TAC

INNOVADORS

  • Llicenciat en Filosofia, Director gerent de l’Escola Pia de Mataró, Màster en Educació en valors per la UB i Màster en Educació i TIC per la Universitat Oberta de Catalunya. Participo com a formador en cursos de formació continua i Màsters, sempre en relació a l’educació en valors, l’educació...
  • Emprenedora de projectes educatius a l'aula, m'agrada aprendre i compartir entre iguals i/o diferents per millorar la meva tasca docent i, en definitiva, l'educació. Per què crec que l'estudiant es mereix aprendre en les millors condicions. Per a mi, tot professor és innovador...
  • Pedagoga vocacional i actualment professora de Màster a IL3 - Universitat de Barcelona, consultora estratègica de start-ups d’EdTech i co-organitzadora del TEDxBarcelonaWomen 2015. Crec en l'Educació com a dret humà fonamental. Estic compromesa en treballar i aprofundir en els processos...
  • Mestre a una escola d'adults pública a Mollerusa. M'interesso per la innovació, penso que encara puc aportar idees noves en un camp com la formació d'adults que, si més no al meu voltant, s'està estancant. Des de l’experiència de gairebé 20 anys en l’àmbit, crec que puc...
  • Sóc mestre de l’escola Nostra Llar (Sabadell), professor associat a la UAB on faig classes a la Facultat d’Educació i Eduhacker. Màster de recerca en educació a la UAB i actualment en faig un altre sobre les TAC i els entorns d’ensenyament-aprenentatge a la UB. M'encanta la tecnologia...
  • Sóc una persona que creu que sempre podem millorar les propostes que fem als alumnes per ajudar-los a aprendre. Actualment sóc cap del Dept. d'Ed. Infantil de Jesuïtes-Bellvitge. La meva visió de la innovació és que una cosa només és “IMPOSSIBLE” fins que algú troba la manera de fer-la “...
  • Enginyer i màster de direcció d’empreses de formació, em defineixo com una persona emprenedora amb una visió pràctica. Per mi, innovar és fer les coses de manera diferent perquè siguin més fàcils i accessibles per a la gent. En aquest sentit, la tecnologia és una eina que ens ha d’ajudar dins d’...
  • Sóc treballador, actiu, inquiet, proactiu, amb facilitat per al treball en equip. La meva visió de la innovació passa per estar sempre amb els altres, crec que sols a partir del treball en equip i compartint entre iguals és possible innovar. Al llarg de la meva trajectòria he aconseguit...
  • Sóc professora de secundària, en l'àrea de matemàtiques i tecnologia a l'escola FEDAC Sant Andreu. Formo part d'un equip docent que estem portant a terme diferents projectes matemàtics per desenvolupar el pensament crític i la reflexió, tot relacionant-ho amb aspectes propers als...
  • Sempre he necessitat buscar les respostes menys evidents al màxim nombre de preguntes possibles, i ja quan començava a estudiar Enginyeria Multimèdia vaig començar a investigar sobre noves maneres d'interactuar, sobre la manera d'integrar el món digital amb el món real, i buscar-ne...
  • Em considero creatiu, educador i professor d'Art i Vida. Les meves passions són els audiovisuals, les instal·lacions i educar tot entregant-me als altres. En tots els sis centres (tres dels quals amb batxillerat artístic) on he treballat, sempre he demanat que l'organització sigui...
  • Mestre, llicenciat en Història de l'Art i formador de formadors. Actualment treballant a l'ICE de la Universitat de Barcelona com a responsable de formació. Des de fa molts anys, interessat en el canvi que les TIC, TAC i TEP (Tecnologies de l'Apoderament i la Participació) poden...
  • Mestre i enginyer informàtic. M'interessen la programació i la robòtica com a eines per a l'aprenentatge. Treballo a l'Àrea TAC del Departament d'Ensenyament com a Assessor Tècnic Docent. Sóc ambaixador de la setmana europea de la programació (http://codeweek.eu) i coordinador...
