educació deuria ser una activitat revolucionària. Futur iaioflauta". És una bona descripció. Al llarg de la meva trajectòria professional, entre d’altres, he dirigit el...
  • Docent 3.0: Mestra de primària, ludificadora, especialista digital. Perfil professional "JocaliaEDU". Google Certified Educator Level 1. Inquietuds per la innovació educativa. Crec en la ludificació com a estratègia per a integrar i afavorir el treball competencial i cooperatiu a les...
  • Sóc una docent implicada en generar canvis (mindware). Per a mi la innovació educativa s'assoleix ensenyant amb emoció i en competències emocionals. Al llarg de la meva trajectòria professional he aconseguit una retroalimentació viva en noves iniciatives educatives.
  • Pedagoga vocacional i actualment professora de Màster a IL3 - Universitat de Barcelona, consultora estratègica de start-ups d’EdTech i co-organitzadora del TEDxBarcelonaWomen 2015. Crec en l'Educació com a dret humà fonamental. Estic compromesa en treballar i aprofundir en els processos...
  • Sóc un mestre inquiet apassionat per aprendre. Qualsevol dedicació i ocupació actual requereix innovar, és quasi una premissa. I és per això que cal aprendre i desaprendre permanentment. Professionalment, m'he dedicat a treballar en diferents sectors i en diferents institucions, el que m'...
  • Estudiant del Màster Interuniversitari de Psicologia de l'Educació. Becari de la Senescyt - Equador. Practicant d'investigació en el grup GRINTIE de la Universitat de Barcelona. En la meva curta trajectòria en l'àmbit acadèmic he estat interessat en els temes relacionats amb les...
  • Professora de ciències, no vocacional però si passional. Treballadora, exigent, i, segons els companys/es també eficient. Amant de la natura, dels animals i de la filosofia. M'agrada reflexionar i fer que els alumnes reflexionin, siguin crítics, amb sí mateixos, amb la societat i amb tot allò...
  • Sóc una persona inquieta, intuïtiva, perseverant. Actualment porto la direcció pedagògica de l’Escola Pia d’Olot. Sempre he pensat que l’educació és la clau per fer un món millor. És cert que el món canvia, però penso que aquest canvi el podem provocar i per això és clau la innovació. Considero que...
  • Persona amb una formació diversa, enginyer i humanista, que treballa com a professor i pedagog, on vaig arribar-hi per convicció i ganes de treballar per una societat millor. M'agrada, m'apassiona i em mou el desig de fer dels centres educatius un lloc on es visqui i es treballi de manera...
  • La meva formació és científico-tecnològica (Matemàtiques i Informàtica) i he estat docent a secundària més de 21 anys en diferents Instituts. La meva gran preocupació al llarg d'aquests anys ha estat aconseguir que l'Institut no fos una campana aïllada del que passa en el món, que l'...
  • Pedagoga-creadora (PhD, University of Warwick) especialitzada en disseny de processos i experiències relacionades amb la creativitat i la innovació. Aspiro a transformar l'educació a través de l'establiment d'estratègies i disseny d'experiències interdisciplinars centrades en la...
  • Després de més de 15 anys de recerca, formació i adaptació, per trobar la millor metodologia per formar els meus fills, vull aportar la meva experiència i bagatge al món educatiu. En qualsevol situació intento crear un entorn d'aprenentatge d'on treure coneixements per aplicar-los a l...
  • Sóc mestra des de l'any 1982 a la xarxa d'escoles públiques i mestra de l'escola Riera de Ribes. Actualment sóc mestra de primària i vinculada a l'ICE de l'UAB. He ocupat càrrecs de gestió i directius. Sóc una persona apassionada per la descoberta del com aprenem les...
  • Sóc una persona apassionada per l'educació i pels nois i noies que omplen les aules cada curs a les escoles. Si bé es cert que en els darrers anys he tingut responsabilitats més directives i de treball participatiu en xarxa dins del projecte de "Horitzó 2020" de Jesuïtes Educació,...
  • Apassionada de l'ensenyament i creient que l'èxit educatiu requereix la implicació de tots els agents de l'entorn. L'educació ha iniciat un canvi importantíssim per adaptar-se a la realitat del s. XXI, ens estàvem quedant enrere! He realitzat experiències de flipped classroom al...
  • Sóc mestre per la UAB amb l’especialitat de ciències i tècnic en educació emocional. He dedicat tota la meva vida a l’educació convençut que és la millor manera de transformar la societat en la qual vivim. La meva vocació i la meva passió és l’educació. Actualment faig de Secretari General de les...
  • Mestre fins el 1994. Professor de Didàctica de les Matemàtiques a l'UdG des de 1987. Coordinador de Mestres 68 i dels grups de treball "a+a+" de Rosa Sensat en Innovació Matemàtica. Membre del Consell de Redacció de Perspectiva Escolar. Ideologicament freirià aplico la innovació...
  • Economista i somiador que lluita per fer realitat els somnis propis i aliens. Porto més de 10 anys treballant al Tercer Sector (gestió, planificació estratègica, lideratge i innovació social, docència i conferenciant, captació de fons Fundraising público privada, màrqueting i comunicació)....
