Xarxes socials

INNOVADORS

  • Docent 3.0: Mestra de primària, ludificadora, especialista digital. Perfil professional "JocaliaEDU". Google Certified Educator Level 1. Inquietuds per la innovació educativa. Crec en la ludificació com a estratègia per a integrar i afavorir el treball competencial i cooperatiu a les...
  • Professor i investigador (UPF). Coordino els projectes de recerca TRANSALFABETISMOS (Mineco) i TRANSMEDIA LITERACY (H2020). L'objectiu: entendre què fan els joves amb els (nous) mitjans de comunicació i com podem aprofitar aquestes competències i estratègies d'ús dintre les escoles. No m’...
  • Mestre d’educació física i llicenciat en Humanitats, actualment sóc Director Pedagògic de les Escolàpies Figueres. M’agrada definir-me com a una persona que fa de mestre i em considero un cul inquiet. M’interessa tot el que està relacionat amb el món de l’educació, la seva innovació i les TIC. La...
  • Sóc una apassionada de la meva feina, m’agrada crear cada dia a l’aula per cercar amb l’alumnat les millors formes d’aprendre. Visc amb emoció cada pas endavant en aquest sentit i cada error com una oportunitat per aprendre. Sento que els que ens dediquem a l’educació som professionals de l’...
  • Em defineixo com una docent inquieta, creativa i col·laborativa. Per mi la innovació és cercar noves eines i mètodes quan els coneixements de sempre no em funcionen per donar respostes ajustades, sostenibles i justes ( al grup classe, a l'equip/organització, a les persones individualment)....
  • Sóc polièdrica, somniadora i amb molta sensibilitat social. Educar per a mi és un procés d’acompanyament, on aprendre i ensenyar van de la mà. Sóc doctora en Sociologia, investigadora social i docent a la universitat. Innovació sí, però des de calma. Generalment sobrevalorarem allò nou (sobretot si...
  • Em dic Nati Bergadà, sóc mestra d'educació especial, psicopedagoga i màster en Innovació en Didàctiques Específiques per la UVic. Fa 14 anys que treballo al departament d'ensenyament. En aquests anys he treballat en escoles rurals, escoles d'educació especial, escoles que treballen...
  • Sóc mestre per la UAB amb l’especialitat de ciències i tècnic en educació emocional. He dedicat tota la meva vida a l’educació convençut que és la millor manera de transformar la societat en la qual vivim. La meva vocació i la meva passió és l’educació. Actualment faig de Secretari General de les...
  • Em defineixo com a "Humanist Nerd". La meva visió de la innovació és la de trobar o identificar connexions que ningú no ha notat encara, descobrir o obrir el camí a algú per descobrir, i identificar i afavorir les veritables emergències de les situacions complexes i caòtiques. Considero...
  • Cap de Comunicació de la Facultat de Psicologia, Ciències de l'Educació i de l'Esport (Blanquerna-URL), professora de Didàctica de la Llengua i la Literatura (Educació Infantil i Primària), i coordinadora de l'Àrea de Llengua i Literatura i les seves Didàctiques. La innovació és...
  • Faig Animació Sociocultural; integro forma i contingut. Edupunk, Dj i feminista. Com a edupunk, faig el que sigui per tal que l'aprenentatge succeeixi, integrant noves i velles tecnologies, dins i fora de l'aula. Com a DJ, remesclo, regenero, entenent la pràctica educativa com una forma...
  • Em defineixo com un persona curiosa, amb ganes de conèixer sempre més i vocació de servei. Crec que parlar d'innovació com a element diferencial ja és caduc. Simplement qui no innova va desapareixent del mapa. En la meva trajectòria professional he sabut fer de la meva passió la meva feina....
  • Doctor en física teòrica i docent de matèries científiques (ed. Secundària). Realitzo formacions (eines web 2.0) i he desenvolupat recursos educatius digitals. Hi ha dos ingredients essencials per ser un bon docent: passió per allò que s'ensenya i respecte i estimació de alumnat. Crec que la...
  • Soc professor de Tecnologia i Informàtica a l'Escola Joan Pelegrí des de fa més de 30 anys. He estat director pedagògic de l'ESO i responsable TIC de la Fundació Cultural Hostafrancs. Des de sempre he estat tutor de grup classe i d'acompanyament personal. Darrerament he...
  • Des de sempre m'ha agradat la tecnologia i des de fa uns anys l'educació, degut en part al fet d'acabar com a Coordinador de Sistemes a la Fundació Escoles Garbí i l'altre part comprovant quan és de gratificant poder ajudar als altres a entendre molts aspectes, tant tècnics, com...
  • M'agrada acompanyar a persones i institucions en els seus processos de “transformació”. Aquests processos requereixen aprendre/observar/reflexionar/ensenyar/*desaprender/comunicar/gaudir. Estic convençut que, avui més que mai, hem de prendre consciència de com aprenem i com aprenen les nostres...
  • Amb formació tècnica i essència creativa, enginyer tècnic d’edificació especialitzat en espais interiors (UPC), amb experiència a la Xina, Emirats Àrabs Units i Alemanya. El 2011 començo a formar-me com a professor de secundària i cicles formatius, alemany i noves tecnologies. Professor de...