  • Sóc mestra de fa molt temps, en procés d'aprendre, compartir i millorar cada dia. Gaudeixo amb la meva feina. M'agrada treballar en equip i formar part d'un canvi educatiu. Crec que la innovació és ara, cal implicació del professorat i de les institucions. Ja anem tard! Fa uns anys...
  • Em considero una persona dinàmica, disposada a intentar nous mètodes d'ensenyament i penso que els alumnes han de ser partíceps actius del seu aprenentatge. Sóc coordinador TAC - TIC a l'escola Montclar Mestral (Institució Familiar d'Educació) de Jorba (L'Anoia). Actualment...
  • Usuari administrador del portal Educació Demà
  • Sóc una apassionada de l'educació. En l'àmbit personal una gran optimista a qui li agrada veure el got mig ple. Em sento molt bé dirigint la cooperativa de mestres ESCOLA TECNOS, compartint amb els meus companys els reptes pedagògics actuals. Fujo del blanc i el negre, m'agrada...
  • Professor de Tecnologia. Apassionat de l'educació i de formació tecnològica, intento aprofitar les TIC per millorar l'organització del centre, per facilitar les metodologies on l'alumne és el protagonista del seu aprenentatge i per millorar l'avaluació. En aquest sentit, he...
  • Sóc mestre d'educació física a una escola de Primària. Actualment estic cursant el màster d'educació i TIC de la UOC. M'agrada tot allò relacionat amb les noves tecnologies i les possibilitats que aquestes ofereixen en el món educatiu. Tracto de buscar sempre noves maneres de...
  • Amb vocació per l'educació, mestre i professor que desitja l'excel·lència en l'aprenentatge dels seus alumnes. Llarga trajectòria professional, vinculada a Jesuïtes Sarrià-Sant Ignasi (Jesuïtes Educació). En aquesta institució he exercit de tutor, mestre de primària, professor de FP...
  • Emprenedor que ha participat tant en projectes consolidats com en start-ups, sempre fent servir la innovació i la creativitat com a instruments per obtenir resultats excepcionals que portin a la transformació social.
  • Sóc professor de Ciències Naturals a Secundària amb experiència com a formador, tutor i en càrrecs de coordinació. La meva activitat docent està lligada a la curiositat del meu caràcter, el pensament holístic i l'experiència de ser pare. Per mi innovar no ha de ser inventar coses noves si no...
  • Sempre m'ha agradat fer les coses d'una manera diferent: al llarg dels anys ha estat una constant la necessitat de dissenyar i desenvolupar projectes que emocionin, que inspirin i que transformin la societat. Ho he fet des de la docència, l'edició i la gestió de projectes, i...
  • Sóc pedagoga i doctora en educació per la Universitat de Barcelona, professora a la mateixa universitat als ensenyaments d'Educació i de Comunicació Audiovisual, i membre del Grup de Recerca Consolidat, Laboratori de Mitjans Interactius (LMI). Les meves línies de recerca i docència es centren...
  • Sóc mestra d'educació Primària. M'agrada reflexionar i treballar en la millora dels processos d’ensenyament aprenentatge que promouen la participació de la comunitat educativa. Crec en la importància de compartir inquietuds, propostes i processos d'aprenentatge amb altres...
  • Em defineixo com una persona apassionada de l'educació i la innovació tecnològica a les aules, autodidàctica en el que es refereix a la implementació i ús d'eines TIC a les escoles. Amb ganes d'aprendre cada dia tan personalment com professionalment. La innovació per mi és canviar...
  • Mestre, economista i Dr. en Ciències de l'Educació. He treballat com a professor, director i catedràtic (Primària i Secundària), així com a professor d'universitat (UOC, URL...) i coordinador dels Estudis de Tercer Cicle (UAB). Actualment sóc director del Grup de Recerca "Didàctica i...
  • Sóc Mariana Martínez Carlevaro. Treballo a la Fundació Jesuïtes Educació i estic realitzant el Doctorat en Educació a la Universitat Ramon Llull. Sóc uruguaiana, màster en Innovació Educativa i TIC, llicenciada en Física i professora d'anglès. Actualment treballo com a especialista de disseny...