  • Docent reflexiva, curiosa, creativa, sistèmica, constant, 'out of the box', aprenent 360º, amb ganes de contribuir a un món millor... Innovació = El repte constant d'avaluar i reajustar la pràctica educativa en tots els àmbits per tal de millorar la qualitat de l'educació...
  • Soc pedagog, periodista i sociòleg. He tingut el privilegi de treballar 38 anys com a periodista educatiu a la revista "Cuadernos de Pedagogía", una atalaia excel-lent per conèixer l'estat d'opinió educatiu, el sistema educatiu, i la realitat quotidiana dels centres i aules, i...
  • Sóc professora de ciències socials, música, teatre... i el què em demani! M'agrada treballar en la diversitat, tant de persones com de matèries. Des del meu perfil de “metodologies globalitzades” promoc microprojectes a l’Institut on treballo per tal de barrejar diferents aules, professors o...
  • Sóc llicenciat en Periodisme per la UAB i col·laborador acadèmic d'ESADE. Casat amb l'Anna, fisioterapeuta d'atenció precoç. Pare d'en Martí (14 anys) i de la Neus (11) anys. Després de treballar a diversos mitjans de comunicació, l'any 2008 vaig crear la productora de...
  • Co-fundadora i vicepresidenta de la Fundació Àmbit Ecologia Emocional i directora de l'Institut d'Ecologia Emocional. Innovar és tenir els sentits, ment i cor oberts a allò que s'esdevé al nostre territori interior i al món exterior, donar a llum a les millors respostes emprant el...
  • Necessito estar sempre aprenent, processant i deliberant pensaments i idees. M’encurioseix la relació Ser-Món, és l’aliment del meu ànim. Crec que és inevitable no tenir en compte la praxi de la innovació. Tot es transforma, per tant, és imprescindible la mirada des de prismes diferents,...
  • Sóc una persona que gaudeix fent el que fa, amb il·lusió i amb el convenciment de que una altra escola és possible. Em miro la innovació com una oportunitat de que l'escola s'adapti al perfil d'alumnes que tenim a les escoles i que no són més que el reflex del món actual, un món que...
  • Professor, biòleg, escriptor. Fa uns trenta anys que em dedico a la docència, aprenent dels meus alumnes i companys, i em podria definir com inquiet, curiós i inconformista. El meu camp és l'educació científica i he fet recerca sobre aquesta. Em motiva participar en projectes que integrin la...
  • Urbanista especialitzat en fabricació digital. És director dels projectes Fab Lab Barcelona i FAB City a l'Institut d'Arquitectura Avançada de Catalunya. Tutor en Disseny de Producte al Royal College of Arts de Londres. Actualment treballa com a estret col·laborador amb la Fab Foundation...
  • Professora de català a l'IES La Melva, codirectora del Màster en Literatura en l'era digital i professora de Lectura, didàctica i TIC i Literatura digital. Membre d'1entretants. Sóc crítica, lluitadora i implicada: l'educació és un espai privilegiat des del qual s’ha de...
  • Professor de ciències des del 2008. Aquest curs treballo a l’INS de Granollers i com a formador de professorat al Dept. d’Ensenyament. M’interessen la gestió d’aula, les estratègies col·laboratives i les dinàmiques d’ auto i co-correcció/avaluació/aprenentatge. M’intriguen les estratègies...
  • Mestre de primària a l'Escola Pia d'Olot. Em defineixo com un nouvingut a la gamificació dins l'aula, pescant de tot arreu per aconseguir coneixement a l'escola amb diversió, amb ganes d'aprendre i embolcallat d'un aprenentatge cooperatiu. Aconseguim formar persones i...
  • Entusiasta de l'educació com a vehicle de transformació social. Sóc antropòleg, mestre de Primària i amb dos màster sobre investigació educativa i interculturalitat. Porto més de quinze anys al servei de l'educació a diferents àmbits, tant formal com informal. Considero que la...
  • Biòleg hiperactiu amb un peu a la investigació, un altre a la divulgació científica, les dues mans a l’educació; i els ulls a la xarxa. Crec que la innovació educativa té dos grans vessants, una més «personal» (a nivell de persones, grups, aules, centres...) i una altra més institucional (a nivell...
  • Jordi Ferreiro (Barcelona 1982) es artista y educador. Su trabajo consiste en una investigación sobre los procesos de recepción e interpretación de la obra de arte, tanto en el contexto educativo como en el artístico, a través del uso de la performance y la participación de los públicos.   El...
  • Sóc professora d’Educació Visual i Plàstica (EVP) i promotora d’un Batxillerat Artístic a St. Paul’s School. Nascuda als EEUU, dono les classes d’art en anglès des de 1r d’ESO fins a 2n de Batxillerat. Imparteixo tant EVP com Tecnologia-Plàstica a l’ESO i Dibuix, Disseny i Volum a Batxillerat....
  • Sóc bibliotecària d'infantil des de fa 10 anys. Després de fer recerca i formació en metodologies alternatives per poder acompanyar els meus fills en el seu aprenentatge durant 11 anys, he sentit la necessitat de compartir els meus aprenentatges i experiències amb qui ho necessiti. Tinc...
  • Em defineixo com a una persona interdisciplinar, ja que sóc llicenciada en Física, vaig cursar el màster interuniversitari d'Història de la Ciència i actualment estic cursant el doctorat en Didàctica de Ciències Experimentals. A nivell professional, actualment estic fent classes a la Facultat...
