TENDÈNCIES

Educació Demà identifica les tendències de canvi amb més impacte en educació, et convida a debatre les seves implicacions reals sobre el terreny i a construir nous abordatges educatius a través d’espais de co-creació.
Deeper learning
Novembre 2017
Descobreix les 6 competències clau de l'aprenentatge profund

Les “noves” pedagogies no són únicament estratègies metodològiques, són eines de transformació educativa capaces d’accelerar l’anomenat aprenentatge profund. Per això durant el proper Camp Base tractarem aquesta tendència global que cada cop té més presència al territori català.

Però.. què és el Deeper learning? Literalment traduït com “aprenentatge més profund” és un enfocament educatiu que té com a objectiu potenciar 6 competències tant dins com fora de l’aula: el domini de competències bàsiques, el pensament crític, el treball col·laboratiu, la comunicació efectiva, l’aprenentatge autodirigit i una mentalitat acadèmica positiva, és a dir, un alumnat confiat en les seves pròpies capacitats i que veu la rellevància de la feina que desenvolupa a l’escola. Per tant, un centre educatiu que segueix aquest enfocament organitzarà la seva vida escolar vinculant els aprenentatges a l’entorn proper i a reptes i problemes reals.

 

Camp Base 14 de novembre 2017

Entenent que aquests són objectius àmpliament compartits per gran part la comunitat educativa, però sovint difícils de portar a terme, hem dedicat el darrer Camp Base a entendre què és i com desenvolupar un aprenentatge més profund, endinsant-nos en les diferents característiques del Deeper learning i el seu potencial; i en allò que passa a les aules quan aquest es produeix.

Per fer-ho, hem comptat amb la presència d’en Boris Mir, professor d’educació secundària i membre de l’equip d’Escola Nova 21, i amb el testimoni de tres experiències de centres educatius amb les que hem pogut veure com l’alumnat viu la transferència dels aprenentatges, amb la voluntat d’aplicar el que s’ha après en una àrea temàtica a situacions noves.

Ens han acompanyat:

Tot això va ser el 14 de novembre a l’auditori Meier del MACBA, en un acte, conduït per Ismael Peña-López, director d'innovació oberta de la Fundació Jaume Bofill.

Si no vas poder ser-hi, pots recuperar els vídeos de les intervencions i l'streaming sencer de l'acte al nostre canal o a través de twitter amb l'etiqueta: #Edudemà

 

 

 

 

 

Edulab: 21 de novembre 2017

Per últim, el dimarts 21 de novembre a les 18 h a l’auditori del Convent dels Àngels moltes persones interessades en l'educació van experimentar i connectar el Deeper learning amb la realitat del seus centres educatius a l'Edulab: Descodificant el deeper learning a l'aula. Les persones participants van viure un Seminari o debat socràtic acompanyats per Oriol Ripoll i Boris Mir, així com de les mestres que van presentar experiències durant el Camp Base del dia 14 de novembre.

Voleu fer un debat socràtic (amb professorat, alumnat o ambdós) al vostre centre educatiu? Ja podeu descarregar-vos els materials i la guia d'ús de l'Edulab a l'apartat de recursos.

 

 

Aquest acte es realitza amb la col·laboració del MACBA: Museu d'Art Contemporani de Barcelona

Imatge cortesia de: Allison Shelley/The Verbatim Agency for American Education: Images of Teachers and Students in Action