  • Sóc un mestre de primària. Actualment faig de tutor de 2n d'E.P. Penso que hem d'encaminar l'ensenyament cap a la globalització dels aprenentatges en contextos significatius pels alumnes. És bàsic gaudir amb el que fem. Actualment també estic realitzant una extraescolar d'...
  • Sóc una persona apassionada i convençuda que la humanitat és capaç de millorar a través de l’educació. Totes les persones mereixem gaudir d’un desenvolupament ple. Sempre tenim dret a una altra oportunitat més. La innovació és una actitud permanent per observar la realitat, i cercar idees i...
  • Convençuda que la creativitat i la reflexió pedagògica són eines per canviar el món. Feliç de poder contribuir a formar persones crítiques, justes i lliures. La innovació a l'escola és un compromís col·lectiu per generar espais on es creï coneixement i cultura i on es tingui com objectiu...
  • Sóc mestre a l'escola Sagrat Cor Sarrià i dinamitzador del portal ScratchCatalà, espai de divulgació de la programació educativa i en especial de Scratch. M'agrada compartir amb altres docents les possibilitats de la programació i la robòtica educativa com a recurs motivador de l'...
  • Mestra i Cap del Departament d'Innovació de l'Escola Sant Gervasi Cooperativa. Sóc buscadora de projectes. Interessada en trobar solucions als nous reptes educatius i reflexionar sobre cap a on hem d'anar és un del meus objectius actuals. Aquesta recerca m'ha permès experimentar...
  • Sóc una apassionada de la tecnologia, la innovació, la creativitat i el joc! També sóc afortunada i gràcies a la meva feina com a professora de la UIC puc donar forma a aquestes passions. També sóc membre de l’equip Imathings. A les meves assignatures aplico la gamificació i intento endinsar als...
  • Sóc una persona dinàmica, implicada i atenta a les innovacions en el camp de l'educació. Malgrat la meva joventut, tinc experiència en la docència com a mestra en una escola d'Ed. Especial. M'agrada poder compartir amb els meus alumnes aspectes que van més enllà de l'eduació...
  • Em defineixo com una persona apassionada, amb ganes d'aprendre, curiosa, inquieta, que li agrada treballar en equip i explorar noves idees. Per a mi, la innovació suposa detectar i fer emergir talent amb la finalitat de millorar processos, productes o serveis. Crec que en la meva trajectòria...
  • Doctor enginyer de telecomunicació, professor del Dept. d'Enginyeria Electrònica de la UPC i ferm convençut del paper transversal de les TIC. Les TIC han esdevingut una eina present en la majoria de les nostres activitats, inclosos el lleure i l'ensenyament. S'han convertit en una...
  • Persona interessada en la innovació tecnopedagògica i noves eines d'aprenentatge, que proporcionin a la ciutadania elements per desenvolpar una personalitat plena, creativa, crítica i conscient de les seves potencialitats. Noves eines educatives per formar persones en els valors de sempre.
  • Sóc mestra d’educació primària i coordinadora TAC de l’Escola Enric Casassas de Sabadell. Tinc molt interès per la innovació educativa i la tecnologia. Juntament amb el companys impulso un canvi metodològic que passa en gran part per les tecnologies. Tinc interessos i treballo amb realitat...
  • Sóc mestre a l’Escola Projecte de Barcelona. M'agrada la programació d'ordinadors a l'aula i la robòtica educativa. Quan tenia 10 anys un mestre em va descobrir el LOGO de Seymour Papert. Ara, uns quants anys més tard, m'agrada compartir les meves experiències i el què he après...
  • Acompanyo els nois i les noies en l'apassionant camí d'aprendre i créixer. També sóc facilitador en l'aprenentatge de les ciències, la tecnologia i les matemàtiques a l'ESO i una mica de teatre en les estones lliures. Però també, i sobretot, un apassionat dels processos...