  • D'aquelles persones que entenen l'escola com un veritable motor de transformació social. No tota innovació és positiva, només aquella que demostra científicament augmentar els aprenentatges i reduir les desigualtats socials. Juntament amb els companys del Grup SEDI (SADI en català)...
  • Col·laborador docent de la UOC (consultor i autor de material didàctic), pare d'estudiants de secundària i membre del Grup motor xRP (per un institut públic de renovació pedagògica) i d’Inspira Secundària. He fet recerca sobre creació col·lectiva, processos participatius i col·laboratius, i...
  • Faig Animació Sociocultural; integro forma i contingut. Edupunk, Dj i feminista. Com a edupunk, faig el que sigui per tal que l'aprenentatge succeeixi, integrant noves i velles tecnologies, dins i fora de l'aula. Com a DJ, remesclo, regenero, entenent la pràctica educativa com una forma...
  • Sóc mestra d'educació infantil, després d'uns anys a l'equip directiu com a secretària, actualment porto la direcció d'una GRAN escola: El Despujol. No es pot ser més afortunada: faig allò que crec. Crec en una educació activa, viva, en canvi constant, que avança i mai s'...
  • Sóc terriblement curiosa. Llegeixo compulsivament. Aspiro a canviar la meva petita parcel·la de món. Crec que necessitem que l'emoció entri a les aules i que l'alumnat aprengui amb els ulls, amb les mans, amb les oïdes i amb el cor. Adoro els reptes, especialment si poden significar una...
  • Sóc curiós, inquiet, pragmàtic i actiu. Procuro estar al dia en allò que m'interessa i lògicament l'educació és el meu àmbit professional. M'interessa millorar l'educació dels joves i això connecta directament amb la innovació. Quina educació mereix i requereix una persona que...
  • Sóc mestra d'educació Primària. M'agrada reflexionar i treballar en la millora dels processos d’ensenyament aprenentatge que promouen la participació de la comunitat educativa. Crec en la importància de compartir inquietuds, propostes i processos d'aprenentatge amb altres...
  • Soc pedagoga, doctora en Ciències de l’Educació. M'apassionen els nous reptes, la innovació educativa i continuar aprenent en entorns estimulants. M'interessa compartir la meva experiència en àmbits com a experta i investigadora de l'àmbit de la competència comunicativa oral, en...
  • Intentant anar més enllà del camí senzill sempre i quan el destí sembli atractiu i l'aventura fins arribar-hi, per sí mateixa, ja valgui la pena. Afortunat guanyador del VII Premi Impuls a la innovació educativa, 3r premi del Mobile Learning Awards 2016, guanyador d'Espiral Edublogs al...
  • Sóc antropòloga de formació i especialista en literatura infantil. M'interessa el potencial que la lectura i l'educació literària poden tenir al llarg de la infància en termes d'equitat i de lluita contra les desigualtats culturals, que són també desigualtats socials. Entenc que la...
  • Sóc mare, escriptora, economista i emprenedora. Entenc la innovació en l'educació com una eina per a la transformació social. L'educació ha d'ajudar a desenvolupar el projecte vital de cada persona per sentir que el que som i el que fem estan alineats i, des d'aquí, contribuir...
  • Sóc una persona inquieta, curiosa, atreta per el que és nou i pel món de la creativitat. Apassionada per cercar noves vies i sinergies que permetin el canvi en el model educatiu a fi de que l'alumne pugui desenvolupar el seu potencial i créixer com a persona. Pertanyo a la xarxa inspira...
  • Professora d'informàtica, formadora del Departament d'Ensenyament i dinamitzadora del projecte Implica’t+. Em considero una persona lliure, responsable, activa, treballadora i inquieta. M’agrada estar al dia de les novetats per això intento formar-me contínuament. Dedico part del meu...
  • La convivència amb vuit germans i les diferències lingüístiques i culturals dels meus pares m’han fet interessar en els reptes de la conciliació i la resolució de problemes per la construcció col·lectiva de coneixement. Estic interessada en la recerca com a font de millora social, i en la...
  • Sóc una persona creativa, innovadora, reflexiva, perseverant i entusiasta. Innovar per mi és imprescindible. És la concretització de la capacitat creativa en canvi reals. He desenvolupat els conceptes de "ciutadania creativa" i "creativitat i innovació social" i els he...
  • Psicòloga social apassionada per les humanitats. M'agrada estar atenta als canvis del meu entorn per incorporar noves tendències a la meva feina. De 2004 a 2016 vaig treballar a la Fundació Servei Solidari, amb projectes vinculats amb l'emprenedoria i la mentoria. Des de maig de 2016...
  • Professor de Ciències Socials a l'ensenyament secundari i jugador de rol i jocs de taula. A vegades és difícil determinar on comença una faceta i acaba l'altra. Seguint aquesta línia podríem dir que sóc un personatge multiclasse, barreja de docent i explorador, sempre tractant d'...
  • Sóc un mestre de primària. Actualment faig de tutor de 2n d'E.P. Penso que hem d'encaminar l'ensenyament cap a la globalització dels aprenentatges en contextos significatius pels alumnes. És bàsic gaudir amb el que fem. Actualment també estic realitzant una extraescolar d'...