  • Llicenciada en Pedagogia i Psicologia. Professora de l'àrea de tecnologia educativa i coordinadora del Màster Universitari en Innovació Pedagògica i Lideratge educatiu en el segle XXI de la Facultat de Psicologia, Ciències de l'Educació i de l'Esport (Blanquerna-URL). Per a mi,...
  • Mestra i Cap del Departament d'Innovació de l'Escola Sant Gervasi Cooperativa. Sóc buscadora de projectes. Interessada en trobar solucions als nous reptes educatius i reflexionar sobre cap a on hem d'anar és un del meus objectius actuals. Aquesta recerca m'ha permès experimentar...
  • Em defineixo sempre com a “shaker”. Allà on estic, m'agrada engegar projectes amb persones de diferents àrees i treballar en equip. Cada projecte és un repte. La innovació és la creativitat feta realitat i a l'abast de les persones. Sense innovació les persones, la societat, els barris,...
  • Professor dels Estudis de Dret i Ciència Política (UOC), director del projecte d’Innovació Oberta de la Fundació Jaume Bofill i investigador a l'Internet Interdisciplinary Institute i l'eLearn Center (UOC). Principals interessos de recerca: l'impacte de les TIC a la societat (e-...
  • Sóc mare, mestra i pedagoga. Tinc el goig de treballar amb educadors (mares, pares, mestres, professores... directius) i he elaborat algunes idees i propostes per treballar la confiança entre docents i famílies com a base d'un nou estil de relació Família/Escola. Les he presenta en el llibre...
  • Em defineixo com a psicòloga social, docent i tecnoutòpica. Per mi la innovació és un procés complex que sorgeix des de la perifèria de les institucions i dels sistemes i que després es pot traslladar a l'interior del sistema i iniciar la transformació des de dintre. El que he aconseguit...
  • Sóc un professional provinent del món de la creació i innovació gràfica. Treballo en la cerca de noves idees i dur-les a la pràctica en varis àmbits, des de la comunicació fins a l'educació. M'agrada aprendre, compartir el que he aprés, donar les eines per arribar a noves solucions i...
  • Politòleg i sociòleg, sovint vinculat a l'educació i les noves tecnologies. Cofundador d’Educaonline, desenvolupadors del portal Educaweb.com (primer especialitzat en educació i orientació acadèmica a Catalunya i Espanya); director durant la creació del CETEI i actual director del gabinet...
  • M'agrada trepitjar el terreny que separa allò conegut d'allò desconegut. M'agrada oferir als alumnes orientació per a què estiguin acompanyats en els seus camins i transicions. Per a mi innovar en educació és estirar el teixit de l'Escola i cosir-hi un pedaç més, per a què la...
  • Em defineixo com un professor inquiet, que vol posar les eines del dia a les aules, això vol dir un ús de les anomenades TAC, sigui en formats diversos i eines PC, terminals mòbils... Crec que la innovació implica fomentar l'autoaprenentatge de l'alumne/a amb guia o referents que l'...
  • Professora de secundària immersa en les TIC i secretària general de l'Associació Espiral: Educació i Tecnologia. Reconec la necessitat d'un canvi profund a l'educació on la tecnologia ajudi a una metodologia activa i innovadora que permeti a l'alumne ser protagonista del seu...
  • Ferm defensor del mestissatge, suposo que pel meu propi ADN (pare de Mumbai i mare de Barcelona). Vaig estudiar Econòmiques però vaig escollir ser professor en la 1ª experiència d’ESO adaptada a nens absentistes i amb problemàtica conductual (Cintra). Vaig comprovar que no tindrien una sortida...
  • Sóc professor de Filosofia a l'Institut Salvador Espriu. Intervinc activament en la promoció d’iniciatives col·laboratives entre Instituts, que ja han esdevingut realitats consolidades, com són la “Jornada de Filosofia de Girona” o el “Dia d’Europa". He creat Cursos en Comunicació...
  • Bibliotecària vocacional, he exercit en biblioteques ubicades en escoles d’adults (CFA/AFA) a Barcelona. Vaig dedicar el meu Treball Final de Màster a comparar la situació de les biblioteques dels CFA catalans amb els seus homòlegs a Canadà, Estats Units i Regne Unit. A més sóc una professional...
  • Si haguera de dir una dita seria "Compartir és Crèixer", per aprendre, per avançar en tots els àmbtis de la vida i la innovació és el camí per repensar allò que has fet i realitzar propostes de millora; sense innovació no hi ha avanç. Al llarg de la trajectòria professional hem...
  • Periodista i educadora social. Màster Oficial en Educació i TIC, postgrau en mediació familiar, mediadora comunitària. Especialista en l'ús educatiu i social de les TIC, treballo com a consultora i formadora de formadors i docents. Per a mi, innovar és buscar noves solucions als problemes de...
  • Sóc inquieta! Una jove emprenedora plena d'energia, ganes i idees per fer del món un lloc millor. M'agrada envoltar-me de gent genuina, creativa, curiosa i amb talent. Gaudeixo guiant les persones a descobrir el món de possibilitats que les envolten. Crec en la capacitat de cadascú per a...
  • Sóc Director de l'Escola Sant Ramon Nonat, Historiador, antropòleg i Postgraduat en Direcció de Centres Escolars. La innovació ha de permetre crear escoles concebudes com a organitzacions que aprenen, això és, que desenvolupen les persones, i que garanteixen la institucionalització i la...