  • Viure amb passió, compartir emocions, conviure amb experiències memorables que facin a l’alumne extreure un aprenentatge que no oblidarà i que l’acompanyarà al llarg de la seva etapa de vida, d’infant, a adolescent i a adult. Aquest és el procés que em defineix com a mestre, intentant que cada dia...
  • Mestra apassionada, sempre amb ganes d'aprendre. Sóc mestra d'anglès i d'educació especial i vaig fer el màster d'Educació emocional i benestar a la UB. M'he mogut especialment dins de l'Educació Primària i sóc una persona innovadora i en constant evolució a l'...
  • Apassionada de l'educació i la innovació, lluitadora incansable i emprenedadora. A part de mestra de primària i formadora de docents, sóc instructora de Being Energy, programa educatiu innovador per augmentar la salut i el benestar a través del moviment. Innovació és la transformació de l...
  • Periodista i educadora social. Màster Oficial en Educació i TIC, postgrau en mediació familiar, mediadora comunitària. Especialista en l'ús educatiu i social de les TIC, treballo com a consultora i formadora de formadors i docents. Per a mi, innovar és buscar noves solucions als problemes de...
  • Docent des de 1979 i professor d'Informàtica (FP) amb destinació a l'Institut Vidal i Barraquer. Actualment treballo com a tècnic docent a la Secció de Serveis Educatius i Formació Permanent dels Serveis Territorials d'Ensenyament a Tarragona i a l'Àrea TAC del Departament....
  • Professor de Física i Química, Tecnologia i Matemàtiques, especialitzat en la incorporació de les TIC en els processos d'aprenentatge, com a eines que aporten noves possibilitats i afavoreixen un canvi metodològic. Actualment realitzo tasques d'assessorament a centres i docents. La...
  • Professor al Dept. d’Enginyeria Telemàtica de la UPC, doctor i Enginyer de Telecomunicació. He participat en activitats d’innovació com ara l'aprenentatge basat en projectes. Des de fa uns anys observo amb preocupació una davallada de l’interès pels estudis universitaris relacionats amb les...
  • Sóc mestra de Primària, interessada en l'Aprenetatge Basat en Projectes, en la gamificació i l'aplicació de la tecnologia a l'aula. Alhora també em fascina l'educació viva, en especial a les etapes d'Infantil i primer cicle de Primària. Crec que una escola diferent és...

EXPERIÈNCIES

  • Els debats del #XaTac5 (primer debat setmanal en Català al Twitter) tenen lloc tots els dimecres de 20:00 a 21:00h al Twitter i proposen un tema educatiu setmanal a debat, sobre innovació i canvi educatiu. El resum de la sessió es documenta setmanalment a l'Storify, a l'adreça: https://...
  • El projecte es centra en la integració de les assignatures de Medi Social, Anglès i Plàstica de 5è de primària sota una mateixa gamificació: CLAN ADVENTURE. Mitjançant un marc simbòlic i estètic basat en la Prehistòria i l’Edat Antiga els alumnes es convertiran en éssers del paleolític que han de...
  • Normalment, cada professor porta els seus registres sobre l'evolució dels alumnes i ho comparteix oralment a les sessions d'avaluació. El que es pretén amb la innovació que es presenta és millorar la coordinació entre el professorat (i informant-ne a les famílies) a través d'un...
  • El CURRICULUM BIMODAL suposa aplicar 2 metodologies didàctiques i 2 formes d’avaluació diferents segons les activitats d’aprenentatge dels estudiants: 1) Activitats per a aprendre a fer coses: adquirir competències. Aquí els alumnes podran usar els seus apunts (inclús en els exàmens) i, si el...
  • Fòrum Internacional d’Educació i Tecnologia (FIET). Es busca posar en valor el coneixement i l’experiència de Catalunya en Educació, Cultura i Tecnologia i contrastar-la amb la millor del món amb la finalitat de generar escenaris de futur en aquest àmbit.
  • Conjunt d'activitats fetes amb eines tecnològiques que giren al voltant del grafit. L'alumnat, motivat en fer i crear per aprendre eines i tècniques noves, ha explicat en diferents vídeos cada experiència. Aquesta iniciativa ha estat premiada per SIMO Educació 2016, com a Millor...