  • Mestra d'educació primària, professora de música i estudiant de psicologia. Actualment estic desenvolupant la meva tesi doctoral en el grup d’investigació GRINTIE, on col·laboro en els projectes d’investigació que estan desenvolupant. Sóc una persona activa, reflexiva i crítica amb ganes d’...
  • Sóc una persona inquieta, creativa i inconformista amb allò que es pot millorar. Tot i tenir una formació en ADE i MBA, sempre he estat involucrada en projectes professionals amb un alt grau de creativitat. La curiositat sempre m'ha portat a innovar, a detectar punts de millora i crear...
  • Aspiro a ser individu social. Qüestiono el que és obvi, convençut que res perdura en el canvi d'època d'ara. Ens cal treballar en metamodels per construir nous paradigmes. 17 anys com a metge i especialista en oncologia mèdica de persones amb malalties. 17 anys de direcció estratègica en...
  • Bàsicament, sóc extremadament curiós i també crec en les possibilitats dels jocs de taula per ajudar els/les mestres a fer la seva tasca educativa i per motivar els alumnes a superar-se. Des del 2011 impulso l’Aprenentatge Basat en Jocs (Game-Based Learning) a través de l’empresa “LU2 Experts en...
  • Em defineixo com a mare,mestra i ciutadana. Sóc una apassionada de la meva feina. Tinc el privilegi de treballar del que més m'agrada i amb uns companys de viatge extraordinaris ( alumnes, famílies i mestres). Innovar és modificar i canviar coses introduint aspectes nous. Em fa por que massa...
  • Docent amb 20 anys de carrera a diferents etapes educatives, combinant l'educació artística amb l'anglès i les tecnologies de l'informació i la comunicació. Apassionat de la ludificació i l’Aprenentatge Basat en Jocs, Problemes o Projectes; la integració eficient i significativa de...
  • Persona inquieta, amb ganes de repensar i reinventar l'escola creant una nova visió de l'educació. D'una educació que respecti els processos d’aprenentatge, ritmes i necessitats dels infants. D’una educació que s'adapti als nous reptes del segle XXI. Per mi la innovació és la...
  • Sóc un professional que desenvolupo la meva feina al voltant del desenvolupament territorial i el pensament sistèmic i la sostenibilitat, també en l’àmbit de l’educació. El pensament sistèmic pot aportar a l’ensenyament una visió complementària i imprescindible per afrontar els problemes i...
  • Mestre i, actualment, director de l’Escola Anglesola de Barcelona. Em defineixo com una persona entusiasta pel món de l'educació i amb ganes de fer canvis constants. Pel que fa a la meva visió de la innovació, considero que és important estar obertes a noves maneres de fer i de mirar el món....
  • Optimista, observadora, reflexiva, creativa, responsable. Fundadora y Directora General de OraToga-UB, Universidad de Barcelona. Per mi la innovació significa obrir un camí a través del qual acompanyo els joves estudiants cap al creixement personal, ajudant-los a descobrir les seves pròpies...
  • Arquitecte, docent i investigador: 3 mirades des de les quals procuro generar innovació educativa. Formador Magnet. Entenc l'educació des d'aprenentatges dialògics i a partir de l'oferiment d'eines i capacitat crítica als/a les alumnes per tal que disposin de la llibertat per...
  • Persona preocupada per l'educació i l'aprenentatge dels alumnes. Innovador, emprenedor i amb ganes de canviar l'educació tradicional actual proposant noves metodologies centrades en l'alumne. La innovació, en educació, es una necessitat constant. Hem de ser capaços d'anar a...
  • Sóc una persona, per vocació i professió, dedicada a l'educació i a la seva innovació. Això m'ha portat a conèixer i participar en la majoria d'etapes educatives i institucions públiques i privades. Treballo per aquest objectiu tant a la Facultat de Ciències de l'Educació a la...
  • Bibliotecària infantil, especialitzada en la promoció de la lectura, i les biblioteques escolars. Creativa, sensible, rigorosa, idealista, treballadora, tossuda i apassionada de la meva feina. Entenc que la innovació en el meu àmbit passa per reconèixer: La infància com a font de totes les...
  • Sóc una persona implicada en el canvi de les persones, que vol acompanyar als professionals a aconseguir els seus objectius. Ja fa més de 6 anys em dedico a ajudar als professors, directors i equips directius, tant amb formació com amb sessions de Coaching i PNL. Ja fa anys que treballant amb...
  • Impulsor de nous conceptes i arquetips. Convençut que una innovació només ho és si canvia comportaments. Les innovacions més radicals es troben a les fronteres entre experiències i àrees de coneixement. S’han d’explorar mitjançant interaccions disciplinades. Només hi ha 3 coses que passen...
  • M'agrada trepitjar el terreny que separa allò conegut d'allò desconegut. M'agrada oferir als alumnes orientació per a què estiguin acompanyats en els seus camins i transicions. Per a mi innovar en educació és estirar el teixit de l'Escola i cosir-hi un pedaç més, per a què la...
  • Viure amb passió, compartir emocions, conviure amb experiències memorables que facin a l’alumne extreure un aprenentatge que no oblidarà i que l’acompanyarà al llarg de la seva etapa de vida, d’infant, a adolescent i a adult. Aquest és el procés que em defineix com a mestre, intentant que cada dia...