EXPERIÈNCIES

  • #UOCeGov és una experiència dins l'assignatura Claus tecnològiques de l'Administració electrònica (antigament Fonaments tecnològics...) que pretén esborrar les barreres que separen l'aula del món "exterior" mitjançant Twitter. A través de l'ús del hashtag #UOCeGov...
  • Els debats del #XaTac5 (primer debat setmanal en Català al Twitter) tenen lloc tots els dimecres de 20:00 a 21:00h al Twitter i proposen un tema educatiu setmanal a debat, sobre innovació i canvi educatiu. El resum de la sessió es documenta setmanalment a l'Storify, a l'adreça: https://...
  • Els Instituts i Escoles públiques de Sant Martí-Poblenou inicien un treball conjunt innovador per compartir i fer emergir les fortaleses de tots els projectes educatius. L'objectiu és crear sinèrgies de canvi i renovació pedagògica entre iguals.
  • Canal de Youtube de la iniciativa MindingMinds, on compartim contingut relacionat amb les Altes Capacitats, per a desmitificar i acostar la realitat d'aquest col·lectiu a la societat. Quan parlem d'Altes Capacitats, ens trobem amb 2 grans obstacles: per una banda, l'estereotip està...
  • El Grup de Treball MITIC (Metodología i Innovació TIC), creat al ICE de la Universitat de Barcelona, es proposa fer una recerca metodològica i didàctica al voltant de les eines 2.0 per tal que els formadors de formadors i els docents les incorporin en la seva formació permanent. Ens proposem fer...
  • La Revista Escolar Digital (RED) proposa la creació d’un mitjà de comunicació gestionat per alumnes, dinamitzat per professors i coordinat per periodistes. Es crea un sistema en xarxa que permet que les diverses redaccions d'alumnes comparteixin continguts i experiències amb estudiants d'...
  • Els tallers de periodisme i Fake News són una activitat pràctica de periodisme destinada a estudiants de secundària que fomenta la lectura crítica de diaris, ensenya a identificar les Fake News i explica les claus de la redacció periodística.

INSTITUCIONS

  • A Blue Globe Media som periodistes i educadors. Investiguem i impulsem nous llenguatges, canals i continguts per explicar l’actualitat de forma simple, pedagògica i entretinguda. El nostre principal objectiu és despertar l’interès dels joves per la realitat que els rodeja i que es converteixin en...
  • [ED] BUILDING CÀPSULES EDUCATIVES és una plataforma independent d'experts en educació, no adscrita a cap doctrina, i oberta a totes les propostes pedagògiques. Organitzem Escoles de Pares i Mares, xerrades, tallers i assessorament pedagògic a demanda dels nostres usuaris. Tenim l'honor...
  • Grup auto-organitzat i horitzontal de professors, mestres i famílies per la renovació pedagògica a secundària. Volem que l’adolescent pugui fer de la seva secundària una experiència que l'ajudi a atendre les seves necessitats de creixement, vinculació i exploració, i a seguir desenvolupant...
  • El Laboratori d'Aplicacions Telemàtiques a l'Educació (L@te) té el seu origen en un grup de Recerca sobre Hipermèdia Distribuïda que va sorgir del Departament de Pedagogia l'any 1994 finançat per l'ICE (Institut de Ciències de l'Educació) de la Universitat Rovira i Virgili...
  • Sharing Academy és la primera plataforma col·laborativa de profes particulars del país en garantir la seguretat a alumnes i pares. El nostre projecte educatiu, que en un principi es dirigia només a estudiants universitaris, ha ampliat el seu catàleg per oferir el servei a alumnes d'ESO i...
  • "The Transformation Society" és una organització virtual i deslocalitzada, orientada a la gestió de la complexitat en diferents entorns tecnològics i comunicatius digitals, des d'enfocaments estratègics i organitzatius. L'objectiu és compartir coneixement, proposar actuacions i...