  • El Grup de Treball MITIC (Metodología i Innovació TIC), creat al ICE de la Universitat de Barcelona, es proposa fer una recerca metodològica i didàctica al voltant de les eines 2.0 per tal que els formadors de formadors i els docents les incorporin en la seva formació permanent. Ens proposem fer...
  • La innovació educativa és clau des de la formació del professorat. Des del màster de formació de professorat de secundària que s'imparteix a la nostra Universitat (especialitats de tecnologia i formació professional), hi cerquem reunir tecnologia, creativitat i innovació tant en els treballs...
  • Jornada de cocreació d’experiències didàctiques innovadores que es realitzarà el dia 20 de febrer de 2016 a Barcelona, amb un centenar d’equips formats per docents i experts que seguiran la metodologia de treball cocreatiu de mSchools Edu_Hack amb la intenció d'elaborar noves propostes...
  • Implica't+ és un projecte cooperatiu i transversal que té com a objectiu principal treballar a les aules els valors, la solidaritat i els principis de la Carta de la Terra. Està adreçat a l’alumnat de totes les etapes educatives i conté un ampli ventall de propostes didàctiques elaborades amb...
  • El Projecte Magrana és el nom d'una metodologia aplicada a la lectura d’obres de literatura catalana i universal a ESO i BAT. Es treballa la creativitat a partir de les aptituds i dels talents dels alumnes que trien com volen treballar el projecte. La metodologia és exportable a qualsevol...
  • PROJECTE És una metodologia de treball i aprenentatge en què els infants d’un grup classe plantegen, implementen i avaluen una situació o problema significatiu investigable de manera interdisciplinar, d’acord amb les seves habilitats i interessos, amb la qual volem fomentar l’interès i motivació...
  • La TARRACONADA és un Projecte pilot col·laboratiu, multicompetencial i interdiscipinar de georeferenciació i tecnologia mòbil adreçat a l’alumnat de cicle superior de primària i secundària, perquè els alumnes de les comarques tarragonines coneguin Tarragona i aprenguin a moure’s i descobrir la...
  • Viladecans és una ciutat amb una singular visió estratègica basada en el desenvolupament d’una Social Smart City. Un dels eixos d’aquesta visió és desenvolupar noves iniciatives innovadores en l'educació basades en la integració de les TIC en els processos d’ensenyament-aprenentatge. La XIE,...

INSTITUCIONS

  • Viladecans és una ciutat amb una singular visió estratègica basada en el desenvolupament d’una Social Smart City. Un dels eixos d’aquesta visió és desenvolupar noves iniciatives innovadores en l'educació basades en la integració de les TIC en els processos d’ensenyament-aprenentatge. La XIE,...
  • El futur d’una societat es troba en l’educació dels seus infants i joves. Som molts els que, d’una manera o altra, ens hi dediquem. Tanmateix, a vegades tot això es converteix en una tasca en solitari, plena d’obstacles que hem de superar. Nous temps requereixen noves formes d’ensenyament i d’...
  • CETEI (Centre de Tecnologies Ituarte) és el centre d’innovació educativa de la xarxa d’escoles Jesuïtes Educació. La seva missió és ser i actuar com a node de reflexió i debat, promoció, transferència i difusió de les innovacions educatives, tecnopedagògiques i metodològiques de Jesuïtes Educació,...
  • LA INICIATIVA ÉS DE LES FAMÍLIES: La família és l’àmbit natural per a l’educació i, per tant, els pares són els protagonistes i els primers responsables de l’educació dels fills. COMPRÈN TOTES LES DIMENSIONS DE LA PERSONA: L’educació de l’afectivitat, la intel·ligència, les dimensions social i...
  • Som una empresa jove que es planteja millorar la comunicació entre les escoles i les famílies mitjançant l'ús de noves tecnologies amb un doble objectiu: millorar la implicació de les famílies vers l'escola i reduir les tasques administratives dels centres. Quan parlem d'escoles ens...