  • Hola! Sóc una persona curiosa i sempre intento estar aprenent coneixements interessants. Llicenciat en Ciències de la Comunicació al 2001 a Barcelona he pogut treballar en múltiples projectes i afrontar nous reptes constantment. Actualment, entre altres projectes que desenvolupo, intento difondre...
  • Expert amb una llarga trajectòria en museus de ciència, tècnica i arqueologia industrial dissenyant projectes i plans directors sostenibles social i ambientalment, tant en el què representa el patrimoni material com l'immaterial, els museus edificis o els ecomuseus territori. Ha treballat en...
  • Sóc professor de Filosofia a l'Institut Salvador Espriu. Intervinc activament en la promoció d’iniciatives col·laboratives entre Instituts, que ja han esdevingut realitats consolidades, com són la “Jornada de Filosofia de Girona” o el “Dia d’Europa". He creat Cursos en Comunicació...
  • Sóc docent d'Educació Física, el món de l'educació física em permet un contacte més directe i proper amb els alumnes, un tret per a mi indispensable de la tasca docent. Aquesta proximitat acompanyada de l'experiència i la vivència és allò que considero més important per a que es...
  • Sóc professora de llengua, mare de dos adolescents i terrassenca. El curs 2018-2019 començo un repte nou: la direcció de l'Institut Jaume Cabré, de nova creació a Terrassa. Comencem un equip de set professors, amb molta il·lusió i un projecte innovador, fruit de l'experiència i de la...
  • Sóc una persona amb inquietuds socials i intel·lectuals, amb interès i curiositat per entendre qui som els humans i amb la ferma creença que l’educació és l’eina més transformadora que tenim les persones i les seves societats. Entenc la innovació com una manera de repensar contínuament els...
  • Professional transdisciplinar que facilito que les coses passin. La innovació? Sempre des de les evidències, a través de la recerca i les bones pràctiques Hem identificat els indicadors claus de la convivència urbana així com la piràmide convivencial a través de la recerca básica derivada de la...
  • Em definisc com una persona compromesa amb la Renovació Pedagògica on estic militant des de 1984. Actualment estic jubilat però tot i això seguisc col·laborant tant en els MRP com en activitats de formació a través de l'Escola Sindical de Formació Melchor Botella. La Innovació va molt més...
  • Com a pedagoga, fa cinc anys que treballo en projectes d'innovació educativa. Les ganes de seguir aprenent i gaudint de l'experiència de treballar amb totes les etapes educatives em porta a col·laborar amb diverses entitats i moviments pedagògics. Entenc que la innovació ha d'anar...
  • Apassionat en l'educació i amb ganes de girar el mitjó. M'he endinsat fa poc en aquest en aquest món, descobreixo i comparteixo, amb ganes d'escoltar i aprendre. Crec en els petits canvis per engranar grans transformacions. Per mi, innovar és arriscar, trencar o desdibuixar per...
  • Em semblo un “explorador” que va trobant regularitats; obert, flexible, senzill, empàtic. Penso que tinc algunes conviccions sòlides difícils de ser modificades i, alhora, la vida m’ensenya que fins i tot allò més profund pot variar. Una innovació seria situar una idea, una acció, un comportament...
  • Químic d’estudis i amb 20 anys d’experiència en la docència, el meu tarannà i la meva formació científica m’han portat a ser una persona inquieta, amb l’esperit de preguntar-me què passa al meu voltant i què puc fer per millorar-ho. En l’àmbit docent em pregunto sobre els processos mentals que...
  • Aferrissat creient i practicant de la innovació oberta, per intercanviar idees, connexions, col·laborar en noves iniciatives i contribuir a accelerar l'adopció de noves formes d'aprendre i ensenyar que millorin l'experiència educativa utilitzant els recursos de l'era digital....
  • Em defineixo com una persona curiosa, inquieta, amb ganes d'aprendre i de conèixer realitats diferents a la meva, emprenendora, apassionada de l'educació i del que amb ella podem oferir al món, que li agrada treballar en equip i construir coneixement de forma cooperativa. Per mi, la...

EXPERIÈNCIES

  • #entredocents és un espai de debat educatiu obert a la participació per intercanviar experiències i reflexions pedagògiques. Les sessions són cada dilluns de 21:30 a 22:30 a Twitter Spaces, un servei per tenir converses d'àudio en directe a la xarxa social Twitter.
  • Projecte de transformació, realitzat durant 2 anys amb CS de Primària, en el qual l'alumnat ha estat analitzant un espai problemàtic de la pròpia escola per tal de capacitar-se i dissenyar-ne una millora. La proposta pretén una transformació física (de l'espai) i de comportament (de la...
  • Beepath a les escoles és un projecte de mobilitat dins de l’ámbit de la ciència ciutadana que s’ofereix a les escoles de Barcelona i de la seva àrea metropolitana. Beepath ofereix un procés de co-creació i una activitat de ciència ciutadana a professorat i alumnat de secundària implicant-los en...
  • Canal de Youtube de la iniciativa MindingMinds, on compartim contingut relacionat amb les Altes Capacitats, per a desmitificar i acostar la realitat d'aquest col·lectiu a la societat. Quan parlem d'Altes Capacitats, ens trobem amb 2 grans obstacles: per una banda, l'estereotip està...
  • La "Conspiració intergalàctica" és una proposta de gamificació per a educació superior. Concretament per a l'assignatura "Videojocs i Educació" de 3r del grau de Mestre, menció en TIC, a la Universitat de Girona (UdG). Els alumnes es converteixen en experts en videojocs de...
  • Departament exotèric és un projecte artístic inèdit i una plataforma educativa pilot adreçada als estudiants universitaris de Grau d’Arts Visuals i Disseny. El projecte es dedica a la reflexió i a l’intercanvi d’idees, experiències i coneixements en l’aprenentatge de l’art contemporani i la seva...
  • Donar veu a la memòria és un projecte d’aprenentatge i servei que recupera, a través del teatre, la memòria dels nens i nenes que visqueren en primera persona els grans conflictes del segle XX. A partir de les fonts primàries, es creen textos teatrals, que s’endinsen en situacions d’injustícia,...
  • L'escola ha emprès una transformació educativa integral amb la voluntat de portar als seus alumnes al centre del procés d'aprenentatge, fomentant la creativitat, la motivació, l'actitud emprenedora i el treball col·laboratiu entre molts altres objectius finals de l'aprenentatge...
  • Explora i creaciència és una proposta de promoció de la ciència i de les vocacions científiques. La proposta es base en la presentació del marc teòric i l’aplicació metodològica amb l’objectiu d’incentivar les capacitats científiques a través del moviment. El projecte es va portar a terme al CEIP...
  • Formació de formadors i formadores a través de sessions formatives distribuïdes al llarg del curs escolar en les quals es treballa tot allò que un/a formador/a de persones joves i adultes migrades ha de conèixer per desenvolupar amb èxit la seva tasca. Així, treballem algunes de les diferents...
  • Xarxa de grups que, sota el paraigües de Rosa Sensat, estan repartits per Catalunya. L'objectiu és innovar la metodologia general de les aules i les escoles des de la didàctica de les matemàtiques. Es treballa sota una metodologia activa amb un enfocament crític que didàcticament evoluciona...
  • "La Caja Misteriosa" és una experiència educativa dissenyada pel projecte breakoutedu. En el joc, els alumnes han d'aconseguir obrir caixes tancades amb diverses claus, combinacions numèriques i candaus a partir de diversos enigmes i trencaclosques. En el vídeo mostrem un resum de l...
  • Projecte d'educació mediàtica orientat a la incidència de la publicitat en la imatge corporal dels nens i nenes.
  • Ments Globals és una plataforma educativa amb un extens repositori d’eines digitals. Volem facilitar l’accés i ús a noves formes de comunicar en un món en constant transformació. Formació personalitzada amb Eines Digitals per millorar les comunicacions de la Comunitat Educativa. Complementar la...
  • L'actual Sistema Educatiu no propicia la capacitat de decisió als alumnes, que es veuen obligats a cursar allò que el currículum dicta, en comptes de tenir oportunitats per a triar. És per aquest motiu, que quan toca escollir assignatures optatives, Batxillerat o FP, Cicles, Universitat i fins...
  • La nostra Fundació té com a marc un model que compta ja amb dotze anys d’aplicació i èxit: l’Ecologia Emocional i que vincula EMOCIONS I VALORS amb les àrees d’actuació. Això permet solidesa en l'orientació de les accions que s’emprenen tenint una exquisita cura del món emocional de la persona...
  • Implica't+ és un projecte cooperatiu i transversal que té com a objectiu principal treballar a les aules els valors, la solidaritat i els principis de la Carta de la Terra. Està adreçat a l’alumnat de totes les etapes educatives i conté un ampli ventall de propostes didàctiques elaborades amb...
  • El projecte Xerpa és un programa d'acompanyament i suport entre alumnes per tal que l'adaptació al centre educatiu, per part dels qui hi entren de nou, sigui el millor possible, tant pel que fa als aspectes acadèmics així com també els emocionals i relacionals. El projecte promou que es...
  • Aquests projectes es generen des del potencial que aporta l’art a l’àmbit educatiu. Per una banda hi ha el fet que l’art és una àrea de coneixement que afavoreix el treball interdisciplinar. Per l’altra, es busca explorar els múltiples punts de connexió que hi ha entre el procés de creació i el...
  • La Revista Escolar Digital (RED) proposa la creació d’un mitjà de comunicació gestionat per alumnes, dinamitzat per professors i coordinat per periodistes. Es crea un sistema en xarxa que permet que les diverses redaccions d'alumnes comparteixin continguts i experiències amb estudiants d'...
  • El Projecte SESAME (Social Entreprise by Synergy and the Added value of youth Mentoring in Europe) és una aliança estratègica entre 7 organitzacions europees. Vol impulsar el coneixement de l'emprenedoria social entre l'estudiantat universitari i de formació professional a través de la...
  • És un nou camí, un nou projecte pedagògic que ens permet, des de la coherència amb la nostra Missió i Valors, seguir donant respostes educatives reals als reptes que hauran de viure els infants i joves, en una societat en canvi constant. Les tres potes que el defineixen són: Aprenentatge...
  • Activitat realitzada per alumnes de 1r. d'ESO durant el segon quatrimestre del curs. Sóm 15 persones disposades a passar-ho bé, cercant i recopilant informació sobre còmics, mirant còmics, fent còmics…, i mostrant tota la feina que farem.