  • L'Escola Pia de Catalunya som una institució al servei de la societat, inspirada en l'esperit de l'evangeli, oberta a tothom i arrelada al país. Eduquem infants i joves per ajudar-los a créixer com a persones lliures i autònomes que, de manera crítica, puguin viure en comunitat i...
  • Sant Gervasi és, sobretot, un col·lectiu de professionals de l’educació que viu i dóna forma a un projecte educatiu del qual tots en som corresponsables. El nostre règim de cooperativa de treball associat garanteix estabilitat al projecte pedagògic d’una escola catalana, plural i oberta a tothom...
  • La nostra Facultat té una trajectòria de 65 anys d'història al servei de l'educació superior com a evolució de l'Escola de Mestres Blanquerna. Des d'aquesta tradició, en els inicis de la Universitat Ramon Llull, vàrem crear nous estudis en els àmbits de la Psicologia, l'...
  • Jesuïtes Educació té una estructura de xarxa, constituïda per les vuits escoles de Jesuïtes de Catalunya (1.500 educadors i 13.250 alumnes). La nostra missió és ajudar a les persones al seu desenvolupament personal i social per col·laborar en la construcció d'un món millor. Per això, entenem...
  • Fundació Tr@ms és una entitat sense ànim de lucre, declarada d'utilitat docent que proposa un projecte col·laboratiu que agrupa escoles sensibilitzades a convertir la innovació com a element identitari de centre. S'han aconseguit nivells d'excel·lència en la implementació de...
  • El grup de recerca DIM-EDU (Didàctica, Innovació, Multimèdia) és una comunitat d'aprenentatge de professors, gestors educatius i especialistes d'empreses que fan servir les TIC per millorar ensenyament i aprenentatge, per investigar i compartir materials, coneixement, iniciatives,...
  • Institut de nova creació. Hem començat el curs 2015-2016 amb dos grups de primer d'ESO. A l’institut Salas i Xandri pensem que el protagonista de l’aprenentatge és l’alumne i no el professor. Per això, impulsem i prioritzem metodologies actives, on l’alumne no sigui un espectador, sinó que s’...
  • Els estatuts de la Universitat Politècnica de Catalunya (UPC) defineixen l’ Institut de Ciències de l’Educació (ICE) com una unitat bàsica que contribueix a la millora de la qualitat docent mitjançant, entre altres, la promoció de la millora i la innovació de l’activitat docent i la formació de...
  • L'Institut Jaume Cabré és un centre de nova creació, situat a les instal·lacions de l'Escola Marquès Casals de Terrassa. Iniciem l'activitat el juliol de 2018 amb un equip de 7 persones i el curs, al setembre, amb 2 grups de 1ESO. El projecte que pretenem tirar endavant és valent:...
  • Assumim les diferències individuals de capacitats i de maduresa i les seves repercussions en el procés d’aprenentatge. Així s’afavoreix la igualtat d’oportunitats, tot mirant de compensar les dificultats o mancances individuals per l’assoliment d’una formació bàsica comuna i estimulant les diverses...
  • El Laboratori d'Aplicacions Telemàtiques a l'Educació (L@te) té el seu origen en un grup de Recerca sobre Hipermèdia Distribuïda que va sorgir del Departament de Pedagogia l'any 1994 finançat per l'ICE (Institut de Ciències de l'Educació) de la Universitat Rovira i Virgili...
  • El programa mSchools és una iniciativa público-privada, impulsada per la Fundació Mobile World Capital Barcelona, amb la col·laboració de la Generalitat de Catalunya, l’Ajuntament de Barcelona i la GSMA. Des de l’any 2012, mSchools ajuda els alumnes i els docents a integrar les tecnologies mòbils a...
  • La UOC és una universitat innovadora, arrelada a Catalunya i oberta al món, que forma les persones al llarg de la vida contribuint al seu progrés i al de la societat, alhora que duu a terme recerca sobre la societat del coneixement. El seu model educatiu es basa en la personalització i l'...