  • Els tallers de periodisme i Fake News són una activitat pràctica de periodisme destinada a estudiants de secundària que fomenta la lectura crítica de diaris, ensenya a identificar les Fake News i explica les claus de la redacció periodística.
  • La vida amb una mica d'humor és molt millor. I l'escola també! Com que a casa ens agrada molt BBTheory vam pensar que estaria bé poder fer ús a les aules (sobretot de Secundària) de tot el coneixement que es deixa entreveure a la sèrie de TV... que no és poc! El que fem és seleccionar...
  • Mystery Location és un joc on dues classes de procedència desconeguda es connecten per vídeo conferència i alternativament, plantegen preguntes que només poden contestar-se amb un si o un no. Objectiu: descobrir a quina ciutat del món està cada grup classe.

INSTITUCIONS

  • La nostra acció es basa en l’anàlisi i gestió de la complexitat a través del pensament sistèmic. Les eines que fem servir per a plasmar-lo són gràfiques (mapes conceptuals, models mentals, diagrames causals) i operatives (models en dinàmica de sistemes). L’enfocament sistèmic considera tots els...
  • El BES és un equip intergeneracional de professionals dels camps de la psicologia, l’educació i l’art que treballem des del 2005 per procurar espais de benestar en els àmbits de convivència de les famílies i els professionals que treballen amb elles. Els dispositius que utilitzem provenen de...
  • Barrina us ofereix tallers d'aprenentatge actiu i activitats de foment lector de format propi. Dissenyats per complementar i recolzar el treball a l'aula, on desenvolupem contingut curricular, cultural o específic, facilitant el treball interdisciplinari per projectes amb materials i...
  • A Blue Globe Media som periodistes i educadors. Investiguem i impulsem nous llenguatges, canals i continguts per explicar l’actualitat de forma simple, pedagògica i entretinguda. El nostre principal objectiu és despertar l’interès dels joves per la realitat que els rodeja i que es converteixin en...
  • L'escola Sant Ramon Nonat, de la Fundació Escoles Parroquials, és una escola acollidora i oberta, que fomenta l'equitat i la formació intel·lectualment sòlida, tot potenciant processos d'innovació educativa. L'escola Sant Ramon Nonat vol ser una veritable escola que aprèn,...
  • La raó de ser de Coperfield for Social Good es ajudar a la generació d’impacte positiu a la societat mitjançant el disseny, facilitació i acompanyament de projectes i processos de canvi. Creiem que: les innovacions rellevants tenen més probabilitats de ser resultat d'un treball disciplinat de...
  • Educar x Transformar vol col·laborar amb els mestres i centres educatius per educar en la sostenibilitat. La nostra visió de la sostenibilitat la desenvolupem des de l'economia ètica i responsable. Per a nosaltres, la innovació és pensar les coses de forma diferent per crear noves maneres d...
  • Ningú sap com serà l’educació del futur, però a eduscopi estem convençuts que la tecnologia, la innovació i la creativitat hi tindran un paper fonamental. I aquestes són les nostres raons de ser. Eduscopi neix de l'experiència acumulada en educació i divulgació dels seus fundadors, Salvador...
  • Desenvolupem un projecte educatiu, cultural i social que promou, a través de la participació, el dret a l’educació que tenen totes les persones al llarg de la seva vida, prioritzant els sectors més susceptibles d'exclusió social. Les activitats de l’Escola es basen en les capacitats de les...
  • Escola d'educació infantil i primària pública de les Masies de Voltregà (Osona). Treballem per projectes interdisciplinars de P3 a 6è fent que els nostres alumnes siguin els protagonistes dels seus aprenentatges. Som comunitat d'aprenentatge, ja que per a nosaltres l'educació no pot...
  • Som una escola d'Educació Infantil i Primària arrelada al poble, gestionada pels pares i mares constituïts en fundació, que educa en valors cristians. Treballem perquè els nens i les nenes esdevinguin persones ben formades, sensibles i respectuoses envers els altres i amb conviccions i esperit...
  • L’organització del centre com a comunitat d’aprenentatge, la implicació en l’entorn, i en xarxes vinculades a la renovació pedagògica i la innovació, afavoreixen interaccions bidireccionals d’enriquiment mutu. Les pràctiques pedagògiques contemplen espais d’itinerari personalitzat i projectes...
  • A l'escola Montseny estem ara mateix en un dels processos més excitants que existeixen: transformar una escola tradicional en un centre d'aprenentatge modern i adaptat a les necessitats dels alumnes actuals. La nostra visió és educar per la societat de l'avui: mitjançant...
  • El nostre projecte es fonamenta, per damunt de tot, en el treball. Treballem per aconseguir persones lliures i autònomes perquè, d’una manera crítica, puguin viure en comunitat i intervenir, de manera compromesa, en la construcció del món que volem, La nostra feina gira al voltant d’uns eixos...
  • Projecte som una escola catalana, concertada i laica. Som un centre d’una línia, que imparteix els nivells d’educació infantil, primària i ESO. Una de les característiques essencials de Projecte és que, en ser una escola d’una sola línia, permet una sèrie de dinàmiques i relacions entre els membres...
  • Sant Gervasi és, sobretot, un col·lectiu de professionals de l’educació que viu i dóna forma a un projecte educatiu del qual tots en som corresponsables. El nostre règim de cooperativa de treball associat garanteix estabilitat al projecte pedagògic d’una escola catalana, plural i oberta a tothom...
  • FINANPOLIS és un mètode innovador de gamificació financera que utilitza un joc de taula per aprendre i fer reflexionar sobre finances de manera lúdica i divertida. S'han acabat les classes avorrides i amb paraules que no s'entenen. Es juga en grups per fomentar els valors que tot...
  • A la Fundació Escoles Garbí formem els homes del demà com a ciutadans proactius, capaços de transformar la societat en què vivim, en un entorn just, solidari i sostenible. Els nostres alumnes, acompanyats per uns educadors, que són referents en tot moment i, en un entorn d’atenció personalitzada...
  • Promovem la creativitat i el talent dels nens i nenes per preparar-los per afrontar el seu futur. La Fundació per a la Creativació és una entitat privada sense ànim de lucre que té l'objectiu de conscienciar, promoure i col·laborar amb les escoles i les famílies per educar la creativitat i...
  • Grup motor xRP (per un institut públic de renovació pedagògica a Premià de Mar) vol ser un grup híbrid amb mares, pares, professorat i estudiants, per compartir, aprendre i impulsar canvis conjuntament. Es va crear ’ha creat l’any 2015 amb un conjunt de mares i pares amb fills i filles a primària i...
  • El Grup de Treball SEDI (SADI en català) cerca un canvi de 180º del paradigma educatiu tradicional fent sevir un model sistèmic i sistematitzat d'avaluació dialògic i integrat com a eix vertebrador. Volem introduir-nos a les escoles tradicionals per demostrar científicament que una educació...
  • A Costa i Llobera parlem d’innovació com la capacitat de treballar els reptes que com a comunitat educativa ens plantegem. Innovar, pensem que és la possibilitat i la oportunitat de treballar des dels dubtes i les incerteses per construir recorreguts de recerca i investigació que ens permetin noves...
  • Grup auto-organitzat i horitzontal de professors, mestres i famílies per la renovació pedagògica a secundària. Volem que l’adolescent pugui fer de la seva secundària una experiència que l'ajudi a atendre les seves necessitats de creixement, vinculació i exploració, i a seguir desenvolupant...
  • L'institut de Ciències de l'Educació és una institució de dret públic que té per objecte d'estudi el desenvolupament i millora de la formació permanent del professorat en tots els nivell educatius, de l'estudi i recerca sobre els processos de transició a través de projectes i l...
  • Els estatuts de la Universitat Politècnica de Catalunya (UPC) defineixen l’ Institut de Ciències de l’Educació (ICE) com una unitat bàsica que contribueix a la millora de la qualitat docent mitjançant, entre altres, la promoció de la millora i la innovació de l’activitat docent i la formació de...
  • L'Institut Jaume Cabré és un centre de nova creació, situat a les instal·lacions de l'Escola Marquès Casals de Terrassa. Iniciem l'activitat el juliol de 2018 amb un equip de 7 persones i el curs, al setembre, amb 2 grups de 1ESO. El projecte que pretenem tirar endavant és valent:...
  • El Centre s’ubica en un barri a la perifèria de la ciutat de Barcelona, on la població és en gran part de classe obrera, i les famílies majoritàriament, de classe social mitjana-baixa. Amb l’actual conjuntura econòmica ha augmentat el nombre de famílies amb situació social desfavorida, que han...
  • Els temps estan canviant, igual que la vida a l'aula. És una realitat que la transformació que ha experimentat la nostra societat és enorme. El paradigma de l'economia del coneixement, un món amb una quantitat gairebé il·limitada d'informació o l'impacte de les tecnologies són...
  • L'organització Sangakoo (marca de Sangaku S.L.) és un projecte social d'aprenentatge col·laboratiu. Es fonamenta en un equip interprofessional de provada motivació per a la reforma dels sistemes educatius. El primer gran repte ha estat assumir els progressius errors comesos: identificar-...
  • "The Transformation Society" és una organització virtual i deslocalitzada, orientada a la gestió de la complexitat en diferents entorns tecnològics i comunicatius digitals, des d'enfocaments estratègics i organitzatius. L'objectiu és compartir coneixement, proposar actuacions i...
  • The Visual Suspects és un estudi creatiu, guardonat, situat a Barcelona amb col·laboradors afins arreu del món. Des de 2003, els nostres treballs es troben a la cruïlla entre la comunicació digital, la tecnologia, les narratives expandides i la sostenibilitat. El nostre equip ha treballat per a...
  • UdiGitalEdu és un grup de recerca emergent de la Universitat de Girona. El nostre equip desenvolupa projectes en els àmbits de l’Educació i la Tecnologia amb un enfocament marcadament multidisciplinar. Dissenyem activitats i tallers que barregen la Tecnologia, la Ciència i l’Art amb l’objectiu de...
  • És una xarxa de treball estable entre el professorat interessat en millorar determinats aspectes de la seva docència promoguda per l'ICE de la UdG. Incorpora una dinàmica de reflexió continuada i compartida sobre la seva pràctica docent: planificar-actuar-observar-reflexionar de manera acurada...